Jezdci Mercedesu upozorňují na zrádnost monackého okruhu a připomínají, že nové monoposty budou v úzkých uličkách opravdu náročné na kontrolu.
Již tento víkend proběhne jeden ze svátků motorsportu. Jede se totiž Velká cena Monaka a v zámoří proběhne 101. ročník Indy 500, tentokrát za účasti Fernanda Alonsa. Monako nepatří mezi ty nejzáživnější Grand Prix co do počtu předjetí, ale městský okruh dokáže napsat zajímavé příběhy, jelikož neodpouští sebemenší zaváhání.
“Nejdůležitější je si uvědomit, že nejdříve se musíte naučit chodit, než začnete běhat. Je třeba postupně zlepšovat své tempo, aby vám vyšlo druhé kolo v třetí části kvalifikace, to je ten moment, kdy musíte jet na sto procent. Je třeba být hodně psychicky odolný a jezdit čistě,” řekl k okruhu v Monaku Lewis Hamilton.
"Důležité jsou i zkušenosti, ty se projevují hlavně při nastavování vozu. Máme nyní nová, robustnější auta, takže to bude velká výzva. Bude to pro všechny velká zkouška, jelikož musíte být opravdu přesní, abyste neskončil někde v bariéře,” dodal Brit.
K okruhu na Azurovém pobřeží se vyjádřil i Hamiltonův týmový kolega Bottas: “Je to jeden z těch víkendů, kdy musíte jezdit své absolutní maximum. Musíte se pořád soustředit. Je to vždycky opravdu vyčerpávající víkend. Nesmíte si nechat nic uniknout, každá chyba je tu extrémně drahá.”
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.