Podle nevýkonného ředitele Mercedesu Nikiho Laudy má Ferrari očividný náskok a jeho tým musí udělat dvojnásobný pokrok, chce-li se dostat znovu na špici před něj.
Mercedes v šampionátu Formule 1 v uplynulých třech letech dominoval, letos má ale po čtyřech závodech před Ferrari náskok jediného bodu, zatímco mezi piloty vládne Sebastian Vettel před Lewisem Hamiltonem.
Podle Laudy letos Stříbrné šípy už nejsou nejrychlejší: "Ferrari je očividně vpředu. Musíme analyzovat, co přesně nefunguje, a před Barcelonou učinit ty správné kroky." Mercedes měl obvykle navrch v kvalifikaci díky svému "zázračnému" módu motoru, naposledy v Rusku ale obsadil až druhou řadu za oběma rudými vozy.
Pro Barcelonu avizoval určité novinky, ostatní však rozhodně také nespí: "Protože všechny týmy přivezou vylepšení, tak Ferrari udělá krok vpřed, my musíme udělat dva a Red Bull tři," uvědomuje si Lauda.
Za nevýhodu Stříbrných šípů se obecně považuje horší práce s pneumatikami a užší provozní rozpětí, při kterém mu fungují. Podle Laudy ale nejde o jejich jedinou slabinu: "V autě máme příliš mnoho hmotnosti, potřebujeme zlepšit aerodynamiku a především pochopit, proč pneumatiky Pirelli nefungují tak, jako u Ferrari."
V závěru svou pozornost obrací k Valtterimu Bottasovi, jenž v neděli vyhrál svůj první závod v F1. Lauda naznačuje, že si tím řekl o prodloužení kontraktu, který má zatím uzavřený jen na rok: "Šlo o perfektní výkonnost, kterou jsem rozhodně nečekal. Šlo o správné rozhodnutí, které jsme já a Toto Wolff učinili, abychom jej dostali do týmu. Bottas je naším mužem."
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.