Během prvního tréninku v ulicích Monte-Carla byl nejrychlejší Lewis Hamilton s Mercedesm. Za ním Ferrari Sebastiana Vettela a oba Red Bully. Rozestupy jsou těsné.
Nové obrubníky v části trati kolem bazénu vzbudily ohlas. Například Valtteri Bottas je označil za extrémní.
A zelené vlajky ohlašují začátek čtvrtečních tréninků. Za volant McLarenu usedl Jenson Button, zatímco Fernando Alonso se připravuje na závod Indy 500. Brit naostro sedá do vozu, po svém odchodu si vyzkoušel jízdu v letošní formuli v Monaku pouze na simulátoru. Na trať se do instalačních kol vydalo devět vozů.
Po prvních pěti minutách tu máme první měřené časy. Max Verstappen na ultra měkké sadě zajel 1:19,424 min. Nicméně chvíli poté dojíždí o 0,187 s Valtteri Bottas a to na super měkké sadě. Hamilton svého týmového kolegu však brzy překonává, o jednu tisícinu.
Lance Stroll je čtvrtým pilotem s měřeným časem na ultra měkkých pneumatikách, ztrácí však více než 6 s. Do čela se zatím opět dostává Bottas s časem 1:15,971 min a v následujícím kole se ještě zlepšuje (1:15,408). Hamilton ztrácí 0,668 s. Ostatní piloti v garáži.
Red Bull do Monaka přiváží aerodynamické novinky, například T-křídlo. Bottas se stále zlepšuje, nyní 1:15,111 min. Na trať vyrazili i další piloti a měřené časy zajel Ricciardo, Grosjean, Räikkönen, Vettel, Sainz, Kvjat či Magnussen. Oba Red Bully aktuálně rozdělily Mercedesy. Button se zařadil na třinácté místo.
Red Bull varuje Verstappena, že má pravděpodobně defekt zadní pravé pneumatiky. Force India musela mírně upravit vzhled svých "růžových panterů" - FIA jim nařídila umístit jméno a číslo jezdce na viditelnější místo. Vzhled změnil i Haas - jejich vozy jsou nyní celé šedé.
Nejrychleji zajíždí Sebastian Vettel, čas 1:14,289 min na ultra měkké sadě. Zlepšil se i Ricciardo. Button se trápí s nedotáčivostí. Problém pro Ericssona? Sauber jej informoval, že přišel o čtvrtý rychlostní stupeň.
Pořadí po půl hodině tréninku: Vettel, Ricciardo, Bottas, Sainz, Verstappen, Hamilton, Kvjat, Ocon, Räikkönen, Magnussen, Grosjean, Vandoorne, Stroll, Palmer, Button, Wehrlein, Pérez
Bez času zatím Hülkenberg, a Ericsson. Zlepšuje se Räikkönen, řadí se na třetí místo se ztrátou 0,8 s. Postupně se však zlepšují i další - Sainz, Kvjat či Pérez.
A jak jsou na tom piloti co se nejrychlejší rychlosti? Nejrychleji jel zatím Magnussen s Haasem - 284,3 km/h následován Räikkönenem (283,8 km/h) a Verstappenem (282,6 km/h).
Mechanici Red Bullu usilovně pracují na voze Verstappena, aktuálně sundávají podlahu, která je podle Sky Sports poškozena kvůli přejezdu obrubníku.
Hamilton přezouvá na ultra měkké pneumatiky. Zlepšuje se a řadí se na druhé místo se ztrátou 6 setin.
Button s McLarenem aktuálně poslední - ztrácí 3,7 s a je jediným, který zatím vyzkoušel pouze měkkou sadu pneumatik. Hülkenberg a Ericsson stále bez času a v boxech. Podle SkySports má Renault (konkrétně Hülkenberg) problém s baterií. A podle Sauberu problém s převodovkou znamená konec ranního tréninku.
Mercedesy se rozjíždějí naplno a nabírají rychlost, Hamilton zajíždí nejrychlejší čas 1:13,945 min. Bottas jej však brzy překonává o 0,117 s. Brit si to však nenechává jen tak líbit a zajíždí 1:13,429 min., o téměř 0,399 s rychleji než jeho finský kolega.
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo, Pérez, Massa, Kvjat, Magnussen, Sainz, Räikkönen, Verstappen, Grosjean, Ocon, Vandoorne, Stroll, Palmer, Wehrlein, Button
Zlepšuje se Vettel, rozděluje svým časem Mercedesy na čele. Na Hamiltona ztrácí 0,196 s. Podmínky na trati se zlepšují a časy to odrážejí.
McLaren dnes poprvé přezul na ultra měkké. Button i Vandoorne na trati. Zlepšuje se však Stroll i Palmer. Grosjean roztočil svůj Haas v zatáčce Sainte Devote. Pokračuje nicméně dál.
Button se ptá inženýrů, proč jel najednou na neutrál. McLaren odvětil, že u nich je vše v pořádku a pravděpodobně se tak podle nich jedná o náhodné nechtěné zmáčknutí tlačítka. Řadí se na patnácté místo. Na týmového kolegu má náskok 0,217 s. Vandoorne se však zlepšuje a řadí se na dvanácté místo.
Na čele se situace nemění (Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo). Zlepšuje se Verstappen, jehož mechanici museli předělat podlahu a odsouvá Bottase na čtvrté místo. Řada pilotů se však pár minut před koncem již nehodí a je v garáži. Vettel to přehnal s rychlostí při nájezdu do šikany a zkrátil si tak cestu přes únikovou zónu.
Stojí také za zmínku, že Lewis Hamilton svým časem překonal rekord Daniela Ricciarda z loňského roku. První trénink v uličkách monackého knížectví je u konce.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.