Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje, proč chce zjednodušit pravidla pro motory a zlevnit jejich vývoj. A jako obvykle varuje případným odchodem rakouské stáje z Formule 1.
Rozhovory o nových motorových pravidlech platných od roku 2020 již byly zahájeny a Red Bull, který využívá pohonné jednotky Renaultu, jež nemají takový výkon jako Mercedesy a Ferrari, si při nich klade určité podmínky.
Během víkendu v Barceloně je minulý týden doktor Marko shrnul slovy: "Představa je velmi jednoduchá: chceme motor, který má 1000 koní, standardní KERS i baterie a jehož vývoj nestojí více než 15 - 20 milionů. Měl by mít [pořádný] zvuk a umožnit, aby jezdci dělali rozdíly."
Kdo by jej měl dodávat? Dle představ poradce Red Bullu žádná další automobilka: "Nezávislé společnosti jako Ilmor a Cosworth by měly být schopny vstoupit, takže bychom je my nebo McLaren mohli využít, pokud bychom chtěli."
A pokud tyto podmínky nebudou splněny, tak by Red Bull mohl z F1 odejít: "Ano, protože minulý rok nám Mercedes ani Ferrari nechtěli dát motor. Renault k tomu byl donucen pouze Ecclestoneem. Chceme vyrovnanou situaci, kdy nebudeme vydírání automobilkou," varuje Marko.
O současných pohonných jednotkách, které podle Fernanda Alonsa potřebují k nastartování šest minut, říká: "Jde o fantastický kousek inženýrství, pro Formuli 1 jsou ale nevhodné. Jsou příliš složité, k jejich nastartování potřebujete 8 - 10 lidí, pilot to dle instrukcí a rad inženýrů nesvede, nemají žádný zvuk a veřejnost o tuto technologii nemá zájem, protože ji nikdy nebude mít ve svých autech."
"Neprodukují zvuk, jsou drahé a složité. Jak říkám, když dáte tyto faktory dohromady, tak už nejde o motor, jaké jsme měli dříve. Proto se trápíme a čekáme, až Liberty tuto kritiku vyslyší, protože společnost jako je Honda, která je vnímána jako specialista na motory, problémy neumí vyřešit - jelikož jsou složité a neuvěřitelně drahé," dodává poradce Red Bullu.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.