Svět motorsportu čeká další propojení reálného a virtuálního kokpitu. Tentokrát do režisérského křesla usedl McLaren a bude se snažit najít nejrychlejšího hráče na světě.
Průkopníkem v propojování videoher a závodění je jednoznačně iniciativa Sony, respektive divize PlayStation. Ta totiž v roce 2008 spustila projekt GT Academy, ve kterém jezdci soutěžili na virtuálních okruzích ve hře Gran Turismo. Nejlepší piloti pak dostali možnost absolvovat přípravný kemp na Silverstone a celkový vítěz získal kontrakt s Nissanem a mohl závodit v některé z mezinárodních sérií.
Letos s podobným nápadem přišla Formule E, která v rámci světového veletrhu spotřební elektroniky CES uspořádala v Las Vegas ePrix, tedy závod na simulátoru. Vítěz si odnesl 200 tisíc dolarů, tedy pětinu z celkového prize poolu.
Nyní s podobným nápadem přichází i McLaren. Přestože se stáj v F1 trápí, tak se snaží dělat celou řadu věcí pro podporu sportu. Pro Amazon Prime vzniká seriál mapující první rok kariéry Stoffela Vandoorna. Pak tu máme účast Alonsa v Indy 500, která může zase o něco více přiblížit Formuli 1 zámořským fanouškům motorsportu.
Akce World´s Fastest Gamer bude probíhat až do letošního podzimu. Budou vypisovány turnaje v různých hrách a na různých platformách. Na podzim pak proběhne grandfinále ve Wokingu, kde se utká 10 nejlepších pilotů. Vítěz následně získá roční kontrakt na pozici testovacího pilota na simulátoru.
"Je to velmi zajímavá příležitost- nejen pro herní průmysl, ale také pro lidi v McLarenu a motorsport obecně. Již dlouho sledujeme růst popularity online hraní a nikdy dříve nebyl virtuální svět a ten reálný takto úzce propojen," okomentoval situaci Zak Brown, šéf McLarenu.
"Nyní je přesně ten čas na to, abychom představili tento skvělý projekt, který spojuje svět závodění a hraní her cestou, která tu ještě nebyla. Vítěz se stane klíčovou součástí týmu McLaren. Opravdu, je to tak. Potřebujeme podporu v rámci našich dvou platforem simulátorů. Proces výběru bude nemilosrdný, ale rozhodně zajímavý na sledování," dodal Brown.
Herní průmysl již překonal filmový Hollywood a současná profesionální herní scéna je nejrychleji rozvíjejícím se (e)sportovním odvětvím na světě. Ročně má herní průmysl obrat zhruba 100 miliard dolarů. Dotace největších turnajů se mohou rovnat tenisovým grandslamům. Třeba při loňském DOTA Internationals si vítězný celek (5 hráčů) odnesl více jak 9 miliónů dolarů.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.