Kanadský nováček Lance Stroll dojel pouze dva z prvních pěti závodů, navíc nebyl schopen získat pro Williams jediný bod. Syn miliardáře Lawrence Strolla tak čelí dlouhodobě velké kritice, nic si z toho ale nedělá.
"Je to stejný tlak jako vždycky, stejný tlak se na sebe snažím vyvíjet i já sám. Chci závodit co nejlépe. Je to Formule 1, takže tu vždycky bude tlak ze všech stran, je to stejné jako v minulosti. Musím se soustředit na každý závod, zbytek je mimo mou kontrolu," komentuje vlnu kritiky osmnáctiletý Stroll.
Lance Stroll má na svém kontě prvenství z Italské Formule 4 (2014), v roce 2015 pak Kanaďan skončil první v šampionátu Toyota Racing Series a pátý v Evropské F3, tu pak v následujícím roce vyhrál. Od letoška je po boku Felipeho Massy pilotem Williamsu v královně motorsportu.
"Vyhrál jsem nižší šampionáty, abych se sem dostal. Mám za sebou pět závodů a bylo to dosti záludné a náročné. Nic to ale nemění, čeká mě ještě dlouhý zbytek sezóny," pokračuje Stroll.
"Samozřejmě se mě lidé snaží shazovat díky mému pozadí a vždy si rýpnou, když se mi nedaří. Já to beru, je to občas i vcelku vtipné. Nemůžu s tím nic dělat. Snažím se dělat, co můžu a užívám si Formuli 1. Je mi 18 let a je to pro mě výjimečná situace. Musím na to jít postupně," dodává Lance.
Situace jsou si vědomi i ve Williamsu. Technický ředitel Paddy Lowe se tak Strolla zastává: "Je na něj kladen obrovský tlak a musí to pro něj být velmi náročné. Lidé od něj hodně očekávají, a to hlavně v paddocku, kde se řeší pozadí jeho angažmá. On si ale to sedačku opravdu zaslouží."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.