Red Bull po zlepšení v Barceloně chystá další várku nových dílů pro svůj domácí závod v Rakousku na začátku července.
Minulý víkend debutoval vylepšený monopost RB13 na dráze v Barceloně s novým balíkem. Obsahoval konečně zajímavé detaily na předním křídle, bočnicích, deflektorech i na difuzoru - dostal se tak na úroveň špičkových týmů, kteří s podobnými prvky nastoupili na počátku sezóny v Austrálii.
Nový aerodynamický balík splnil očekáváníV kvalifikaci skončil 0,6 sekundy za Mercedesem, v závodě však Daniel Ricciardo ztratil 75 sekund. Tým si však vylepšení pochvaloval a deficit zdůvodňoval šetřením motoru: "Je zaručené, že by byl mnohem blíže, pokud by nešetřil svůj motor. Měl na ostatní náskok půl minuty a my jsme obecně raději hleděli dopředu než dozadu."
"Může se zdát, že tohle byl závod, v němž jsme nasadili velký balík vylepšení, a přesto jsme tolik ztráceli, ale upgrade opravdu splnil svůj úkol. Max na pole-position ztratil 0,6 sekundy, což jo o obrovský kus méně, než tomu bylo v posledních týdnech.
Ale auto už hlavně nebylo takovou řvoucí primadonou a fungovalo dobře v mnohem větší škále podmínek. To se bude dobře hodit později v sezóně, pokud dostaneme konkurenceschopné koně," odkazuje na ztrátu Renaultu, který svými motory Red Bull pohání.
Motor Renault schází výkon a spolehlivostJeden inženýr rakouského týmu uvedl: "Pokud bychom mohli jezdit na maximální výkon, pak bychom nebyli moc daleko od Mercedesu a Ferrari. Ale kvůli spolehlivosti to zatím nemůžeme udělat." Renault potíže se spolehlivostí na stolici stále ladí, kvůli nim odložil nasazení vylepšené specifikace až na konec července, navíc má dojít k menšímu nárůstu výkonu, než se očekávalo (0,1 místo 0,3 sekundy na kolo).
Někteří z letošního propadu Red Bullu viní různé zájmy Adriana Neweyho, jenž se v posledních letech věnoval zajímavým projektům mimo F1. "Adrian chtěl zpětnou vazbu od jezdců, aby lépe pochopil auto a určil směr pro budoucnost. Zkoumáme, na které z našich nástrojů se můžeme spolehnout a na které ne. Širší pneumatiky mají na aerodynamiku větší dopad, než jsme si mysleli," přiznal šéf týmu Christian Horner.
Další významné vylepšení v RakouskuV příštím závodě v Monaku Red Bull nasadí jen pár vylepšení souvisejících s maximálním přítlakem pro závod v uličkách známého přímořského letoviska, v Kanadě pak nasadí zvláštní balík pro nízký přítlak. Dalšího velkého vylepšení se tak monopost RB13 dočká dle plánu až doma v Rakousku za necelé 2 měsíce.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.