Pilot Mercedesu Valtteri Bottas přiznává, že jeho úkolem během Velké ceny Španělska bylo zdržet Sebastiana Vettela z Ferrari a pomoci tak svému týmovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi k vítězství.
Bottas sehrál ve Španělsku klíčovou roli, když za ním lídr závodu Vettel ztratil cenné sekundy, a nakonec svůj souboj o vítězství s Hamiltonem o tři a půl sekundy prohrál.
"Dělal jsem všechno pro to, abych Sebastiana za sebou udržel a aby ztratil čas, tak už to chodívá. To bylo v té chvíli mou prací a misí. Rozdíl v rychlostech však byl příliš velký a on se nakonec přede mě dostal," přiznává Bottas.
"Myslím si ale, že jsem v tento den týmu rozhodně pomohl. Doufám, že jsem přispěl k rozdílu. Alespoň jsme jako tým dokázali navýšit náš bodový náskok na Ferrari, což je fajn. Mohl však být mnohem vyšší, pokud by dojela obě auta do cíle na velmi dobrých pozicích," lituje Fin svého odstoupení kvůli selhání starší pohonné jednotky.
Hned po startu přitom v tlačenici do první zatáčky vyřadil své dva velké soupeře - Maxe Verstappena a Kimiho Räikkönena. "Myslím, že start byl opět velmi dobrý, rozjezd se podařil a dost rychle jsem dojížděl kluky před sebou, jenže tentokrát jsem opravdu neměl kudy jet," popisuje pilot Mercedesu.
"Nejprve jsem chtěl jet doleva, jenže tam nebylo dost místa. Zkusil jsem to na vnitřek, protože tam původně bylo, jenže pak to Sebastian zavřel a já jsem se zasekl za ním. V nájezdu do 1. zatáčky jsem se snažil udržet na vnitřní straně, kluci na vnějšku se vás samozřejmě vždy snaží předjet a myslím, že to byla smůlu, že jsme s Kimim kolidovali.
Zkrátka tam bylo příliš těsno. Je to škoda, co se pak klukům přihodilo. Ale takové je těsné závodění, občas prostě někoho trefíte. Snažil jsem se svou pozici udržet a cítil jsem, že tam nebylo místo pro více než 2 auta, takže to bylo velmi těsné.
Po kontaktu jsem se v prvním stintu opravdu trápil. Měl jsem skončit na pódium, takže to určitě bylo velké zklamání, ale rozhodli jsme se zariskovat se starým motorem. Věděli jsme, že už mu moc kilometrů nezbývá, šlo však o jedinou možnost, do které jsme mohli jít s ohledem na kvalifikaci. Takový už je život," dodává Bottas.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.