Nekonečný příběh pokračuje. Alonsovi v jeho rodném Španělsku při prvním tréninku odešel motor již ve třetí zatáčce. V druhých volných jízdách pak jezdil nejpomaleji z celého pole.
V minulém závodě v Soči musel Alonso odstavit svůj vůz ještě během zavádějícího kola. Dalo se tak očekávat, že McLaren pro Španělsko tento problém pořeší. Překvapení ale přišlo hned po výjezdu z boxů, kdy se z Fernandova McLarenu začalo kouřit a z týmové vysílačky bylo slyšet osudné: "Problém s motorem."
K celé situaci se vyjádřil i šéf McLarenu Zak Brown, který na otázku ohledně svých bezprostředních pocitů po tomto incidentu odpověděl: "Smutek, zklamání. Takový ten pocit bezmoci. Nemůžeme ale brečet nad sklenicí rozlitého mléka. Musíme se zaměřit na Stoffelův vůz a sbírat data."
That's quite a lot of oil coming out of Fernando Alonso's McLaren ?Wait for it... #SpanishGP ?? #FP1 pic.twitter.com/DuZrXEPbQh
— Formula 1 (@F1) May 12, 2017"Já vám ani nevím, jestli se naše problémy se spolehlivostí zhoršují. My totiž vůbec žádnou spolehlivost nemáme," dodal sarkasticky Zak Brown.
K situaci se vyjádřil i sám protagonista Alonso, který po své nehodě opustil okruh a jel si zahrát tenis na hotel, aby se odreagoval.
"Svým způsobem je to docela překvapení. V Rusku jsme nebyli schopni odjet ani zaváděcí kolo. Dalo se tak očekávat, že nějaké problémy budou i tady. Je to škoda, hlavně když jedu před domácím publikem, hrozná situace. Zatím jsme měli vždy špatné pátky a soboty, teď ale věřím, že bude jen špatný pátek a sobota s nedělí budou skvělé," řekl k situaci Alonso.
Problémy a MercedesPřestože Honda přesné příčiny problému stále vyšetřuje, tak dle Hasegawy byl problémem s tlakem oleje. "Úplně padl tlak oleje. Inženýr řekl Alonsovi, aby vypnul motor, ale bylo již pozdě. Na spodku motoru byla velká díra a nebyl tam žádný olej. Pořád nevíme, co to způsobilo, ale tohle bylo příčinou kouře."
Situace je kritická a dokonce se objevují informace ohledně případné kooperace mezi Mercedesem a McLarenem. Zatím je ale vše ve fázi spekulací.
Šéf McLarenu k tomuto tématu řekl následující: "Tohle je otázka na Hondu, oni by to měli komentovat. Je zásadní, aby Honda i nadále pracovala na analýze problémů a získala výkon a spolehlivost. Věřím, že tvrdá práce tuto situaci zlepší," řekl Brown.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.