Spojení Hondy a McLarenu je poslední tři roky takovou pohádkou bratří Grimmů. A každým dnem to více a více vypadá, že toto partnerství nemá zdárnou budoucnost.
Honda opustila Formuli 1 na konci sezóny 2008, v roce 2015 se ale vrátila jakožto exkluzivní dodavatel McLarenu. Kvůli složitým regulím a technologii současné generace motorů se ale japonský výrobce trápí již třetí sezónu.
To samozřejmě dělá vrásky na čele samotnému McLarenu, kterému se pozice na chvostu startovního pole rozhodně nelíbí. A nelíbí se ani pilotům, hlavně Fernandu Alonsovi, který po odchodu z Ferrari de facto strávil u Wokingu tři sezóny úplně zbytečně. A vzhledem k jeho věku si podobná faux pas nemůže dovolovat, pokud by chtěl do své sbírky přidat i třetí titul.
Podobně to vidí i Eric Boullier, z jehož slov je slyšet naprostá frustrace: “Problémem je, že my vlastně nekupujeme motor. Honda začala od píky, byly tu nové regule a jejich slušná pověst. Neměli jsme nikdy garanci, že finální produkt bude konkurenceschopný. Nesmíte navíc zapomenout, že my za tyto motory nic neplatíme,” okomentoval situaci závodní ředitel stáje Eric Boullier.
Jeden z belgických novinářů deníku La Derniere Heure se Boulliera napřímo zeptal, zda tým zvažuje možnost najmutí právníka, aby se vyvázali ze smlouvy. “Než půjdeme za právníkem, tak budeme hledat řešení. Trávím čas poletováním mezi Japonskem a Anglii a snažím se situaci řešit, ale to složité. Už jako Evropan je těžké pochopit jejich perspektivu, z pohledu evropského závodění je to pak extrémně náročné,” odpověděl Boullier.
“Jejich přístup k Formuli 1 je takový, že kdykoliv všichni zahnou doleva, oni jdou doprava. Je to prapodivné, ale asi to nakonec bude fungovat, jinak by Japonsko nebylo jednou ze světových velmocí. Dnes je ale vše otázka času. Oni se tam dostanou, ale místo toho, aby to trvalo tři roky, to bude trvat šest až sedm let. Mezitím to musíme nějak ustát. Zatím se pořád posouváme, takže je to dobré, když to ale nepůjde a věci se budou komplikovat, tak budeme jen těžko hledat motivaci a přesvědčení, že dosáhneme jednou dobrých výsledků,” pokračoval Boullier.
Na zásadní otázku, zda bude partnerství Honda-McLaren pokračovat i po letošní sezóně, Boullier odpověděl: “Možné je úplně cokoliv. Nás zajímá hlavně to, aby vše fungovalo, což nás dostane do pozice, kdy si budeme moci dělat, to co chceme. Dnes ale není naším cílem rozvázat toto partnerství. Já o tom navíc nebudu rozhodovat, to je na majitelích McLarenu.”
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.