Odstup 75 sekund, které dělily třetího Daniela Ricciarda od vítězného Lewise Hamiltona, podle šéfa týmu Christiana Hornera neodráží skutečnou výkonnost jeho Red Bullu.
Sobota byla pro rakouskou stáj velkou vzpruhou, když Max Verstappen s vylepšeným vozem ztrácel na Lewise Hamiltona na pole-position pouze šest desetin sekundy. V nedělním závodě byl žel vyřazen už v první zatáčce a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo odjel osamocený závod na třetí příčce. V cíli mu na vítězný Mercedes scházela 1:15,820 min.
Z této obrovské ztráty by se dalo usuzovat, že Red Bull zas tak velký pokrok neudělal, šéf týmu to ale popírá: "Když se podíváte na víkend jako celek, tak jsme rozhodně vyřešili některé potíže a určitě jsme s autem dosáhli pokroku. Myslím, že Max měl na startu smůlu. Vybral si vnější stranu a Valtteri vyvolal řetězovou reakci, když narazil do Kimiho [Räikkönena], který se odrazil do Maxe."
"Byla tam malá šance, že z té zatáčky vyjede na třetím místě, tři se ale do jednoho místa nevlezou, takže to byla škoda, že jsme Maxe ztratili už v prvním kole. Poté odjel Daniel hodně osamělý závod, těžil z odstoupení Bottase a v podstatě od poloviny snížil výkon motoru, aby ušetřil jeho životnost, protože musí ještě pár podniků samozřejmě zvládnout," vysvětluje Horner.
"Rychlostní odstup od vozů vpředu byl celkem významný, stále tedy před sebou máme spoustu práce. Ale cítíme, že jsme tento víkend dosáhli určitého pokroku. Určil nám velmi jasný vývojový směr a doufáme, že z něj budeme moci v nadcházejících závodech těžit," věří 43letý Brit.
Kromě sníženého výkonu k deficitu také přispěla horší práce s pneumatikami a to, že se Ricciardo s vozem trápil v posledním sektoru: "Odstup v závodě se zdál být větší. Daniel nebyl o víkendu se svým vozem spokojený tak jako Max, ale tím nechci naznačit, že by Max byl o 20 sekund blíže."
"Myslím, že stále máme potíže, protože při takové ztrátě je způsob práce s pneumatikami jasným prvkem. A obzvlášť tato trať je pro pneumatiky zajímavým cvičením. Jde o oblast, v níž výkonnost určitě ztrácíme. Ve druhé polovině závodu jsme vypadaly relativně konkurenceschopněji než v té první," dodává Horner.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.