Podle nevýkonného ředitele Mercedesu Nikiho Laudy má Ferrari očividný náskok a jeho tým musí udělat dvojnásobný pokrok, chce-li se dostat znovu na špici před něj.
Mercedes v šampionátu Formule 1 v uplynulých třech letech dominoval, letos má ale po čtyřech závodech před Ferrari náskok jediného bodu, zatímco mezi piloty vládne Sebastian Vettel před Lewisem Hamiltonem.
Podle Laudy letos Stříbrné šípy už nejsou nejrychlejší: "Ferrari je očividně vpředu. Musíme analyzovat, co přesně nefunguje, a před Barcelonou učinit ty správné kroky." Mercedes měl obvykle navrch v kvalifikaci díky svému "zázračnému" módu motoru, naposledy v Rusku ale obsadil až druhou řadu za oběma rudými vozy.
Pro Barcelonu avizoval určité novinky, ostatní však rozhodně také nespí: "Protože všechny týmy přivezou vylepšení, tak Ferrari udělá krok vpřed, my musíme udělat dva a Red Bull tři," uvědomuje si Lauda.
Za nevýhodu Stříbrných šípů se obecně považuje horší práce s pneumatikami a užší provozní rozpětí, při kterém mu fungují. Podle Laudy ale nejde o jejich jedinou slabinu: "V autě máme příliš mnoho hmotnosti, potřebujeme zlepšit aerodynamiku a především pochopit, proč pneumatiky Pirelli nefungují tak, jako u Ferrari."
V závěru svou pozornost obrací k Valtterimu Bottasovi, jenž v neděli vyhrál svůj první závod v F1. Lauda naznačuje, že si tím řekl o prodloužení kontraktu, který má zatím uzavřený jen na rok: "Šlo o perfektní výkonnost, kterou jsem rozhodně nečekal. Šlo o správné rozhodnutí, které jsme já a Toto Wolff učinili, abychom jej dostali do týmu. Bottas je naším mužem."
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.