Mercedes podle sportovního ředitele Tota Wolffa potřebuje svůj monopost jen doladit, aby mohl využívat jeho plný potenciál a dostat se před Ferrari.
Mercedes z letošních čtyř závodů zatím vyhrál pouze v Číně a v Rusku. Uvědomuje si, že Ferrari je k pneumatikám šetrnější a dokáže je přimět k fungování za téměř jakýchkoliv podmínek. Toto Wolff si však myslí, že své potíže dokážou brzy vyřešit. Již do Barcelony přivezou lehčí vůz s novým zavěšením a kratším rozvorem, což by jim mělo umožnit jej lépe vyvážit.
Bude zajímavé sledovat, jak si poradí s nejtvrdšími směsmi pneumatik, které Pirelli nasadí během závodního víkendu letos poprvé: "Nemyslím si, že by tam byl nějaký očividný vzorec. Se směsmi pneumatik, s interakcí s dráhou, s jejím povrchem a samotnou teplotou to je velmi těsné. Pak jde o teploty na povrchu a uvnitř pneumatiky," popisuje Wolff.
"Dochází k velké interakci, musíte mít zkrátka to správné pořadí, abyste se dostali do provozního rozpětí. Jedna věc je jistá: máme velmi rychlé závodní auto, rychlé auto pro kvalifikaci. Potřebujeme ho jen doladit. A to je vzrušující cvičení," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.
Podle něj je těžké říci, zda má Ferrari momentálně rychlejší auto: "Bude to velmi těsné, vlastně více než velmi těsné. Ferrari přišlo po zimě s dobrým autem a zdá se, že Sebastianovi [Vettelovi] hodně sedí. Musíme se jen snažit fungovat co nejlépe, a pokud to budeme dělat jako Valtteri [v Rusku], tak jsme schopni soutěžit."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.