Renault po loňské sezóně dělá krůčky vpřed. V kvalifikacích patří stáj francouzské automobilky mezi to lepší, co současný střed pole nabízí. Závodní tempo ale pořád není to pravé ořechové. Na druhou stranu, Rusko ukázalo, že Renault jde správným směrem.
Renault do Ruska přivezl nové přední křídlo s vidinou zlepšení aerodynamiky, která je dle vedení i pilotů stáje v současné době největší slabinou monopostu R.S.17. Palmer sice nezvládl incident s Grosjeanem, ale zkušenější Hülkenberg byl schopen zajet 8. místo, tedy na stejné pozici, ze které startoval.
Co se týče samotných časů, tak Hülkenberg zajel 7. nejrychlejší čas při samotné velké ceně. Rychleji dokázaly jet již pouze Mercedesy, obě Ferrari, Verstappen a Massa. I tak ale růžovky Force India skončily před německým šampiónem 24h Le Mans.
Na otázku, zda se situace ohledně rychlosti během závodu zlepšila, Nico odpověděl: "Ano, určitě. Můžeme to s klidem říci. Není to sice úplně ono a na tom ještě zapracovat. Pořád tam cítím relativně velký rozdíl mezi závodním a kvalifikačním tempem. Ale i tak si myslím, že jsme udělali slušný pokrok během víkendu."
"Tým odvedl dobrou práci. Strategie taky docela vyšla. Ztratili jsme sice nějaké pozice hned v prvním kole, takže tam to byl fakt boj. Nedalo se ale nic dělat, a tým byl nucen změnit strategii. Všichni zajížděli do boxů a vyklízeli mi cestu, já jsem se pořád držel na ultra-měkké směsi. Auto se navíc docela rozjezdilo během prvního stintu a byl jsem schopen zajíždět pořád lepší a lepší časy," dodal Hülkenberg.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.