Force India míří do Barcelony s další sadou nových dílů. Věří, že díky svému vývojovému programu bude moci bojovat o třetí příčku, kterou v současné době drží v šampionátu Red Bull. Jenže ani ten nespí.
Indická stáj je v šampionátu čtvrtá zásluhou Sergia Péreze a Estebana Ocona, kteří zatím bodovali ve všech letošních závodech. V kvalifikacích je její forma obvykle horší, to však nahrazuje dobrými strategiemi a lepší výkonnosti v závodním režimu.
Na otázku, zda si po nasazení novinek v Barceloně bude moci vyšlápnout i na Red Bull, Bob Fernley pro Autosport odpovídá: "Pokud od Barcelony půjde všechno podle plánu, pak to budeme moci přehodnotit. Nesmíme zapomínat, že ostatní týmy nestojí v klidu, proto v tom zkrátka musíme být opatrní." Red Bull totiž do Barcelony veze přepracované auto - kvůli množství novinek dokonce někteří nehovoří o B-specifikaci, ale s nadsázkou rovnou o novém voze RB14.
"Prvním cílem je upevnit si čtvrté místo. Pokud se pak budeme moci z výkonnostního hlediska posunout dále, tak to bude ideální. Tažení prvními čtyřmi závody se docela povedlo. Snad v Barceloně doplníme scházející výkonnost a budeme moci bojovat kolo na kolo s dalšími," věří zástupce šéfa Force Indie.
"Už od prvního dne v Austrálii jsme věděli, že máme ve výkonnosti mírný deficit... Myslím, že když se dostaneme do Silverstone, tak to z naší strany bude velmi zajímavé. Pokud si zkrátka dokážeme poradit s tou výkonnostní ztrátou, tak nás potom čeká neuvěřitelně vzrušující druhá polovina sezóny," dodává Fernley.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.