Spojení Hondy a McLarenu je poslední tři roky takovou pohádkou bratří Grimmů. A každým dnem to více a více vypadá, že toto partnerství nemá zdárnou budoucnost.
Honda opustila Formuli 1 na konci sezóny 2008, v roce 2015 se ale vrátila jakožto exkluzivní dodavatel McLarenu. Kvůli složitým regulím a technologii současné generace motorů se ale japonský výrobce trápí již třetí sezónu.
To samozřejmě dělá vrásky na čele samotnému McLarenu, kterému se pozice na chvostu startovního pole rozhodně nelíbí. A nelíbí se ani pilotům, hlavně Fernandu Alonsovi, který po odchodu z Ferrari de facto strávil u Wokingu tři sezóny úplně zbytečně. A vzhledem k jeho věku si podobná faux pas nemůže dovolovat, pokud by chtěl do své sbírky přidat i třetí titul.
Podobně to vidí i Eric Boullier, z jehož slov je slyšet naprostá frustrace: “Problémem je, že my vlastně nekupujeme motor. Honda začala od píky, byly tu nové regule a jejich slušná pověst. Neměli jsme nikdy garanci, že finální produkt bude konkurenceschopný. Nesmíte navíc zapomenout, že my za tyto motory nic neplatíme,” okomentoval situaci závodní ředitel stáje Eric Boullier.
Jeden z belgických novinářů deníku La Derniere Heure se Boulliera napřímo zeptal, zda tým zvažuje možnost najmutí právníka, aby se vyvázali ze smlouvy. “Než půjdeme za právníkem, tak budeme hledat řešení. Trávím čas poletováním mezi Japonskem a Anglii a snažím se situaci řešit, ale to složité. Už jako Evropan je těžké pochopit jejich perspektivu, z pohledu evropského závodění je to pak extrémně náročné,” odpověděl Boullier.
“Jejich přístup k Formuli 1 je takový, že kdykoliv všichni zahnou doleva, oni jdou doprava. Je to prapodivné, ale asi to nakonec bude fungovat, jinak by Japonsko nebylo jednou ze světových velmocí. Dnes je ale vše otázka času. Oni se tam dostanou, ale místo toho, aby to trvalo tři roky, to bude trvat šest až sedm let. Mezitím to musíme nějak ustát. Zatím se pořád posouváme, takže je to dobré, když to ale nepůjde a věci se budou komplikovat, tak budeme jen těžko hledat motivaci a přesvědčení, že dosáhneme jednou dobrých výsledků,” pokračoval Boullier.
Na zásadní otázku, zda bude partnerství Honda-McLaren pokračovat i po letošní sezóně, Boullier odpověděl: “Možné je úplně cokoliv. Nás zajímá hlavně to, aby vše fungovalo, což nás dostane do pozice, kdy si budeme moci dělat, to co chceme. Dnes ale není naším cílem rozvázat toto partnerství. Já o tom navíc nebudu rozhodovat, to je na majitelích McLarenu.”
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.