Po loňské sezóně to vypadalo, že stáj rakouského nápojového gigantu bude patřit s Mercedesem na špici. To se ale nepotvrdilo a Red Bull na Stříbrné šípy a Ferrari začátkem sezóny hodně ztrácel.
Nyní to ale vypadá, že se situace zlepšuje. Šampionát se přesunul do Evropy a týmy představují nová vylepšení. Dle mnohých by právě Red Bull mohl díky svému balíčku nejvíce získat. Dokonce se hovořilo o tak masivních změnách, že tu byly spekulace ohledně přejmenování vozu na RB14.
Máme zatím za sebou 3 hodiny volných jízd a je vidět že vozy Červeného býka si polepšují. Na nejrychlejší Mercedesy měly ztrátu šest desetin, na Ferrari pak jen tři desetinky.
"Myslím si, že je to o něco lepší, ale i nadále musíme tvrdě pracovat a získat ještě větší rychlost. Udělali jsme krok vpřed a jsme zase o něco blíže Ferrari, ale stejně je na tom i Mercedes, který přivezl taky velmi slušný balík. Jsou tak pořád před námi. Je vždycky dobrá zpráva, když se vše vyvíjí správným směrem, což se dnes potvrdilo. Navíc se zlepšila i přilnavost, což je super," okomentoval formu Red Bullu Verstappen.
Ricciardo se též přidává a hodnotí situaci pozitivně: "Udělali jsme nějaký progres. Věděli jsme, že se nedostaneme před Mercedes. Teď musíme ještě vyšperkovat, to co již máme. Cítím tam ještě pár desetinek. Chceme pořád více a více, ale zatím vše jde dle našich předpokladů."
"Středně-měkká směs nebyla nic moc, ale na měkké se nám jelo dobře. Dostáváme se tam, cítíme, jak to jde dopředu a musíme jen ladit a ladit. Když se podíváme na Ferrari, tak nejsme až tak daleko, ale i tak to ještě není ideální. Budeme muset ještě vytáhnout nějaké eso z rukávu, pokud s nimi chceme bojovat v kvalifikaci," dodal Australan.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.