Nekonečný příběh pokračuje. Alonsovi v jeho rodném Španělsku při prvním tréninku odešel motor již ve třetí zatáčce. V druhých volných jízdách pak jezdil nejpomaleji z celého pole.
V minulém závodě v Soči musel Alonso odstavit svůj vůz ještě během zavádějícího kola. Dalo se tak očekávat, že McLaren pro Španělsko tento problém pořeší. Překvapení ale přišlo hned po výjezdu z boxů, kdy se z Fernandova McLarenu začalo kouřit a z týmové vysílačky bylo slyšet osudné: "Problém s motorem."
K celé situaci se vyjádřil i šéf McLarenu Zak Brown, který na otázku ohledně svých bezprostředních pocitů po tomto incidentu odpověděl: "Smutek, zklamání. Takový ten pocit bezmoci. Nemůžeme ale brečet nad sklenicí rozlitého mléka. Musíme se zaměřit na Stoffelův vůz a sbírat data."
That's quite a lot of oil coming out of Fernando Alonso's McLaren ?Wait for it... #SpanishGP ?? #FP1 pic.twitter.com/DuZrXEPbQh
— Formula 1 (@F1) May 12, 2017"Já vám ani nevím, jestli se naše problémy se spolehlivostí zhoršují. My totiž vůbec žádnou spolehlivost nemáme," dodal sarkasticky Zak Brown.
K situaci se vyjádřil i sám protagonista Alonso, který po své nehodě opustil okruh a jel si zahrát tenis na hotel, aby se odreagoval.
"Svým způsobem je to docela překvapení. V Rusku jsme nebyli schopni odjet ani zaváděcí kolo. Dalo se tak očekávat, že nějaké problémy budou i tady. Je to škoda, hlavně když jedu před domácím publikem, hrozná situace. Zatím jsme měli vždy špatné pátky a soboty, teď ale věřím, že bude jen špatný pátek a sobota s nedělí budou skvělé," řekl k situaci Alonso.
Problémy a MercedesPřestože Honda přesné příčiny problému stále vyšetřuje, tak dle Hasegawy byl problémem s tlakem oleje. "Úplně padl tlak oleje. Inženýr řekl Alonsovi, aby vypnul motor, ale bylo již pozdě. Na spodku motoru byla velká díra a nebyl tam žádný olej. Pořád nevíme, co to způsobilo, ale tohle bylo příčinou kouře."
Situace je kritická a dokonce se objevují informace ohledně případné kooperace mezi Mercedesem a McLarenem. Zatím je ale vše ve fázi spekulací.
Šéf McLarenu k tomuto tématu řekl následující: "Tohle je otázka na Hondu, oni by to měli komentovat. Je zásadní, aby Honda i nadále pracovala na analýze problémů a získala výkon a spolehlivost. Věřím, že tvrdá práce tuto situaci zlepší," řekl Brown.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.