Spojení Hondy a McLarenu je poslední tři roky takovou pohádkou bratří Grimmů. A každým dnem to více a více vypadá, že toto partnerství nemá zdárnou budoucnost.
Honda opustila Formuli 1 na konci sezóny 2008, v roce 2015 se ale vrátila jakožto exkluzivní dodavatel McLarenu. Kvůli složitým regulím a technologii současné generace motorů se ale japonský výrobce trápí již třetí sezónu.
To samozřejmě dělá vrásky na čele samotnému McLarenu, kterému se pozice na chvostu startovního pole rozhodně nelíbí. A nelíbí se ani pilotům, hlavně Fernandu Alonsovi, který po odchodu z Ferrari de facto strávil u Wokingu tři sezóny úplně zbytečně. A vzhledem k jeho věku si podobná faux pas nemůže dovolovat, pokud by chtěl do své sbírky přidat i třetí titul.
Podobně to vidí i Eric Boullier, z jehož slov je slyšet naprostá frustrace: “Problémem je, že my vlastně nekupujeme motor. Honda začala od píky, byly tu nové regule a jejich slušná pověst. Neměli jsme nikdy garanci, že finální produkt bude konkurenceschopný. Nesmíte navíc zapomenout, že my za tyto motory nic neplatíme,” okomentoval situaci závodní ředitel stáje Eric Boullier.
Jeden z belgických novinářů deníku La Derniere Heure se Boulliera napřímo zeptal, zda tým zvažuje možnost najmutí právníka, aby se vyvázali ze smlouvy. “Než půjdeme za právníkem, tak budeme hledat řešení. Trávím čas poletováním mezi Japonskem a Anglii a snažím se situaci řešit, ale to složité. Už jako Evropan je těžké pochopit jejich perspektivu, z pohledu evropského závodění je to pak extrémně náročné,” odpověděl Boullier.
“Jejich přístup k Formuli 1 je takový, že kdykoliv všichni zahnou doleva, oni jdou doprava. Je to prapodivné, ale asi to nakonec bude fungovat, jinak by Japonsko nebylo jednou ze světových velmocí. Dnes je ale vše otázka času. Oni se tam dostanou, ale místo toho, aby to trvalo tři roky, to bude trvat šest až sedm let. Mezitím to musíme nějak ustát. Zatím se pořád posouváme, takže je to dobré, když to ale nepůjde a věci se budou komplikovat, tak budeme jen těžko hledat motivaci a přesvědčení, že dosáhneme jednou dobrých výsledků,” pokračoval Boullier.
Na zásadní otázku, zda bude partnerství Honda-McLaren pokračovat i po letošní sezóně, Boullier odpověděl: “Možné je úplně cokoliv. Nás zajímá hlavně to, aby vše fungovalo, což nás dostane do pozice, kdy si budeme moci dělat, to co chceme. Dnes ale není naším cílem rozvázat toto partnerství. Já o tom navíc nebudu rozhodovat, to je na majitelích McLarenu.”
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.