Brazilský pilot loni v Monze oznámil konec kariéry ve Formuli 1. Nečekaný odchod Nica Rosberga ale zkomplikoval život hned několika stájím a šestatřicetiletý Brazilec se nakonec vrátil k Williamsu, kde dělá mentora a parťáka mladému Strollovi.
Přestože měl Massa u Williamsu být jen jeden rok, tak se Brazilec nebrání další spolupráci. "Pokud vše bude dobře vycházet, tak bych zvážil, zda nezůstanu," řekl brazilský matador pro německý Auto Motor und Sport.
Své zásluhy na tom má i nový technický ředitel Paddy Lowe, který se k Williamsu vrátil po angažmá u McLarenu a Mercedesu, se kterým získal v posledních třech letech všechny tituly.
"Vývoj je dnes logičtější a více agresivní. Lowe totiž spojil jednotlivá oddělení. Dříve si dělal každý na svém a trvalo to. To se nyní změnilo. Dnes je vše sjednoceno - stejně jako ve velkých stájích," vyzdvihl práci rodáka z Nairobi Massa.
I tak ale Massa přiznává, že jejich pozice jakožto nezávislého týmu není ideální, hlavně co se týče peněz. "Nemůžeme srovnávat finanční stránku. To je ten hlavní rozdíl mezi špičkovým týmem a týmem ze středu pole."
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.