Red Bull po zlepšení v Barceloně chystá další várku nových dílů pro svůj domácí závod v Rakousku na začátku července.
Minulý víkend debutoval vylepšený monopost RB13 na dráze v Barceloně s novým balíkem. Obsahoval konečně zajímavé detaily na předním křídle, bočnicích, deflektorech i na difuzoru - dostal se tak na úroveň špičkových týmů, kteří s podobnými prvky nastoupili na počátku sezóny v Austrálii.
Nový aerodynamický balík splnil očekáváníV kvalifikaci skončil 0,6 sekundy za Mercedesem, v závodě však Daniel Ricciardo ztratil 75 sekund. Tým si však vylepšení pochvaloval a deficit zdůvodňoval šetřením motoru: "Je zaručené, že by byl mnohem blíže, pokud by nešetřil svůj motor. Měl na ostatní náskok půl minuty a my jsme obecně raději hleděli dopředu než dozadu."
"Může se zdát, že tohle byl závod, v němž jsme nasadili velký balík vylepšení, a přesto jsme tolik ztráceli, ale upgrade opravdu splnil svůj úkol. Max na pole-position ztratil 0,6 sekundy, což jo o obrovský kus méně, než tomu bylo v posledních týdnech.
Ale auto už hlavně nebylo takovou řvoucí primadonou a fungovalo dobře v mnohem větší škále podmínek. To se bude dobře hodit později v sezóně, pokud dostaneme konkurenceschopné koně," odkazuje na ztrátu Renaultu, který svými motory Red Bull pohání.
Motor Renault schází výkon a spolehlivostJeden inženýr rakouského týmu uvedl: "Pokud bychom mohli jezdit na maximální výkon, pak bychom nebyli moc daleko od Mercedesu a Ferrari. Ale kvůli spolehlivosti to zatím nemůžeme udělat." Renault potíže se spolehlivostí na stolici stále ladí, kvůli nim odložil nasazení vylepšené specifikace až na konec července, navíc má dojít k menšímu nárůstu výkonu, než se očekávalo (0,1 místo 0,3 sekundy na kolo).
Někteří z letošního propadu Red Bullu viní různé zájmy Adriana Neweyho, jenž se v posledních letech věnoval zajímavým projektům mimo F1. "Adrian chtěl zpětnou vazbu od jezdců, aby lépe pochopil auto a určil směr pro budoucnost. Zkoumáme, na které z našich nástrojů se můžeme spolehnout a na které ne. Širší pneumatiky mají na aerodynamiku větší dopad, než jsme si mysleli," přiznal šéf týmu Christian Horner.
Další významné vylepšení v RakouskuV příštím závodě v Monaku Red Bull nasadí jen pár vylepšení souvisejících s maximálním přítlakem pro závod v uličkách známého přímořského letoviska, v Kanadě pak nasadí zvláštní balík pro nízký přítlak. Dalšího velkého vylepšení se tak monopost RB13 dočká dle plánu až doma v Rakousku za necelé 2 měsíce.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.