McLaren se chce angažovat v profesionálním hraní. Motokáry prý nahradí virtuální okruh

Fernando Alonso na simulátoru Hondy před závodem Indy 500
Fernando Alonso na simulátoru Hondy před závodem Indy 500, foto: Honda Racing F1
Albert Hadáček 23. května 2017 16:23
Sdílej:

Profesionální hraní počítačových her je jedním s nejrychleji se rozvíjejících odvětví. A velké sportovní týmy jsou si toho vědomy.

Turnaj The International v počítačové hře DOTA 2 měl v loňském roce dotaci více jak 20 miliónů dolarů. První pětičlenný celek si tak přišel na zhruba 9 miliónů zelených papírku, v přepočtu 225 miliónů korun. Zajímavostí jest, že dotace ze strany organizátorů byla pouze 1,6 miliónu. Zbytek zadotovali fanoušci, kteří investují do předmětů v rámci hry a část výdělku jde do prize poolu na turnaje.

Tohoto fenoménu si samozřejmě všímají i sportovní týmy, které v tzv. esportu vidí ohromný potenciál, větší něž například v pokeru, který pomalu ale jistě umírá. Dnes je tak běžnou praxí, že majitelé týmů z prestižních soutěží, jako je NBA či NHL, nakupují za relativně malé peníze i esportové organizace.

Není tak až takovým překvapením, že zmíněný fenomén proniká i do motorsportu. Již mnohkrát jsem zde zmiňoval Gran Turismo Academy či Las Vegas ePrix, která proběhla letos na jaře pod hlavičkou Formule E v rámci technologického veletrhu CES.

Ve Formuli 1 se do podobného projektu pustil McLaren, který v počítačových hrách vidí skvělý způsob, jak přilákat mladé publikum k televizi, či přímo na závody. Proto stáj z Wokingu vyhlásila soutěž o nejrychlejšího hráče.

Zak Brown, současný šéf McLarenu, to vidí vcelku jasně: "Nechápu, jak týmy v F1 mohou ignorovat sílu esportu a jejich publika. Byl bych rád, kdyby se do těchto vod pustily i další týmy. Je to nový základ pro motorsport. Dříve to byly motokáry, tam je ale problém s diváky a náklady. Herní průmysl je teď jasným průkopníkem. Lidé o to mají zájem a je to navíc dostupné pro všechny."

"Mám rád sporty, které si mohu vyzkoušet a toto je krásný příklad, jak by to mohlo fungovat. Závodění a esporty do sebe skvěle zapadají a toto spojení tak může generovat novou generaci fanoušků. Osobně vidím esporty jako další oblast závodění, která by mohla zapadnout do ekosystému McLarenu. Formule 1 bude vždycky nejprestižnější, ale věřím, že i na virtuálním okruhu by měl mít McLaren svůj vlastní tým," dodal Brown.

Vítěz soutěže, kterou v současné době připravuje McLaren, si vyjezdí angažmá v pozici testovacího pilota (v rámci simulátoru). Je tedy otázkou, zda se kovaný pařan může někdy podívat do reálného kokpitu.

"Hodně lidi se mě ptá, zda by hráč mohl jezdit ve voze specifikace F1. Možná ano, možná ne. Je tu hodně faktorů jako třeba výška či váha. Musíte být opravdu ve formě. Historie ale ukázala, že i z hráčů se mohou vyklubat sakra dobří piloti. Nemůžeme tedy nic vyloučit," zakončil Brown.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.