BARCELONA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku předvedl stejně jako dopoledne Lewis Hamilton, tentokrát svého týmového kolegu Valtteriho Bottase předčil o 9 setin. Soupeři Stříbrným šípům ale byly blíže, Kimi Räikkönen se svým Ferrari ztrácel jen tři desetiny, Red Bully kolem 7 desetin. Dvacetjedna kol po výměně pohonné jednotky konečně zvládl také Fernando Alonso.
Ve 14 hodin za slunečného počasí vyjíždí jako první Magnussen s Haasem na středně-tvrdých pneumatikách, následují jej Grosjean s Pérezem a Palmerem. Dráha je o 18 °C teplejší než dopoledne.
Pilot s Haasem si však hned stěžuje, že "něco není v pořádku" a že nemá žádnou přilnavost. Jeho čas 1:31,495 min tomu odpovídá. Americký tým nějakou dobu na hrátky s brzdami Carbone Industrie zapomene, protože nedokáže vyřešit určité potíže, které s nimi má. V následujících závodech tedy bude nastupovat s produkty italské společnosti Brembo.
Na čele se po 5 min usazuje Pérez (1:25,033) s Force Indií, na rovince dosahuje 314 km/h, Haasy jsou o 9 km/h rychlejší. Palmer má potíže s nedotáčivostí uprostřed zatáček a je o 1,2 s pomalejší (na rovince 316 km/h).
Vettel se ve svém prvním pokusu dostává na 1. příčku - 1:24,655 min (324 km/h na rovince), snadno jej překonává jeho týmový kolega Räikkönen - 1:23,143 min. Z boxové zídky mu radí, aby chladil motor. Všichni piloti se zatím drží na středně-tvrdé směsi.
Po čtvrthodině se konečně objevují Mercedesy. Hamilton dostává smyk v šikaně, Bottas ale jede čistě a je před Ferrari - 1:23,062 min (320 km/h). Lewis své kolo opravil, ale je z toho až třetí místo - 1:23,619 min (320 km/h).
Po 23 min projíždí Verstappen štěrkovou zónu za velmi rychlou zatáčkou č. 9. "Najednou mi to ustřelilo uprostřed zatáčky," povzdechne si. Jeho inženýr mu odpovídá, že šlo o střih větru.
Alonso se po výměně pohonné jednotky (dostal nový spalovací motor, turbo i oba motorgenerátory) dostává na dráhu až po 25 min. Dává si však jen 2 instalační kola a mizí v garáži.
Ferrari po půlhodině přecházejí na měkké pneumatiky a simulaci kvalifikace, přidávají se k nim ostatní. Räikkönen si bere zpět 1. příčku (1:21,112 min a 327 km/h), Vettelovi schází desetina vteřiny (1:21,220, 324 km/h na speed trapu a 5,1 G v zatáčce č. 9).
Mercedesy však dokládají svou převahu, Hamilton je o 3 desetiny rychlejší a dostává se na 1:20,802 min, Bottas je jen o 9 setin za ním. Pátou příčku okupuje Hülkenberg o 9 desetin zpět (1:21,687 min a 318 km/h na rovince). Hned za ním je jeho týmový kolega Palmer (1:21,992 min), Renault je v kvalifikačním režimu ve formě.
Red Bully je ale v polovině tréninku překonávají, na páté místo se dostává Verstappen (1:21,438 a 323 km/h) a na šesté Ricciardo (1:21,585 a 323 km/h). Většina se pak začíná věnovat delším jízdám s vyšším množstvím paliva, aby zjistila, kolik toho měkké pneumatiky v nedělním závodě vydrží.
Alonso se po 55 min dostává podruhé na trať, na rozdíl od ostatních o simulaci kvalifikace nemá zájem, ale snaží se ujet co nejvíce kol na středně-tvrdých pneumatikách. Španěl sarkasticky komentuje: "Nový motor mi připadá dobrý. Je mnohem pomalejší než dříve, to je úžasné!"
Potíže se krátce nato objevují u Räikkönena, Ferrari mu dává pokyn: "Musíš zpomalit a zajet do boxů. Máme problém s motorem." Kimi projíždí boxy, ale nezastavuje. Zdá se, že potíže na dálku vyřešili: "Zlehka na plný plyn." "Jsou tam nějaké úlomky," hlásí ale Fin po průjezdu zatáčkou č. 9. A má pravdu.
Ředitelství závodu půlhodinu před koncem trénink na pár minut přerušuje kvůli úlomkům ze Sainzova vozu červenými vlajkami. Alonso toho využívá a přechází na měkké pneumatiky.
Na fungování nové Force Indie si v závěru stěžoval Pérez. Na otázku inženýra: "Jaké je vyvážení?" odpověděl slovy: "Přední část vůbec nefunguje. Vyvážení je velmi špatné." S časem 1:22,722 min (319 km/h) je až 14. za Vandoornem (1:22,693 min a 314 km/h).
Nejrychlejší byly odpoledne znovu Mercedesy, které představily nejvíce novinek, ale soupeři jim jsou o něco blíže: třetí Räikkönen je s Ferrari o tři desetiny zpět, pátý Verstappen s Red Bullem ztrácí 6 desetin sekundy. Pozici čtvrtého nejrychlejšího týmu před Williamsem drží Renaulty, oba jeho piloti jsou v top 8.
#F1 #SpanishGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes set:#Vettel fastest in S2 ahead of #Raikkonen, 0.245s behind #Hamilton pic.twitter.com/OXBguvaxFV
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 12, 2017#F1 #SpanishGP FP2 Max. Speeds & Speed Trap:Raikkonen reached 329kph, McLaren 15kph off pic.twitter.com/7WY1HVYVeC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 12, 2017Přehled všech kol: PDF.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.