BARCELONA - 1. TRÉNINK; Mercedesy s rozsáhle modernizovaným vozem dominovaly prvnímu tréninku ve Španělsku, Ferrari ztrácela sekundu. Nejrychlejší byl Lewis Hamilton, jenž o 29 tisícin předčil svého týmového kolegu Valtteriho Bottase. Katastrofou byla úvodní část pro Fernanda Alonsa, kterému Honda dosloužila už v 3. zatáčce.
Včera sice v Katalánsku pršelo, dnes ale trénink v 10:00 začal za slunečního svitu a příjemných 24 °C. Jako první vyrazil na dráhu Sebastian Vettel s Ferrari. Z testovacích pilotů do úvodní části zasáhl pouze Sergej Sirotkin s Renaultem, odpočíval Jolyon Palmer.
Všichni v úvodu jezdili na tvrdých pneumatikách, které v závodě budou používat zřejmě jen výjimečně. Do Španělska přivezly všechny týmy velké novinky, nově také musí vozy obsahovat velká čísla pro lepší identifikaci pilotů.
Ještě větší balík nových dílů než Red Bull však ukázal Mercedes, který kvůli novému nosu musel absolvovat dodatečný nárazový test jeho bočnicové panely jsou propracovanější než u rakouské stáje, která mě v tomto ohledu zklamala.
Stříbrné šípy se díky rozsahu změn mohou dostat opět pohodlně před Ferrari, navíc v Barceloně také nasazují nové motory. Vůz Red Bullu konečně obsahuje takové detaily na předním křídle, deflektorech, krytu motoru a difuzoru, které pozorujeme u letošní špičky - takhle však měl sezónu začínat už v Austrálii.
Prvního měřeného času jsme se dočkali po 10 min, Massa nasadil laťku na 1:26,731 min. Krátce na to se zakouřilo z motoru Honda pohánějící Alonsův McLaren, Španěl svůj vůz odstavuje v zatáčce č. 3 a ředitelství závodů sahá po virtuálním safety caru. Svému týmu dal podmínku, že chce do října vidět výrazné zlepšení, jinak začne jednat o svém přestupu k některé z konkurenčních stájí.
Co přesně se mu stalo? "Nevím, to je otázka pro Hondu, ne pro mě. Motor po jedné zatáčce vybouchl. Tak to je, přicházíme o první tréninku, je mi líto fanoušků. Snad ten druhý bude lepší a tento čas doženeme. Je to těžké, ale ještě těžší to je pro McLaren, který přiváží vylepšení ve snaze nalézt milisekundy, a pak ani nemůžeme vyjet. Snad najdeme řešení a v 2. tréninku budeme jezdit," odpovídá naštvaný Alonso. Selhala pohonná jednotka, s níž jezdili v Bahrajnu a v Číně.
Po 24 min své Ferrari odstavuje ve výjezdu z boxů Vettel a komisaři jej s mechaniky tlač zpět. Domníval se, že šlo o problém s převodovkou, to však tým později vyvrátil. Bottas se mezitím dostává do čela na tvrdé směsi - 1:25,027 min. Loni byl v 1. tréninku nejrychlejší Vettel s časem 1:23,951 min.
Räikkönen se na chvíli dostává před něj, po půl hodině ale úřaduje o sekundu rychlejší Hamilton - 1:23,637 a 1:23,531 min. Jeho týmový kolega je jen o 83 tisícin pomalejší.
U Ferrari si všímáme jen drobných detailů, upravené T-křidélko, něco nového na podlaze, na deflektorech, na bočnicích - ale ve srovnání s Mercedesem či Red Bullem je toho málo.
V polovině tréninků přecházejí někteří piloti z tvrdých (značeny oranžově) na středně-tvrdé pneumatiky (bílé barvy), Massa se na nich dostal na chvíli na čtvrtou příčku (1:24,618 min), na Mercedes ztrácel 1,1 sekundy.
Pirelli dnes muselo dovézt 67 nových sad měkkých, středně-tvrdých a tvrdých gum, protože se při přepravě objevil problém, který byl mimo jejich kontrolu.
Verstappen po dlouhém otálení s měřeným časem po 55 min vystřelil na středně-tvrdých pneumatikách do čela - 1:22,600 min. Měkčí směs pak nasadili oba jezdci Mercedesu a pohodlně jej o více než sekundu předčili: 1. Hamilton 1:21,521 (320,2 km/h na rovince), 2. Bottas 1:21,550 min (327,4 km/h).
Ferrari se podařilo rychle vyřešit problémy s vozem Vettela, ten se po hodině dostává na třetí příčku - 1:22,600 min. Räikkönenovi se daří protlačit před něj (1:22,456), ztráta na Stříbrné šípy ale dosahuje jednu sekundu.
V závěru vyjíždí Magnussen na trávu v zatáčce č. 4 poté, co zablokoval jedno ze svých kol. Komisaři jej zatlačují mimo dráhu a opět máme virtuální safety car. Pro Haas je to škoda, protože nový aerodynamický balík dostal pouze on.
Jak se zdá, tak největší pokrok na začátku evropské části sezóny dosáhl Mercedes, který byl v 1. tréninku jasně rychlejší než Ferrari. Red Bull na rudé vozy něco stáhl - Verstappen na Räikkönena ztrácí půl sekundy, reprezentativnější údaje nám ale poskytne až odpolední trénink.
#F1 #SpanishGP FP1 Best Sectors: Bottas edges Hamilton, Vandoorne in Top10 pic.twitter.com/Je9GFuvLkg
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 12, 2017Max. rychlosti (v km/h): 1. Bottas 327,4; 2. Pérez 325,2; 3. Ocon 324,8; 4. Magnussen 322,9; 5. Räikkönen 322,6; 6. Ricciardo 322,5... ... 19. Vandoorne 310.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.