Svět motorsportu čeká další propojení reálného a virtuálního kokpitu. Tentokrát do režisérského křesla usedl McLaren a bude se snažit najít nejrychlejšího hráče na světě.
Průkopníkem v propojování videoher a závodění je jednoznačně iniciativa Sony, respektive divize PlayStation. Ta totiž v roce 2008 spustila projekt GT Academy, ve kterém jezdci soutěžili na virtuálních okruzích ve hře Gran Turismo. Nejlepší piloti pak dostali možnost absolvovat přípravný kemp na Silverstone a celkový vítěz získal kontrakt s Nissanem a mohl závodit v některé z mezinárodních sérií.
Letos s podobným nápadem přišla Formule E, která v rámci světového veletrhu spotřební elektroniky CES uspořádala v Las Vegas ePrix, tedy závod na simulátoru. Vítěz si odnesl 200 tisíc dolarů, tedy pětinu z celkového prize poolu.
Nyní s podobným nápadem přichází i McLaren. Přestože se stáj v F1 trápí, tak se snaží dělat celou řadu věcí pro podporu sportu. Pro Amazon Prime vzniká seriál mapující první rok kariéry Stoffela Vandoorna. Pak tu máme účast Alonsa v Indy 500, která může zase o něco více přiblížit Formuli 1 zámořským fanouškům motorsportu.
Akce World´s Fastest Gamer bude probíhat až do letošního podzimu. Budou vypisovány turnaje v různých hrách a na různých platformách. Na podzim pak proběhne grandfinále ve Wokingu, kde se utká 10 nejlepších pilotů. Vítěz následně získá roční kontrakt na pozici testovacího pilota na simulátoru.
"Je to velmi zajímavá příležitost- nejen pro herní průmysl, ale také pro lidi v McLarenu a motorsport obecně. Již dlouho sledujeme růst popularity online hraní a nikdy dříve nebyl virtuální svět a ten reálný takto úzce propojen," okomentoval situaci Zak Brown, šéf McLarenu.
"Nyní je přesně ten čas na to, abychom představili tento skvělý projekt, který spojuje svět závodění a hraní her cestou, která tu ještě nebyla. Vítěz se stane klíčovou součástí týmu McLaren. Opravdu, je to tak. Potřebujeme podporu v rámci našich dvou platforem simulátorů. Proces výběru bude nemilosrdný, ale rozhodně zajímavý na sledování," dodal Brown.
Herní průmysl již překonal filmový Hollywood a současná profesionální herní scéna je nejrychleji rozvíjejícím se (e)sportovním odvětvím na světě. Ročně má herní průmysl obrat zhruba 100 miliard dolarů. Dotace největších turnajů se mohou rovnat tenisovým grandslamům. Třeba při loňském DOTA Internationals si vítězný celek (5 hráčů) odnesl více jak 9 miliónů dolarů.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.