Jezdci Mercedesu upozorňují na zrádnost monackého okruhu a připomínají, že nové monoposty budou v úzkých uličkách opravdu náročné na kontrolu.
Již tento víkend proběhne jeden ze svátků motorsportu. Jede se totiž Velká cena Monaka a v zámoří proběhne 101. ročník Indy 500, tentokrát za účasti Fernanda Alonsa. Monako nepatří mezi ty nejzáživnější Grand Prix co do počtu předjetí, ale městský okruh dokáže napsat zajímavé příběhy, jelikož neodpouští sebemenší zaváhání.
“Nejdůležitější je si uvědomit, že nejdříve se musíte naučit chodit, než začnete běhat. Je třeba postupně zlepšovat své tempo, aby vám vyšlo druhé kolo v třetí části kvalifikace, to je ten moment, kdy musíte jet na sto procent. Je třeba být hodně psychicky odolný a jezdit čistě,” řekl k okruhu v Monaku Lewis Hamilton.
"Důležité jsou i zkušenosti, ty se projevují hlavně při nastavování vozu. Máme nyní nová, robustnější auta, takže to bude velká výzva. Bude to pro všechny velká zkouška, jelikož musíte být opravdu přesní, abyste neskončil někde v bariéře,” dodal Brit.
K okruhu na Azurovém pobřeží se vyjádřil i Hamiltonův týmový kolega Bottas: “Je to jeden z těch víkendů, kdy musíte jezdit své absolutní maximum. Musíte se pořád soustředit. Je to vždycky opravdu vyčerpávající víkend. Nesmíte si nechat nic uniknout, každá chyba je tu extrémně drahá.”
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.