Odstup 75 sekund, které dělily třetího Daniela Ricciarda od vítězného Lewise Hamiltona, podle šéfa týmu Christiana Hornera neodráží skutečnou výkonnost jeho Red Bullu.
Sobota byla pro rakouskou stáj velkou vzpruhou, když Max Verstappen s vylepšeným vozem ztrácel na Lewise Hamiltona na pole-position pouze šest desetin sekundy. V nedělním závodě byl žel vyřazen už v první zatáčce a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo odjel osamocený závod na třetí příčce. V cíli mu na vítězný Mercedes scházela 1:15,820 min.
Z této obrovské ztráty by se dalo usuzovat, že Red Bull zas tak velký pokrok neudělal, šéf týmu to ale popírá: "Když se podíváte na víkend jako celek, tak jsme rozhodně vyřešili některé potíže a určitě jsme s autem dosáhli pokroku. Myslím, že Max měl na startu smůlu. Vybral si vnější stranu a Valtteri vyvolal řetězovou reakci, když narazil do Kimiho [Räikkönena], který se odrazil do Maxe."
"Byla tam malá šance, že z té zatáčky vyjede na třetím místě, tři se ale do jednoho místa nevlezou, takže to byla škoda, že jsme Maxe ztratili už v prvním kole. Poté odjel Daniel hodně osamělý závod, těžil z odstoupení Bottase a v podstatě od poloviny snížil výkon motoru, aby ušetřil jeho životnost, protože musí ještě pár podniků samozřejmě zvládnout," vysvětluje Horner.
"Rychlostní odstup od vozů vpředu byl celkem významný, stále tedy před sebou máme spoustu práce. Ale cítíme, že jsme tento víkend dosáhli určitého pokroku. Určil nám velmi jasný vývojový směr a doufáme, že z něj budeme moci v nadcházejících závodech těžit," věří 43letý Brit.
Kromě sníženého výkonu k deficitu také přispěla horší práce s pneumatikami a to, že se Ricciardo s vozem trápil v posledním sektoru: "Odstup v závodě se zdál být větší. Daniel nebyl o víkendu se svým vozem spokojený tak jako Max, ale tím nechci naznačit, že by Max byl o 20 sekund blíže."
"Myslím, že stále máme potíže, protože při takové ztrátě je způsob práce s pneumatikami jasným prvkem. A obzvlášť tato trať je pro pneumatiky zajímavým cvičením. Jde o oblast, v níž výkonnost určitě ztrácíme. Ve druhé polovině závodu jsme vypadaly relativně konkurenceschopněji než v té první," dodává Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.