Renault zahájil práce na monopostu pro příští sezóny, své soupeře v ní chce svým dalším velkým zlepšením překvapit.
Francouzský tým se přes zimu zlepšil ze všech nejvíce - například v Rusku dle svých nejlepších sektorů mohl zajet kolo za 1:35,092 min, což je sice stále 2 sekundy za Mercedesem, ale oproti loňsku zrychlil o 3,5 sekundy, zatímco ostatní průměrně o 2,1 sekundy.
Letos se chce zabydlet v přední části středu pole, a příští rok všechny svou formou překvapit. "Důležité je dělat postupné pokroky. Podle našeho plánu musíme být v průběhu příští sezóny připraveni na boj o pódium. Ano, ztráta je teď velká, ale celý tým na tom pracuje ve dne v noci," uvádí ředitel závodní stáje Cyril Abiteboul.
Vysoké ambice Renaultu potvrzují i jednání, která o možném přestupu navázal s Fernandem Alonsem. A aby zajistili, že budou mít rychlé auto, tak s jeho přípravami již začali, sotva se rozjela letošní sezóna.
"Abych byl upřímný, tak naše auto pro rok 2018 bude první, které postavíme s využitím všech našich čerstvých zdrojů - to letošní jsme vytvářeli za jistých omezení. Práce na voze pro příští sezónu jsme už zahájili a myslím, že všichni jím budou v roce 2018 překvapeni," předpovídá Abiteboul.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.