Po nehodě Julese Bianchiho v Japonsku roku 2014 se hodně mluvilo o uzavřených kokpitech či dalších ochranných systémech hlavy. Loni jezdci intenzivně testovali systém Halo, který ale dle strategické skupiny nebude budoucností. Od příštího roku by totiž auta měla používat klasický ochranný štít.
Halo se testovalo de facto celou loňskou sezónu. Poprvé ho vyzkoušel Kimi ještě během předsezónních testů v Barceloně. Co se týče ochranných štítů, tak ty zatím nikdo moc netestoval a týmy se začínají ozývat.
“Před pár dny jsme od FIA dostali náčrtky. Tlačíme, abychom si mohly štíty vyzkoušet již v Monze, abychom něco měli ještě před Singapurem. Budeme se snažit, abychom byli připraveni již v Itálii,” řekl Eric Boullier z McLarenu během víkendu v Rusku.
Názory se na téma dalších ochranných prvků hlavy dosti rozcházejí. Alonso ale s touto myšlenkou souhlasí: “Myslím si, že my všichni jezdci jsme rádi za to, že můžeme mít lépe chráněnou hlavu. Je dobře, že jsme k tomuto závěru došli. Nemáme zatím moc informací ohledně tohoto nového řešení.”
"Dostali jsme jen nákresy, takže je ještě třeba zjistit, jestli štít poskytne dostatečnou ochranu - alespoň takovou, jakou nabízel systém Halo. My si nevybíráme to, co nám dají na auta. Je ale jasné, že vždy budeme pro maximální možnou ochranu hlavy,” dodal Alonso.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.