Pilot Mercedesu Valtteri Bottas přiznává, že jeho úkolem během Velké ceny Španělska bylo zdržet Sebastiana Vettela z Ferrari a pomoci tak svému týmovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi k vítězství.
Bottas sehrál ve Španělsku klíčovou roli, když za ním lídr závodu Vettel ztratil cenné sekundy, a nakonec svůj souboj o vítězství s Hamiltonem o tři a půl sekundy prohrál.
"Dělal jsem všechno pro to, abych Sebastiana za sebou udržel a aby ztratil čas, tak už to chodívá. To bylo v té chvíli mou prací a misí. Rozdíl v rychlostech však byl příliš velký a on se nakonec přede mě dostal," přiznává Bottas.
"Myslím si ale, že jsem v tento den týmu rozhodně pomohl. Doufám, že jsem přispěl k rozdílu. Alespoň jsme jako tým dokázali navýšit náš bodový náskok na Ferrari, což je fajn. Mohl však být mnohem vyšší, pokud by dojela obě auta do cíle na velmi dobrých pozicích," lituje Fin svého odstoupení kvůli selhání starší pohonné jednotky.
Hned po startu přitom v tlačenici do první zatáčky vyřadil své dva velké soupeře - Maxe Verstappena a Kimiho Räikkönena. "Myslím, že start byl opět velmi dobrý, rozjezd se podařil a dost rychle jsem dojížděl kluky před sebou, jenže tentokrát jsem opravdu neměl kudy jet," popisuje pilot Mercedesu.
"Nejprve jsem chtěl jet doleva, jenže tam nebylo dost místa. Zkusil jsem to na vnitřek, protože tam původně bylo, jenže pak to Sebastian zavřel a já jsem se zasekl za ním. V nájezdu do 1. zatáčky jsem se snažil udržet na vnitřní straně, kluci na vnějšku se vás samozřejmě vždy snaží předjet a myslím, že to byla smůlu, že jsme s Kimim kolidovali.
Zkrátka tam bylo příliš těsno. Je to škoda, co se pak klukům přihodilo. Ale takové je těsné závodění, občas prostě někoho trefíte. Snažil jsem se svou pozici udržet a cítil jsem, že tam nebylo místo pro více než 2 auta, takže to bylo velmi těsné.
Po kontaktu jsem se v prvním stintu opravdu trápil. Měl jsem skončit na pódium, takže to určitě bylo velké zklamání, ale rozhodli jsme se zariskovat se starým motorem. Věděli jsme, že už mu moc kilometrů nezbývá, šlo však o jedinou možnost, do které jsme mohli jít s ohledem na kvalifikaci. Takový už je život," dodává Bottas.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.