Nekonečný příběh pokračuje. Alonsovi v jeho rodném Španělsku při prvním tréninku odešel motor již ve třetí zatáčce. V druhých volných jízdách pak jezdil nejpomaleji z celého pole.
V minulém závodě v Soči musel Alonso odstavit svůj vůz ještě během zavádějícího kola. Dalo se tak očekávat, že McLaren pro Španělsko tento problém pořeší. Překvapení ale přišlo hned po výjezdu z boxů, kdy se z Fernandova McLarenu začalo kouřit a z týmové vysílačky bylo slyšet osudné: "Problém s motorem."
K celé situaci se vyjádřil i šéf McLarenu Zak Brown, který na otázku ohledně svých bezprostředních pocitů po tomto incidentu odpověděl: "Smutek, zklamání. Takový ten pocit bezmoci. Nemůžeme ale brečet nad sklenicí rozlitého mléka. Musíme se zaměřit na Stoffelův vůz a sbírat data."
That's quite a lot of oil coming out of Fernando Alonso's McLaren ?Wait for it... #SpanishGP ?? #FP1 pic.twitter.com/DuZrXEPbQh
— Formula 1 (@F1) May 12, 2017"Já vám ani nevím, jestli se naše problémy se spolehlivostí zhoršují. My totiž vůbec žádnou spolehlivost nemáme," dodal sarkasticky Zak Brown.
K situaci se vyjádřil i sám protagonista Alonso, který po své nehodě opustil okruh a jel si zahrát tenis na hotel, aby se odreagoval.
"Svým způsobem je to docela překvapení. V Rusku jsme nebyli schopni odjet ani zaváděcí kolo. Dalo se tak očekávat, že nějaké problémy budou i tady. Je to škoda, hlavně když jedu před domácím publikem, hrozná situace. Zatím jsme měli vždy špatné pátky a soboty, teď ale věřím, že bude jen špatný pátek a sobota s nedělí budou skvělé," řekl k situaci Alonso.
Problémy a MercedesPřestože Honda přesné příčiny problému stále vyšetřuje, tak dle Hasegawy byl problémem s tlakem oleje. "Úplně padl tlak oleje. Inženýr řekl Alonsovi, aby vypnul motor, ale bylo již pozdě. Na spodku motoru byla velká díra a nebyl tam žádný olej. Pořád nevíme, co to způsobilo, ale tohle bylo příčinou kouře."
Situace je kritická a dokonce se objevují informace ohledně případné kooperace mezi Mercedesem a McLarenem. Zatím je ale vše ve fázi spekulací.
Šéf McLarenu k tomuto tématu řekl následující: "Tohle je otázka na Hondu, oni by to měli komentovat. Je zásadní, aby Honda i nadále pracovala na analýze problémů a získala výkon a spolehlivost. Věřím, že tvrdá práce tuto situaci zlepší," řekl Brown.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.