Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se ve svém sloupku pro motorsport.com vrací k událostem v Barceloně, kde se jela Velká cena Španělska. McLaren tam nasadil několik novinek, zklamání z nedělního výsledku ale pokrok zastínily.
Význam prvního evropského závoduVe Velké ceně Španělska jsme možná nezískali ten výsledek, ve který jsme doufali, myslím si ale, že pro McLaren - Hondu šlo o celkově povzbuzující víkend.
Samozřejmě tam byla skvělá výkonnost Fernanda Alonsa v kvalifikaci, dobré pro tým ale bylo, že novinky, jež jsme do Španělska přivezli, fungovaly tak, jak jsme doufali.
Velká cena Španělska je jako první evropský závod celkem důležitá, protože hodně týmů nasazuje na své vozy vylepšení. My jsme přivezli mnoho novinek a pro tým bylo klíčové, aby je stihl připravit. Pomohly zvýšit naši výkonnost.
První letošní bezproblémové páteční tréninky, špatná sobotaPáteční tréninky byly velmi dobré, šlo o první v sezóně, kdy jsem neměl žádný problém, což mi pomohlo se v autě cítit pohodlněji. Rozhodně to tedy vypadá, že jsme udělali pokrok.
Před sobotou jsem byl velmi pozitivní v tom, že se ještě před kvalifikací zlepšíme, ale myslím, že jsme se v nastavení vydali špatným směrem.
Od prvního okamžiku na dráze dopoledne jsem se cítil v autě méně pohodlně. Proto výsledek v kvalifikaci podle mě určitě není takový, jaký jsem po dobrém pátku očekával.
Ačkoliv výsledek nebyl dobrý, tak pozitivní na tom je to, že víme, kde jsme se vydali špatným směrem. Šlo vlastně o velmi, velmi užitečný poznatek o tom, co potřebuji od auta, aby bylo rychlé.
Závod a srážka s MassouAni samotný můj závod se nevyvíjel podle plánu kvůli kolizi s Felipem Massou v jeho prostřední části v první zatáčce, když jsme spolu bojovali o pozici.
V takových situacích je těžké to, jak jsou směrována zpětná zrcátka vozů F1 - nevidíme přímo za sebe. Za referenci jsem si vybral to, kde se Felipe nacházel na začátku rovinky, a usoudil jsem, že odstup od něj bude stačit na to, abych před ním zůstal i v první zatáčce.
Když se za mě zavěsil do aerodynamického stínu, tak jsem jej už neviděl, proto jsem byl překvapený, když jsem zabočil do první zatáčky a on byl v ní. Když jsem ho spatřil, tak už bylo příliš pozdě a došlo ke kontaktu.
Srážka znamená, že dostanu penalizaci na roštu Velké ceny Monaka, takže tu situaci teď musím akceptovat. Nebudu na ni naříkat ani z ní nebudu frustrovaný, prostě jdu dál.
Vyhlídky před MonakemNa Velkou cenu Monaka se zkrátka těším. Nechci nic s určitostí předpovídat o tom, jak se nám tam bude dařit, ale měli bychom tam mít nějaké nové díly a doufám, že budeme moci prokázat lepšící se konkurenceschopnost a další pokroky.
Monako je rozhodně tratí, kterou si užívám, a jde o vzrušující výzvu. Vyhrál jsem tam v GP2, proto cítím, že tam můžu vyrazit a určitě odvést svou nejlepší práci.
Budu tam mít také nového týmového kolegu, protože se Jenson Button vrací do F1. Viděl jsem ho na simulátoru v továrně McLarenu a vím, že se mu dostává dobré přípravy. Když se oba znovu uvidíme v Monaku, tak bude připravený.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.