BARCELONA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku předvedl stejně jako dopoledne Lewis Hamilton, tentokrát svého týmového kolegu Valtteriho Bottase předčil o 9 setin. Soupeři Stříbrným šípům ale byly blíže, Kimi Räikkönen se svým Ferrari ztrácel jen tři desetiny, Red Bully kolem 7 desetin. Dvacetjedna kol po výměně pohonné jednotky konečně zvládl také Fernando Alonso.
Ve 14 hodin za slunečného počasí vyjíždí jako první Magnussen s Haasem na středně-tvrdých pneumatikách, následují jej Grosjean s Pérezem a Palmerem. Dráha je o 18 °C teplejší než dopoledne.
Pilot s Haasem si však hned stěžuje, že "něco není v pořádku" a že nemá žádnou přilnavost. Jeho čas 1:31,495 min tomu odpovídá. Americký tým nějakou dobu na hrátky s brzdami Carbone Industrie zapomene, protože nedokáže vyřešit určité potíže, které s nimi má. V následujících závodech tedy bude nastupovat s produkty italské společnosti Brembo.
Na čele se po 5 min usazuje Pérez (1:25,033) s Force Indií, na rovince dosahuje 314 km/h, Haasy jsou o 9 km/h rychlejší. Palmer má potíže s nedotáčivostí uprostřed zatáček a je o 1,2 s pomalejší (na rovince 316 km/h).
Vettel se ve svém prvním pokusu dostává na 1. příčku - 1:24,655 min (324 km/h na rovince), snadno jej překonává jeho týmový kolega Räikkönen - 1:23,143 min. Z boxové zídky mu radí, aby chladil motor. Všichni piloti se zatím drží na středně-tvrdé směsi.
Po čtvrthodině se konečně objevují Mercedesy. Hamilton dostává smyk v šikaně, Bottas ale jede čistě a je před Ferrari - 1:23,062 min (320 km/h). Lewis své kolo opravil, ale je z toho až třetí místo - 1:23,619 min (320 km/h).
Po 23 min projíždí Verstappen štěrkovou zónu za velmi rychlou zatáčkou č. 9. "Najednou mi to ustřelilo uprostřed zatáčky," povzdechne si. Jeho inženýr mu odpovídá, že šlo o střih větru.
Alonso se po výměně pohonné jednotky (dostal nový spalovací motor, turbo i oba motorgenerátory) dostává na dráhu až po 25 min. Dává si však jen 2 instalační kola a mizí v garáži.
Ferrari po půlhodině přecházejí na měkké pneumatiky a simulaci kvalifikace, přidávají se k nim ostatní. Räikkönen si bere zpět 1. příčku (1:21,112 min a 327 km/h), Vettelovi schází desetina vteřiny (1:21,220, 324 km/h na speed trapu a 5,1 G v zatáčce č. 9).
Mercedesy však dokládají svou převahu, Hamilton je o 3 desetiny rychlejší a dostává se na 1:20,802 min, Bottas je jen o 9 setin za ním. Pátou příčku okupuje Hülkenberg o 9 desetin zpět (1:21,687 min a 318 km/h na rovince). Hned za ním je jeho týmový kolega Palmer (1:21,992 min), Renault je v kvalifikačním režimu ve formě.
Red Bully je ale v polovině tréninku překonávají, na páté místo se dostává Verstappen (1:21,438 a 323 km/h) a na šesté Ricciardo (1:21,585 a 323 km/h). Většina se pak začíná věnovat delším jízdám s vyšším množstvím paliva, aby zjistila, kolik toho měkké pneumatiky v nedělním závodě vydrží.
Alonso se po 55 min dostává podruhé na trať, na rozdíl od ostatních o simulaci kvalifikace nemá zájem, ale snaží se ujet co nejvíce kol na středně-tvrdých pneumatikách. Španěl sarkasticky komentuje: "Nový motor mi připadá dobrý. Je mnohem pomalejší než dříve, to je úžasné!"
Potíže se krátce nato objevují u Räikkönena, Ferrari mu dává pokyn: "Musíš zpomalit a zajet do boxů. Máme problém s motorem." Kimi projíždí boxy, ale nezastavuje. Zdá se, že potíže na dálku vyřešili: "Zlehka na plný plyn." "Jsou tam nějaké úlomky," hlásí ale Fin po průjezdu zatáčkou č. 9. A má pravdu.
Ředitelství závodu půlhodinu před koncem trénink na pár minut přerušuje kvůli úlomkům ze Sainzova vozu červenými vlajkami. Alonso toho využívá a přechází na měkké pneumatiky.
Na fungování nové Force Indie si v závěru stěžoval Pérez. Na otázku inženýra: "Jaké je vyvážení?" odpověděl slovy: "Přední část vůbec nefunguje. Vyvážení je velmi špatné." S časem 1:22,722 min (319 km/h) je až 14. za Vandoornem (1:22,693 min a 314 km/h).
Nejrychlejší byly odpoledne znovu Mercedesy, které představily nejvíce novinek, ale soupeři jim jsou o něco blíže: třetí Räikkönen je s Ferrari o tři desetiny zpět, pátý Verstappen s Red Bullem ztrácí 6 desetin sekundy. Pozici čtvrtého nejrychlejšího týmu před Williamsem drží Renaulty, oba jeho piloti jsou v top 8.
#F1 #SpanishGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes set:#Vettel fastest in S2 ahead of #Raikkonen, 0.245s behind #Hamilton pic.twitter.com/OXBguvaxFV
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 12, 2017#F1 #SpanishGP FP2 Max. Speeds & Speed Trap:Raikkonen reached 329kph, McLaren 15kph off pic.twitter.com/7WY1HVYVeC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 12, 2017Přehled všech kol: PDF.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.