Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se ve svém sloupku pro motorsport.com vrací k událostem v Barceloně, kde se jela Velká cena Španělska. McLaren tam nasadil několik novinek, zklamání z nedělního výsledku ale pokrok zastínily.
Význam prvního evropského závoduVe Velké ceně Španělska jsme možná nezískali ten výsledek, ve který jsme doufali, myslím si ale, že pro McLaren - Hondu šlo o celkově povzbuzující víkend.
Samozřejmě tam byla skvělá výkonnost Fernanda Alonsa v kvalifikaci, dobré pro tým ale bylo, že novinky, jež jsme do Španělska přivezli, fungovaly tak, jak jsme doufali.
Velká cena Španělska je jako první evropský závod celkem důležitá, protože hodně týmů nasazuje na své vozy vylepšení. My jsme přivezli mnoho novinek a pro tým bylo klíčové, aby je stihl připravit. Pomohly zvýšit naši výkonnost.
První letošní bezproblémové páteční tréninky, špatná sobotaPáteční tréninky byly velmi dobré, šlo o první v sezóně, kdy jsem neměl žádný problém, což mi pomohlo se v autě cítit pohodlněji. Rozhodně to tedy vypadá, že jsme udělali pokrok.
Před sobotou jsem byl velmi pozitivní v tom, že se ještě před kvalifikací zlepšíme, ale myslím, že jsme se v nastavení vydali špatným směrem.
Od prvního okamžiku na dráze dopoledne jsem se cítil v autě méně pohodlně. Proto výsledek v kvalifikaci podle mě určitě není takový, jaký jsem po dobrém pátku očekával.
Ačkoliv výsledek nebyl dobrý, tak pozitivní na tom je to, že víme, kde jsme se vydali špatným směrem. Šlo vlastně o velmi, velmi užitečný poznatek o tom, co potřebuji od auta, aby bylo rychlé.
Závod a srážka s MassouAni samotný můj závod se nevyvíjel podle plánu kvůli kolizi s Felipem Massou v jeho prostřední části v první zatáčce, když jsme spolu bojovali o pozici.
V takových situacích je těžké to, jak jsou směrována zpětná zrcátka vozů F1 - nevidíme přímo za sebe. Za referenci jsem si vybral to, kde se Felipe nacházel na začátku rovinky, a usoudil jsem, že odstup od něj bude stačit na to, abych před ním zůstal i v první zatáčce.
Když se za mě zavěsil do aerodynamického stínu, tak jsem jej už neviděl, proto jsem byl překvapený, když jsem zabočil do první zatáčky a on byl v ní. Když jsem ho spatřil, tak už bylo příliš pozdě a došlo ke kontaktu.
Srážka znamená, že dostanu penalizaci na roštu Velké ceny Monaka, takže tu situaci teď musím akceptovat. Nebudu na ni naříkat ani z ní nebudu frustrovaný, prostě jdu dál.
Vyhlídky před MonakemNa Velkou cenu Monaka se zkrátka těším. Nechci nic s určitostí předpovídat o tom, jak se nám tam bude dařit, ale měli bychom tam mít nějaké nové díly a doufám, že budeme moci prokázat lepšící se konkurenceschopnost a další pokroky.
Monako je rozhodně tratí, kterou si užívám, a jde o vzrušující výzvu. Vyhrál jsem tam v GP2, proto cítím, že tam můžu vyrazit a určitě odvést svou nejlepší práci.
Budu tam mít také nového týmového kolegu, protože se Jenson Button vrací do F1. Viděl jsem ho na simulátoru v továrně McLarenu a vím, že se mu dostává dobré přípravy. Když se oba znovu uvidíme v Monaku, tak bude připravený.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.