Na konci letošní sezóny hned několika velkým jménům současné F1 končí smlouvy, je tak otázkou, zda nastane divoké přestupové rošambo, nebo se žádné zásadní změny dít nebudou.
Z velkých jmen končí letos smlouvy Räikkönenovi, Bottasovi, Vettelovi i Alonsovi. U prvních třech zmíněných by k žádné změně dojít nemuselo, jelikož všichni jezdí za špičkové stáje. Otazník je ale u Alonsa, který je v současné době u nekonkurenceschopného McLarenu.
Fámů v současné době koluje celá řada. Hodně se mluví o spojení Alonso-Renault či Alonso-Mercedes, což je ale spíše zbožné přání fanoušků, kteří by rádi viděli dvojici Alonso-Hamilton zase spolu.
Mercedes se k tomuto kroku moc nemá, ale představitelé stáje vždy ve svých prohlášení říkají bondovské nikdy neříkej nikdy.
"Rozhodně není na našem seznamu přání. Jsme naprosto spokojeni s dvojicí Hamilton-Bottas. Ale jak můj parťák Toto Wolff říká: nikdy neříkej nikdy," okomentoval situaci nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda.
"Řekl bych, že Bottas jezdí stejně dobře jako Rosberg. Možná o něco lépe než Räikkönen. Je to jednoduché, zbytek jezdců se prostě nechytá. Dnes spolu bojuje o titul trojnásobný a čtyřnásobný mistr světa ve dvou týmech - Mercedesu a Ferrari. Náš sport už ani nemůže mít lepší reklamu," pokračoval Lauda.
V minulosti se objevovaly spekulace ohledně přestupu Sebastiana Vettela ke Stříbrným šípům, ty jsou ale s největší pravděpodobností pasé vzhledem k tomu, jakou má Ferrari formu.
"Proč by Vettel odcházel od Ferrari, když vyhrává? Je to jezdec Ferrari, jeho srdce bije pro Ferrari. A nějaké peníze si tam taky vydělá," zakončil Lauda.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.