Kanadský nováček Lance Stroll dojel pouze dva z prvních pěti závodů, navíc nebyl schopen získat pro Williams jediný bod. Syn miliardáře Lawrence Strolla tak čelí dlouhodobě velké kritice, nic si z toho ale nedělá.
"Je to stejný tlak jako vždycky, stejný tlak se na sebe snažím vyvíjet i já sám. Chci závodit co nejlépe. Je to Formule 1, takže tu vždycky bude tlak ze všech stran, je to stejné jako v minulosti. Musím se soustředit na každý závod, zbytek je mimo mou kontrolu," komentuje vlnu kritiky osmnáctiletý Stroll.
Lance Stroll má na svém kontě prvenství z Italské Formule 4 (2014), v roce 2015 pak Kanaďan skončil první v šampionátu Toyota Racing Series a pátý v Evropské F3, tu pak v následujícím roce vyhrál. Od letoška je po boku Felipeho Massy pilotem Williamsu v královně motorsportu.
"Vyhrál jsem nižší šampionáty, abych se sem dostal. Mám za sebou pět závodů a bylo to dosti záludné a náročné. Nic to ale nemění, čeká mě ještě dlouhý zbytek sezóny," pokračuje Stroll.
"Samozřejmě se mě lidé snaží shazovat díky mému pozadí a vždy si rýpnou, když se mi nedaří. Já to beru, je to občas i vcelku vtipné. Nemůžu s tím nic dělat. Snažím se dělat, co můžu a užívám si Formuli 1. Je mi 18 let a je to pro mě výjimečná situace. Musím na to jít postupně," dodává Lance.
Situace jsou si vědomi i ve Williamsu. Technický ředitel Paddy Lowe se tak Strolla zastává: "Je na něj kladen obrovský tlak a musí to pro něj být velmi náročné. Lidé od něj hodně očekávají, a to hlavně v paddocku, kde se řeší pozadí jeho angažmá. On si ale to sedačku opravdu zaslouží."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.