Fernando Alonso namísto tradiční Velké ceny Monaka pojede snad ještě tradičnější 101. ročník Indy 500. Toto rozhodnutí se setkalo s vlnou kritiky, ale čísla nyní ukazují, že pro motorsport jako takový by to mohlo mít přínos.
"Myslím si, že Formule 1 potřebuje Severní Ameriku a možná i Severní Amerika potřebuje více Formule 1. Myslím si, že z toho benefitují všichni. Když se podívám na fanoušky v Evropě a ve Španělsku, tak zájem o Indy 500 je v porovnání s minulými ročníky enormní," řekl pro agenturu Reuters Fernando Alosno. Ve Španělsku prý zájem o tento závod vzrostl o 800 procent.
"Všichni ve Španělsku čekají na 28. května, aby sledovali závod. Dostal jsem již mnoho zpráv na sociálních sítí, kde mi fanoušci děkují, že jsem jim tento závod představil, jelikož ho nikdy nesledovali a moc se jim to prý líbí," pokračoval rodák z Ovieda.
Alonso doufá, že jeho účastí v IndyCar vzroste zájem amerických fanoušků o Formuli 1. "Doufejme, že popularita F1 bude ve Spojených státech růst. Máme navíc nové americké majitele, společnost Liberty Media, takže věřím, že oni mají nějaké plány."
Problémy s adaptací zpět do kokpitu specifikace vozu Formule 1 prý nebudou. "Mé jezdecké dovednosti jsem rozvíjel vždy v F1 autech, takže až se vrátím, tak věřím, že se dokáži okamžitě adaptovat."
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.