Na konci letošní sezóny hned několika velkým jménům současné F1 končí smlouvy, je tak otázkou, zda nastane divoké přestupové rošambo, nebo se žádné zásadní změny dít nebudou.
Z velkých jmen končí letos smlouvy Räikkönenovi, Bottasovi, Vettelovi i Alonsovi. U prvních třech zmíněných by k žádné změně dojít nemuselo, jelikož všichni jezdí za špičkové stáje. Otazník je ale u Alonsa, který je v současné době u nekonkurenceschopného McLarenu.
Fámů v současné době koluje celá řada. Hodně se mluví o spojení Alonso-Renault či Alonso-Mercedes, což je ale spíše zbožné přání fanoušků, kteří by rádi viděli dvojici Alonso-Hamilton zase spolu.
Mercedes se k tomuto kroku moc nemá, ale představitelé stáje vždy ve svých prohlášení říkají bondovské nikdy neříkej nikdy.
"Rozhodně není na našem seznamu přání. Jsme naprosto spokojeni s dvojicí Hamilton-Bottas. Ale jak můj parťák Toto Wolff říká: nikdy neříkej nikdy," okomentoval situaci nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda.
"Řekl bych, že Bottas jezdí stejně dobře jako Rosberg. Možná o něco lépe než Räikkönen. Je to jednoduché, zbytek jezdců se prostě nechytá. Dnes spolu bojuje o titul trojnásobný a čtyřnásobný mistr světa ve dvou týmech - Mercedesu a Ferrari. Náš sport už ani nemůže mít lepší reklamu," pokračoval Lauda.
V minulosti se objevovaly spekulace ohledně přestupu Sebastiana Vettela ke Stříbrným šípům, ty jsou ale s největší pravděpodobností pasé vzhledem k tomu, jakou má Ferrari formu.
"Proč by Vettel odcházel od Ferrari, když vyhrává? Je to jezdec Ferrari, jeho srdce bije pro Ferrari. A nějaké peníze si tam taky vydělá," zakončil Lauda.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.