Během prvního tréninku v ulicích Monte-Carla byl nejrychlejší Lewis Hamilton s Mercedesm. Za ním Ferrari Sebastiana Vettela a oba Red Bully. Rozestupy jsou těsné.
Nové obrubníky v části trati kolem bazénu vzbudily ohlas. Například Valtteri Bottas je označil za extrémní.
A zelené vlajky ohlašují začátek čtvrtečních tréninků. Za volant McLarenu usedl Jenson Button, zatímco Fernando Alonso se připravuje na závod Indy 500. Brit naostro sedá do vozu, po svém odchodu si vyzkoušel jízdu v letošní formuli v Monaku pouze na simulátoru. Na trať se do instalačních kol vydalo devět vozů.
Po prvních pěti minutách tu máme první měřené časy. Max Verstappen na ultra měkké sadě zajel 1:19,424 min. Nicméně chvíli poté dojíždí o 0,187 s Valtteri Bottas a to na super měkké sadě. Hamilton svého týmového kolegu však brzy překonává, o jednu tisícinu.
Lance Stroll je čtvrtým pilotem s měřeným časem na ultra měkkých pneumatikách, ztrácí však více než 6 s. Do čela se zatím opět dostává Bottas s časem 1:15,971 min a v následujícím kole se ještě zlepšuje (1:15,408). Hamilton ztrácí 0,668 s. Ostatní piloti v garáži.
Red Bull do Monaka přiváží aerodynamické novinky, například T-křídlo. Bottas se stále zlepšuje, nyní 1:15,111 min. Na trať vyrazili i další piloti a měřené časy zajel Ricciardo, Grosjean, Räikkönen, Vettel, Sainz, Kvjat či Magnussen. Oba Red Bully aktuálně rozdělily Mercedesy. Button se zařadil na třinácté místo.
Red Bull varuje Verstappena, že má pravděpodobně defekt zadní pravé pneumatiky. Force India musela mírně upravit vzhled svých "růžových panterů" - FIA jim nařídila umístit jméno a číslo jezdce na viditelnější místo. Vzhled změnil i Haas - jejich vozy jsou nyní celé šedé.
Nejrychleji zajíždí Sebastian Vettel, čas 1:14,289 min na ultra měkké sadě. Zlepšil se i Ricciardo. Button se trápí s nedotáčivostí. Problém pro Ericssona? Sauber jej informoval, že přišel o čtvrtý rychlostní stupeň.
Pořadí po půl hodině tréninku: Vettel, Ricciardo, Bottas, Sainz, Verstappen, Hamilton, Kvjat, Ocon, Räikkönen, Magnussen, Grosjean, Vandoorne, Stroll, Palmer, Button, Wehrlein, Pérez
Bez času zatím Hülkenberg, a Ericsson. Zlepšuje se Räikkönen, řadí se na třetí místo se ztrátou 0,8 s. Postupně se však zlepšují i další - Sainz, Kvjat či Pérez.
A jak jsou na tom piloti co se nejrychlejší rychlosti? Nejrychleji jel zatím Magnussen s Haasem - 284,3 km/h následován Räikkönenem (283,8 km/h) a Verstappenem (282,6 km/h).
Mechanici Red Bullu usilovně pracují na voze Verstappena, aktuálně sundávají podlahu, která je podle Sky Sports poškozena kvůli přejezdu obrubníku.
Hamilton přezouvá na ultra měkké pneumatiky. Zlepšuje se a řadí se na druhé místo se ztrátou 6 setin.
Button s McLarenem aktuálně poslední - ztrácí 3,7 s a je jediným, který zatím vyzkoušel pouze měkkou sadu pneumatik. Hülkenberg a Ericsson stále bez času a v boxech. Podle SkySports má Renault (konkrétně Hülkenberg) problém s baterií. A podle Sauberu problém s převodovkou znamená konec ranního tréninku.
Mercedesy se rozjíždějí naplno a nabírají rychlost, Hamilton zajíždí nejrychlejší čas 1:13,945 min. Bottas jej však brzy překonává o 0,117 s. Brit si to však nenechává jen tak líbit a zajíždí 1:13,429 min., o téměř 0,399 s rychleji než jeho finský kolega.
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo, Pérez, Massa, Kvjat, Magnussen, Sainz, Räikkönen, Verstappen, Grosjean, Ocon, Vandoorne, Stroll, Palmer, Wehrlein, Button
Zlepšuje se Vettel, rozděluje svým časem Mercedesy na čele. Na Hamiltona ztrácí 0,196 s. Podmínky na trati se zlepšují a časy to odrážejí.
McLaren dnes poprvé přezul na ultra měkké. Button i Vandoorne na trati. Zlepšuje se však Stroll i Palmer. Grosjean roztočil svůj Haas v zatáčce Sainte Devote. Pokračuje nicméně dál.
Button se ptá inženýrů, proč jel najednou na neutrál. McLaren odvětil, že u nich je vše v pořádku a pravděpodobně se tak podle nich jedná o náhodné nechtěné zmáčknutí tlačítka. Řadí se na patnácté místo. Na týmového kolegu má náskok 0,217 s. Vandoorne se však zlepšuje a řadí se na dvanácté místo.
Na čele se situace nemění (Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo). Zlepšuje se Verstappen, jehož mechanici museli předělat podlahu a odsouvá Bottase na čtvrté místo. Řada pilotů se však pár minut před koncem již nehodí a je v garáži. Vettel to přehnal s rychlostí při nájezdu do šikany a zkrátil si tak cestu přes únikovou zónu.
Stojí také za zmínku, že Lewis Hamilton svým časem překonal rekord Daniela Ricciarda z loňského roku. První trénink v uličkách monackého knížectví je u konce.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.