Svět motorsportu čeká další propojení reálného a virtuálního kokpitu. Tentokrát do režisérského křesla usedl McLaren a bude se snažit najít nejrychlejšího hráče na světě.
Průkopníkem v propojování videoher a závodění je jednoznačně iniciativa Sony, respektive divize PlayStation. Ta totiž v roce 2008 spustila projekt GT Academy, ve kterém jezdci soutěžili na virtuálních okruzích ve hře Gran Turismo. Nejlepší piloti pak dostali možnost absolvovat přípravný kemp na Silverstone a celkový vítěz získal kontrakt s Nissanem a mohl závodit v některé z mezinárodních sérií.
Letos s podobným nápadem přišla Formule E, která v rámci světového veletrhu spotřební elektroniky CES uspořádala v Las Vegas ePrix, tedy závod na simulátoru. Vítěz si odnesl 200 tisíc dolarů, tedy pětinu z celkového prize poolu.
Nyní s podobným nápadem přichází i McLaren. Přestože se stáj v F1 trápí, tak se snaží dělat celou řadu věcí pro podporu sportu. Pro Amazon Prime vzniká seriál mapující první rok kariéry Stoffela Vandoorna. Pak tu máme účast Alonsa v Indy 500, která může zase o něco více přiblížit Formuli 1 zámořským fanouškům motorsportu.
Akce World´s Fastest Gamer bude probíhat až do letošního podzimu. Budou vypisovány turnaje v různých hrách a na různých platformách. Na podzim pak proběhne grandfinále ve Wokingu, kde se utká 10 nejlepších pilotů. Vítěz následně získá roční kontrakt na pozici testovacího pilota na simulátoru.
"Je to velmi zajímavá příležitost- nejen pro herní průmysl, ale také pro lidi v McLarenu a motorsport obecně. Již dlouho sledujeme růst popularity online hraní a nikdy dříve nebyl virtuální svět a ten reálný takto úzce propojen," okomentoval situaci Zak Brown, šéf McLarenu.
"Nyní je přesně ten čas na to, abychom představili tento skvělý projekt, který spojuje svět závodění a hraní her cestou, která tu ještě nebyla. Vítěz se stane klíčovou součástí týmu McLaren. Opravdu, je to tak. Potřebujeme podporu v rámci našich dvou platforem simulátorů. Proces výběru bude nemilosrdný, ale rozhodně zajímavý na sledování," dodal Brown.
Herní průmysl již překonal filmový Hollywood a současná profesionální herní scéna je nejrychleji rozvíjejícím se (e)sportovním odvětvím na světě. Ročně má herní průmysl obrat zhruba 100 miliard dolarů. Dotace největších turnajů se mohou rovnat tenisovým grandslamům. Třeba při loňském DOTA Internationals si vítězný celek (5 hráčů) odnesl více jak 9 miliónů dolarů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.