Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul se ve Španělsku vyjádřil k otázce, kdy se dočkáme zlepšení výkonu jejich pohonné jednotky, kterou využívají také Red Bull a Toro Rosso. Jejich rakouský zákazník totiž průtahy nese dost nelibě.
Jeden z inženýrů Red Bullu během víkendu ve Španělsku prohlásil, že "kdybychom mohli jezdit na maximální výkon, pak bychom nebyli moc daleko od Mercedesu a Ferrari. Ale kvůli spolehlivosti to zatím nemůžeme udělat."
Renault má potenciál, jenže jej kvůli obavám o možnou poruchu během závodu nevyužívá. Své potíže se snaží vyřešit na testovacích stolicích ve Viry, kde připravuje výkonnější specifikaci. Té se ale týmy dočkají zřejmě až v závěru července.
Odkdy bude moci naplno využívat pohonnou jednotku, kterou pro sezónu 2017 zcela přepracovali? "Plný potenciál motoru, to s existujícím hardwarem několik závodů potrvá. Víte, ten neustálý vývoj, který je na něm založený... Opravdu to záleží na tom, jak rychle budeme moci vyřešit potíže se spolehlivostí," odpovídá Abiteboul.
"Myslím, že k tomu dojde s nasazením pohonné jednotky číslo tři. Můžeme, ale také nemusíme změnit hardware, abychom z ní dostali vyšší výkon, ale bez ohledu na hardware, určitě bude poskytovat vyšší výkon. Všechno tedy záleží na našem plánu nasazování motorů," pokračuje ředitel Renault Sport F1.
Šéf Red Bullu Christian Horner k tomu ironicky dodal: "No, chtěl jsem se ho na to zeptat, škoda že jste mi nedali mikrofon, protože bych se moc rád dozvěděl, kdy ta třetí verze přijde. Pro nás samozřejmě čím dřív, tím lépe.
Zdá se, že si Renault vybral cestu, která ukáže skutečný potenciál. Já si však myslím, že mají určité komplikace, pokud jde o schopnost dostat z pohonné jednotky plný potenciál. Tak snad se jí dočkáme dříve než později." V zákulisí se totiž hovoří nejen o jejich potížích se spolehlivostí, ale také o nižším než původně očekávaném přínosu ve výkonu.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.