Force India míří do Barcelony s další sadou nových dílů. Věří, že díky svému vývojovému programu bude moci bojovat o třetí příčku, kterou v současné době drží v šampionátu Red Bull. Jenže ani ten nespí.
Indická stáj je v šampionátu čtvrtá zásluhou Sergia Péreze a Estebana Ocona, kteří zatím bodovali ve všech letošních závodech. V kvalifikacích je její forma obvykle horší, to však nahrazuje dobrými strategiemi a lepší výkonnosti v závodním režimu.
Na otázku, zda si po nasazení novinek v Barceloně bude moci vyšlápnout i na Red Bull, Bob Fernley pro Autosport odpovídá: "Pokud od Barcelony půjde všechno podle plánu, pak to budeme moci přehodnotit. Nesmíme zapomínat, že ostatní týmy nestojí v klidu, proto v tom zkrátka musíme být opatrní." Red Bull totiž do Barcelony veze přepracované auto - kvůli množství novinek dokonce někteří nehovoří o B-specifikaci, ale s nadsázkou rovnou o novém voze RB14.
"Prvním cílem je upevnit si čtvrté místo. Pokud se pak budeme moci z výkonnostního hlediska posunout dále, tak to bude ideální. Tažení prvními čtyřmi závody se docela povedlo. Snad v Barceloně doplníme scházející výkonnost a budeme moci bojovat kolo na kolo s dalšími," věří zástupce šéfa Force Indie.
"Už od prvního dne v Austrálii jsme věděli, že máme ve výkonnosti mírný deficit... Myslím, že když se dostaneme do Silverstone, tak to z naší strany bude velmi zajímavé. Pokud si zkrátka dokážeme poradit s tou výkonnostní ztrátou, tak nás potom čeká neuvěřitelně vzrušující druhá polovina sezóny," dodává Fernley.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.