Felipe Massa zkritizoval Fernanda Alonsa za jeho rozhodnutí vynechat letošní Velkou cenu Monaka, aby se místo ní zúčastnil v USA závodu Indianapolis 500.
Brazilec by sám nikdy nevynechal tak velkou událost, jako je závod v Monte Carlu: "Určitě ne. Stejně si myslím, že to není správně," hodnotí účast pilota McLarenu ve slavném americkém závodě, po němž si bude moci ponechat svůj monopost Dallara DW12, který připravuje stáj Andretti Autosport.
"Abych byl upřímný: závodíte v té nejdůležitější kategorii na světě za velký tým, a pak vynecháte Monako, abyste odjeli závod v jiném šampionátu - to není správné. Určitě pro to mají jiné důvody, Fernando a Honda, nebo cokoliv jiného," pokračuje Brazilec.
"Fernanda opravdu respektují za to, co dělá. Něco z toho pro něj bude zcela nové, velká výzva. Ale není to správné. Můžete se na to zeptat kteréhokoliv šéfa v celé historii F1. Když vynecháte jeden závod v šampionátu, a jste velmi odhodláni nastoupit do jiného šampionátu, tak to není správné. Ale jak už jsem řekl, mají pro to spoustu důvodů."
Massa však proti samotnému závodění na oválech nic nemá: "Nikdy jsem to nezkoušel, takže pro to nemám to vhodné vysvětlení, abych řekl: 'Nedělám to, protože to je nebezpečné.' Lidé kolem mě určitě stále říkají, abych nezkoušel ovály, že by s tím nebyli spokojeni. Neříkám, že mě to děsí, oválů se nebojím. Ale nikdy jsem o tom nepřemýšlel. Opravdu jsem nikdy neplánoval odejít do Formule Indy.
Je ale pravda, že jsem celý test Fernanda na Internetu sledoval - jen abych viděl, jak si vede. Moje žena přišla a rovnou řekla: 'Nepřemýšlíš, že bys udělal totéž?' Já jsem ji odpověděl, že ne, ale dodal jsem, že jsem byl v rychlých zatáčkách vždycky rychlý. Řekla, že ji to nezajímá. Stejně to neplánuju," dodává 36letý pilot Williamsu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.