Po nehodě Julese Bianchiho v Japonsku roku 2014 se hodně mluvilo o uzavřených kokpitech či dalších ochranných systémech hlavy. Loni jezdci intenzivně testovali systém Halo, který ale dle strategické skupiny nebude budoucností. Od příštího roku by totiž auta měla používat klasický ochranný štít.
Halo se testovalo de facto celou loňskou sezónu. Poprvé ho vyzkoušel Kimi ještě během předsezónních testů v Barceloně. Co se týče ochranných štítů, tak ty zatím nikdo moc netestoval a týmy se začínají ozývat.
“Před pár dny jsme od FIA dostali náčrtky. Tlačíme, abychom si mohly štíty vyzkoušet již v Monze, abychom něco měli ještě před Singapurem. Budeme se snažit, abychom byli připraveni již v Itálii,” řekl Eric Boullier z McLarenu během víkendu v Rusku.
Názory se na téma dalších ochranných prvků hlavy dosti rozcházejí. Alonso ale s touto myšlenkou souhlasí: “Myslím si, že my všichni jezdci jsme rádi za to, že můžeme mít lépe chráněnou hlavu. Je dobře, že jsme k tomuto závěru došli. Nemáme zatím moc informací ohledně tohoto nového řešení.”
"Dostali jsme jen nákresy, takže je ještě třeba zjistit, jestli štít poskytne dostatečnou ochranu - alespoň takovou, jakou nabízel systém Halo. My si nevybíráme to, co nám dají na auta. Je ale jasné, že vždy budeme pro maximální možnou ochranu hlavy,” dodal Alonso.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.