Nekonečný příběh pokračuje. Alonsovi v jeho rodném Španělsku při prvním tréninku odešel motor již ve třetí zatáčce. V druhých volných jízdách pak jezdil nejpomaleji z celého pole.
V minulém závodě v Soči musel Alonso odstavit svůj vůz ještě během zavádějícího kola. Dalo se tak očekávat, že McLaren pro Španělsko tento problém pořeší. Překvapení ale přišlo hned po výjezdu z boxů, kdy se z Fernandova McLarenu začalo kouřit a z týmové vysílačky bylo slyšet osudné: "Problém s motorem."
K celé situaci se vyjádřil i šéf McLarenu Zak Brown, který na otázku ohledně svých bezprostředních pocitů po tomto incidentu odpověděl: "Smutek, zklamání. Takový ten pocit bezmoci. Nemůžeme ale brečet nad sklenicí rozlitého mléka. Musíme se zaměřit na Stoffelův vůz a sbírat data."
That's quite a lot of oil coming out of Fernando Alonso's McLaren ?Wait for it... #SpanishGP ?? #FP1 pic.twitter.com/DuZrXEPbQh
— Formula 1 (@F1) May 12, 2017"Já vám ani nevím, jestli se naše problémy se spolehlivostí zhoršují. My totiž vůbec žádnou spolehlivost nemáme," dodal sarkasticky Zak Brown.
K situaci se vyjádřil i sám protagonista Alonso, který po své nehodě opustil okruh a jel si zahrát tenis na hotel, aby se odreagoval.
"Svým způsobem je to docela překvapení. V Rusku jsme nebyli schopni odjet ani zaváděcí kolo. Dalo se tak očekávat, že nějaké problémy budou i tady. Je to škoda, hlavně když jedu před domácím publikem, hrozná situace. Zatím jsme měli vždy špatné pátky a soboty, teď ale věřím, že bude jen špatný pátek a sobota s nedělí budou skvělé," řekl k situaci Alonso.
Problémy a MercedesPřestože Honda přesné příčiny problému stále vyšetřuje, tak dle Hasegawy byl problémem s tlakem oleje. "Úplně padl tlak oleje. Inženýr řekl Alonsovi, aby vypnul motor, ale bylo již pozdě. Na spodku motoru byla velká díra a nebyl tam žádný olej. Pořád nevíme, co to způsobilo, ale tohle bylo příčinou kouře."
Situace je kritická a dokonce se objevují informace ohledně případné kooperace mezi Mercedesem a McLarenem. Zatím je ale vše ve fázi spekulací.
Šéf McLarenu k tomuto tématu řekl následující: "Tohle je otázka na Hondu, oni by to měli komentovat. Je zásadní, aby Honda i nadále pracovala na analýze problémů a získala výkon a spolehlivost. Věřím, že tvrdá práce tuto situaci zlepší," řekl Brown.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.