Po loňské sezóně to vypadalo, že stáj rakouského nápojového gigantu bude patřit s Mercedesem na špici. To se ale nepotvrdilo a Red Bull na Stříbrné šípy a Ferrari začátkem sezóny hodně ztrácel.
Nyní to ale vypadá, že se situace zlepšuje. Šampionát se přesunul do Evropy a týmy představují nová vylepšení. Dle mnohých by právě Red Bull mohl díky svému balíčku nejvíce získat. Dokonce se hovořilo o tak masivních změnách, že tu byly spekulace ohledně přejmenování vozu na RB14.
Máme zatím za sebou 3 hodiny volných jízd a je vidět že vozy Červeného býka si polepšují. Na nejrychlejší Mercedesy měly ztrátu šest desetin, na Ferrari pak jen tři desetinky.
"Myslím si, že je to o něco lepší, ale i nadále musíme tvrdě pracovat a získat ještě větší rychlost. Udělali jsme krok vpřed a jsme zase o něco blíže Ferrari, ale stejně je na tom i Mercedes, který přivezl taky velmi slušný balík. Jsou tak pořád před námi. Je vždycky dobrá zpráva, když se vše vyvíjí správným směrem, což se dnes potvrdilo. Navíc se zlepšila i přilnavost, což je super," okomentoval formu Red Bullu Verstappen.
Ricciardo se též přidává a hodnotí situaci pozitivně: "Udělali jsme nějaký progres. Věděli jsme, že se nedostaneme před Mercedes. Teď musíme ještě vyšperkovat, to co již máme. Cítím tam ještě pár desetinek. Chceme pořád více a více, ale zatím vše jde dle našich předpokladů."
"Středně-měkká směs nebyla nic moc, ale na měkké se nám jelo dobře. Dostáváme se tam, cítíme, jak to jde dopředu a musíme jen ladit a ladit. Když se podíváme na Ferrari, tak nejsme až tak daleko, ale i tak to ještě není ideální. Budeme muset ještě vytáhnout nějaké eso z rukávu, pokud s nimi chceme bojovat v kvalifikaci," dodal Australan.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.