Fernando Alonso namísto tradiční Velké ceny Monaka pojede snad ještě tradičnější 101. ročník Indy 500. Toto rozhodnutí se setkalo s vlnou kritiky, ale čísla nyní ukazují, že pro motorsport jako takový by to mohlo mít přínos.
"Myslím si, že Formule 1 potřebuje Severní Ameriku a možná i Severní Amerika potřebuje více Formule 1. Myslím si, že z toho benefitují všichni. Když se podívám na fanoušky v Evropě a ve Španělsku, tak zájem o Indy 500 je v porovnání s minulými ročníky enormní," řekl pro agenturu Reuters Fernando Alosno. Ve Španělsku prý zájem o tento závod vzrostl o 800 procent.
"Všichni ve Španělsku čekají na 28. května, aby sledovali závod. Dostal jsem již mnoho zpráv na sociálních sítí, kde mi fanoušci děkují, že jsem jim tento závod představil, jelikož ho nikdy nesledovali a moc se jim to prý líbí," pokračoval rodák z Ovieda.
Alonso doufá, že jeho účastí v IndyCar vzroste zájem amerických fanoušků o Formuli 1. "Doufejme, že popularita F1 bude ve Spojených státech růst. Máme navíc nové americké majitele, společnost Liberty Media, takže věřím, že oni mají nějaké plány."
Problémy s adaptací zpět do kokpitu specifikace vozu Formule 1 prý nebudou. "Mé jezdecké dovednosti jsem rozvíjel vždy v F1 autech, takže až se vrátím, tak věřím, že se dokáži okamžitě adaptovat."
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.