Spojení Hondy a McLarenu je poslední tři roky takovou pohádkou bratří Grimmů. A každým dnem to více a více vypadá, že toto partnerství nemá zdárnou budoucnost.
Honda opustila Formuli 1 na konci sezóny 2008, v roce 2015 se ale vrátila jakožto exkluzivní dodavatel McLarenu. Kvůli složitým regulím a technologii současné generace motorů se ale japonský výrobce trápí již třetí sezónu.
To samozřejmě dělá vrásky na čele samotnému McLarenu, kterému se pozice na chvostu startovního pole rozhodně nelíbí. A nelíbí se ani pilotům, hlavně Fernandu Alonsovi, který po odchodu z Ferrari de facto strávil u Wokingu tři sezóny úplně zbytečně. A vzhledem k jeho věku si podobná faux pas nemůže dovolovat, pokud by chtěl do své sbírky přidat i třetí titul.
Podobně to vidí i Eric Boullier, z jehož slov je slyšet naprostá frustrace: “Problémem je, že my vlastně nekupujeme motor. Honda začala od píky, byly tu nové regule a jejich slušná pověst. Neměli jsme nikdy garanci, že finální produkt bude konkurenceschopný. Nesmíte navíc zapomenout, že my za tyto motory nic neplatíme,” okomentoval situaci závodní ředitel stáje Eric Boullier.
Jeden z belgických novinářů deníku La Derniere Heure se Boulliera napřímo zeptal, zda tým zvažuje možnost najmutí právníka, aby se vyvázali ze smlouvy. “Než půjdeme za právníkem, tak budeme hledat řešení. Trávím čas poletováním mezi Japonskem a Anglii a snažím se situaci řešit, ale to složité. Už jako Evropan je těžké pochopit jejich perspektivu, z pohledu evropského závodění je to pak extrémně náročné,” odpověděl Boullier.
“Jejich přístup k Formuli 1 je takový, že kdykoliv všichni zahnou doleva, oni jdou doprava. Je to prapodivné, ale asi to nakonec bude fungovat, jinak by Japonsko nebylo jednou ze světových velmocí. Dnes je ale vše otázka času. Oni se tam dostanou, ale místo toho, aby to trvalo tři roky, to bude trvat šest až sedm let. Mezitím to musíme nějak ustát. Zatím se pořád posouváme, takže je to dobré, když to ale nepůjde a věci se budou komplikovat, tak budeme jen těžko hledat motivaci a přesvědčení, že dosáhneme jednou dobrých výsledků,” pokračoval Boullier.
Na zásadní otázku, zda bude partnerství Honda-McLaren pokračovat i po letošní sezóně, Boullier odpověděl: “Možné je úplně cokoliv. Nás zajímá hlavně to, aby vše fungovalo, což nás dostane do pozice, kdy si budeme moci dělat, to co chceme. Dnes ale není naším cílem rozvázat toto partnerství. Já o tom navíc nebudu rozhodovat, to je na majitelích McLarenu.”
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.