Force India míří do Barcelony s další sadou nových dílů. Věří, že díky svému vývojovému programu bude moci bojovat o třetí příčku, kterou v současné době drží v šampionátu Red Bull. Jenže ani ten nespí.
Indická stáj je v šampionátu čtvrtá zásluhou Sergia Péreze a Estebana Ocona, kteří zatím bodovali ve všech letošních závodech. V kvalifikacích je její forma obvykle horší, to však nahrazuje dobrými strategiemi a lepší výkonnosti v závodním režimu.
Na otázku, zda si po nasazení novinek v Barceloně bude moci vyšlápnout i na Red Bull, Bob Fernley pro Autosport odpovídá: "Pokud od Barcelony půjde všechno podle plánu, pak to budeme moci přehodnotit. Nesmíme zapomínat, že ostatní týmy nestojí v klidu, proto v tom zkrátka musíme být opatrní." Red Bull totiž do Barcelony veze přepracované auto - kvůli množství novinek dokonce někteří nehovoří o B-specifikaci, ale s nadsázkou rovnou o novém voze RB14.
"Prvním cílem je upevnit si čtvrté místo. Pokud se pak budeme moci z výkonnostního hlediska posunout dále, tak to bude ideální. Tažení prvními čtyřmi závody se docela povedlo. Snad v Barceloně doplníme scházející výkonnost a budeme moci bojovat kolo na kolo s dalšími," věří zástupce šéfa Force Indie.
"Už od prvního dne v Austrálii jsme věděli, že máme ve výkonnosti mírný deficit... Myslím, že když se dostaneme do Silverstone, tak to z naší strany bude velmi zajímavé. Pokud si zkrátka dokážeme poradit s tou výkonnostní ztrátou, tak nás potom čeká neuvěřitelně vzrušující druhá polovina sezóny," dodává Fernley.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.