Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul se ve Španělsku vyjádřil k otázce, kdy se dočkáme zlepšení výkonu jejich pohonné jednotky, kterou využívají také Red Bull a Toro Rosso. Jejich rakouský zákazník totiž průtahy nese dost nelibě.
Jeden z inženýrů Red Bullu během víkendu ve Španělsku prohlásil, že "kdybychom mohli jezdit na maximální výkon, pak bychom nebyli moc daleko od Mercedesu a Ferrari. Ale kvůli spolehlivosti to zatím nemůžeme udělat."
Renault má potenciál, jenže jej kvůli obavám o možnou poruchu během závodu nevyužívá. Své potíže se snaží vyřešit na testovacích stolicích ve Viry, kde připravuje výkonnější specifikaci. Té se ale týmy dočkají zřejmě až v závěru července.
Odkdy bude moci naplno využívat pohonnou jednotku, kterou pro sezónu 2017 zcela přepracovali? "Plný potenciál motoru, to s existujícím hardwarem několik závodů potrvá. Víte, ten neustálý vývoj, který je na něm založený... Opravdu to záleží na tom, jak rychle budeme moci vyřešit potíže se spolehlivostí," odpovídá Abiteboul.
"Myslím, že k tomu dojde s nasazením pohonné jednotky číslo tři. Můžeme, ale také nemusíme změnit hardware, abychom z ní dostali vyšší výkon, ale bez ohledu na hardware, určitě bude poskytovat vyšší výkon. Všechno tedy záleží na našem plánu nasazování motorů," pokračuje ředitel Renault Sport F1.
Šéf Red Bullu Christian Horner k tomu ironicky dodal: "No, chtěl jsem se ho na to zeptat, škoda že jste mi nedali mikrofon, protože bych se moc rád dozvěděl, kdy ta třetí verze přijde. Pro nás samozřejmě čím dřív, tím lépe.
Zdá se, že si Renault vybral cestu, která ukáže skutečný potenciál. Já si však myslím, že mají určité komplikace, pokud jde o schopnost dostat z pohonné jednotky plný potenciál. Tak snad se jí dočkáme dříve než později." V zákulisí se totiž hovoří nejen o jejich potížích se spolehlivostí, ale také o nižším než původně očekávaném přínosu ve výkonu.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.