Pilot Mercedesu Valtteri Bottas přiznává, že jeho úkolem během Velké ceny Španělska bylo zdržet Sebastiana Vettela z Ferrari a pomoci tak svému týmovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi k vítězství.
Bottas sehrál ve Španělsku klíčovou roli, když za ním lídr závodu Vettel ztratil cenné sekundy, a nakonec svůj souboj o vítězství s Hamiltonem o tři a půl sekundy prohrál.
"Dělal jsem všechno pro to, abych Sebastiana za sebou udržel a aby ztratil čas, tak už to chodívá. To bylo v té chvíli mou prací a misí. Rozdíl v rychlostech však byl příliš velký a on se nakonec přede mě dostal," přiznává Bottas.
"Myslím si ale, že jsem v tento den týmu rozhodně pomohl. Doufám, že jsem přispěl k rozdílu. Alespoň jsme jako tým dokázali navýšit náš bodový náskok na Ferrari, což je fajn. Mohl však být mnohem vyšší, pokud by dojela obě auta do cíle na velmi dobrých pozicích," lituje Fin svého odstoupení kvůli selhání starší pohonné jednotky.
Hned po startu přitom v tlačenici do první zatáčky vyřadil své dva velké soupeře - Maxe Verstappena a Kimiho Räikkönena. "Myslím, že start byl opět velmi dobrý, rozjezd se podařil a dost rychle jsem dojížděl kluky před sebou, jenže tentokrát jsem opravdu neměl kudy jet," popisuje pilot Mercedesu.
"Nejprve jsem chtěl jet doleva, jenže tam nebylo dost místa. Zkusil jsem to na vnitřek, protože tam původně bylo, jenže pak to Sebastian zavřel a já jsem se zasekl za ním. V nájezdu do 1. zatáčky jsem se snažil udržet na vnitřní straně, kluci na vnějšku se vás samozřejmě vždy snaží předjet a myslím, že to byla smůlu, že jsme s Kimim kolidovali.
Zkrátka tam bylo příliš těsno. Je to škoda, co se pak klukům přihodilo. Ale takové je těsné závodění, občas prostě někoho trefíte. Snažil jsem se svou pozici udržet a cítil jsem, že tam nebylo místo pro více než 2 auta, takže to bylo velmi těsné.
Po kontaktu jsem se v prvním stintu opravdu trápil. Měl jsem skončit na pódium, takže to určitě bylo velké zklamání, ale rozhodli jsme se zariskovat se starým motorem. Věděli jsme, že už mu moc kilometrů nezbývá, šlo však o jedinou možnost, do které jsme mohli jít s ohledem na kvalifikaci. Takový už je život," dodává Bottas.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.