Na konci letošní sezóny hned několika velkým jménům současné F1 končí smlouvy, je tak otázkou, zda nastane divoké přestupové rošambo, nebo se žádné zásadní změny dít nebudou.
Z velkých jmen končí letos smlouvy Räikkönenovi, Bottasovi, Vettelovi i Alonsovi. U prvních třech zmíněných by k žádné změně dojít nemuselo, jelikož všichni jezdí za špičkové stáje. Otazník je ale u Alonsa, který je v současné době u nekonkurenceschopného McLarenu.
Fámů v současné době koluje celá řada. Hodně se mluví o spojení Alonso-Renault či Alonso-Mercedes, což je ale spíše zbožné přání fanoušků, kteří by rádi viděli dvojici Alonso-Hamilton zase spolu.
Mercedes se k tomuto kroku moc nemá, ale představitelé stáje vždy ve svých prohlášení říkají bondovské nikdy neříkej nikdy.
"Rozhodně není na našem seznamu přání. Jsme naprosto spokojeni s dvojicí Hamilton-Bottas. Ale jak můj parťák Toto Wolff říká: nikdy neříkej nikdy," okomentoval situaci nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda.
"Řekl bych, že Bottas jezdí stejně dobře jako Rosberg. Možná o něco lépe než Räikkönen. Je to jednoduché, zbytek jezdců se prostě nechytá. Dnes spolu bojuje o titul trojnásobný a čtyřnásobný mistr světa ve dvou týmech - Mercedesu a Ferrari. Náš sport už ani nemůže mít lepší reklamu," pokračoval Lauda.
V minulosti se objevovaly spekulace ohledně přestupu Sebastiana Vettela ke Stříbrným šípům, ty jsou ale s největší pravděpodobností pasé vzhledem k tomu, jakou má Ferrari formu.
"Proč by Vettel odcházel od Ferrari, když vyhrává? Je to jezdec Ferrari, jeho srdce bije pro Ferrari. A nějaké peníze si tam taky vydělá," zakončil Lauda.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.