Během prvního tréninku v ulicích Monte-Carla byl nejrychlejší Lewis Hamilton s Mercedesm. Za ním Ferrari Sebastiana Vettela a oba Red Bully. Rozestupy jsou těsné.
Nové obrubníky v části trati kolem bazénu vzbudily ohlas. Například Valtteri Bottas je označil za extrémní.
A zelené vlajky ohlašují začátek čtvrtečních tréninků. Za volant McLarenu usedl Jenson Button, zatímco Fernando Alonso se připravuje na závod Indy 500. Brit naostro sedá do vozu, po svém odchodu si vyzkoušel jízdu v letošní formuli v Monaku pouze na simulátoru. Na trať se do instalačních kol vydalo devět vozů.
Po prvních pěti minutách tu máme první měřené časy. Max Verstappen na ultra měkké sadě zajel 1:19,424 min. Nicméně chvíli poté dojíždí o 0,187 s Valtteri Bottas a to na super měkké sadě. Hamilton svého týmového kolegu však brzy překonává, o jednu tisícinu.
Lance Stroll je čtvrtým pilotem s měřeným časem na ultra měkkých pneumatikách, ztrácí však více než 6 s. Do čela se zatím opět dostává Bottas s časem 1:15,971 min a v následujícím kole se ještě zlepšuje (1:15,408). Hamilton ztrácí 0,668 s. Ostatní piloti v garáži.
Red Bull do Monaka přiváží aerodynamické novinky, například T-křídlo. Bottas se stále zlepšuje, nyní 1:15,111 min. Na trať vyrazili i další piloti a měřené časy zajel Ricciardo, Grosjean, Räikkönen, Vettel, Sainz, Kvjat či Magnussen. Oba Red Bully aktuálně rozdělily Mercedesy. Button se zařadil na třinácté místo.
Red Bull varuje Verstappena, že má pravděpodobně defekt zadní pravé pneumatiky. Force India musela mírně upravit vzhled svých "růžových panterů" - FIA jim nařídila umístit jméno a číslo jezdce na viditelnější místo. Vzhled změnil i Haas - jejich vozy jsou nyní celé šedé.
Nejrychleji zajíždí Sebastian Vettel, čas 1:14,289 min na ultra měkké sadě. Zlepšil se i Ricciardo. Button se trápí s nedotáčivostí. Problém pro Ericssona? Sauber jej informoval, že přišel o čtvrtý rychlostní stupeň.
Pořadí po půl hodině tréninku: Vettel, Ricciardo, Bottas, Sainz, Verstappen, Hamilton, Kvjat, Ocon, Räikkönen, Magnussen, Grosjean, Vandoorne, Stroll, Palmer, Button, Wehrlein, Pérez
Bez času zatím Hülkenberg, a Ericsson. Zlepšuje se Räikkönen, řadí se na třetí místo se ztrátou 0,8 s. Postupně se však zlepšují i další - Sainz, Kvjat či Pérez.
A jak jsou na tom piloti co se nejrychlejší rychlosti? Nejrychleji jel zatím Magnussen s Haasem - 284,3 km/h následován Räikkönenem (283,8 km/h) a Verstappenem (282,6 km/h).
Mechanici Red Bullu usilovně pracují na voze Verstappena, aktuálně sundávají podlahu, která je podle Sky Sports poškozena kvůli přejezdu obrubníku.
Hamilton přezouvá na ultra měkké pneumatiky. Zlepšuje se a řadí se na druhé místo se ztrátou 6 setin.
Button s McLarenem aktuálně poslední - ztrácí 3,7 s a je jediným, který zatím vyzkoušel pouze měkkou sadu pneumatik. Hülkenberg a Ericsson stále bez času a v boxech. Podle SkySports má Renault (konkrétně Hülkenberg) problém s baterií. A podle Sauberu problém s převodovkou znamená konec ranního tréninku.
Mercedesy se rozjíždějí naplno a nabírají rychlost, Hamilton zajíždí nejrychlejší čas 1:13,945 min. Bottas jej však brzy překonává o 0,117 s. Brit si to však nenechává jen tak líbit a zajíždí 1:13,429 min., o téměř 0,399 s rychleji než jeho finský kolega.
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo, Pérez, Massa, Kvjat, Magnussen, Sainz, Räikkönen, Verstappen, Grosjean, Ocon, Vandoorne, Stroll, Palmer, Wehrlein, Button
Zlepšuje se Vettel, rozděluje svým časem Mercedesy na čele. Na Hamiltona ztrácí 0,196 s. Podmínky na trati se zlepšují a časy to odrážejí.
McLaren dnes poprvé přezul na ultra měkké. Button i Vandoorne na trati. Zlepšuje se však Stroll i Palmer. Grosjean roztočil svůj Haas v zatáčce Sainte Devote. Pokračuje nicméně dál.
Button se ptá inženýrů, proč jel najednou na neutrál. McLaren odvětil, že u nich je vše v pořádku a pravděpodobně se tak podle nich jedná o náhodné nechtěné zmáčknutí tlačítka. Řadí se na patnácté místo. Na týmového kolegu má náskok 0,217 s. Vandoorne se však zlepšuje a řadí se na dvanácté místo.
Na čele se situace nemění (Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo). Zlepšuje se Verstappen, jehož mechanici museli předělat podlahu a odsouvá Bottase na čtvrté místo. Řada pilotů se však pár minut před koncem již nehodí a je v garáži. Vettel to přehnal s rychlostí při nájezdu do šikany a zkrátil si tak cestu přes únikovou zónu.
Stojí také za zmínku, že Lewis Hamilton svým časem překonal rekord Daniela Ricciarda z loňského roku. První trénink v uličkách monackého knížectví je u konce.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.