Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul se ve Španělsku vyjádřil k otázce, kdy se dočkáme zlepšení výkonu jejich pohonné jednotky, kterou využívají také Red Bull a Toro Rosso. Jejich rakouský zákazník totiž průtahy nese dost nelibě.
Jeden z inženýrů Red Bullu během víkendu ve Španělsku prohlásil, že "kdybychom mohli jezdit na maximální výkon, pak bychom nebyli moc daleko od Mercedesu a Ferrari. Ale kvůli spolehlivosti to zatím nemůžeme udělat."
Renault má potenciál, jenže jej kvůli obavám o možnou poruchu během závodu nevyužívá. Své potíže se snaží vyřešit na testovacích stolicích ve Viry, kde připravuje výkonnější specifikaci. Té se ale týmy dočkají zřejmě až v závěru července.
Odkdy bude moci naplno využívat pohonnou jednotku, kterou pro sezónu 2017 zcela přepracovali? "Plný potenciál motoru, to s existujícím hardwarem několik závodů potrvá. Víte, ten neustálý vývoj, který je na něm založený... Opravdu to záleží na tom, jak rychle budeme moci vyřešit potíže se spolehlivostí," odpovídá Abiteboul.
"Myslím, že k tomu dojde s nasazením pohonné jednotky číslo tři. Můžeme, ale také nemusíme změnit hardware, abychom z ní dostali vyšší výkon, ale bez ohledu na hardware, určitě bude poskytovat vyšší výkon. Všechno tedy záleží na našem plánu nasazování motorů," pokračuje ředitel Renault Sport F1.
Šéf Red Bullu Christian Horner k tomu ironicky dodal: "No, chtěl jsem se ho na to zeptat, škoda že jste mi nedali mikrofon, protože bych se moc rád dozvěděl, kdy ta třetí verze přijde. Pro nás samozřejmě čím dřív, tím lépe.
Zdá se, že si Renault vybral cestu, která ukáže skutečný potenciál. Já si však myslím, že mají určité komplikace, pokud jde o schopnost dostat z pohonné jednotky plný potenciál. Tak snad se jí dočkáme dříve než později." V zákulisí se totiž hovoří nejen o jejich potížích se spolehlivostí, ale také o nižším než původně očekávaném přínosu ve výkonu.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.