Renault po loňské sezóně dělá krůčky vpřed. V kvalifikacích patří stáj francouzské automobilky mezi to lepší, co současný střed pole nabízí. Závodní tempo ale pořád není to pravé ořechové. Na druhou stranu, Rusko ukázalo, že Renault jde správným směrem.
Renault do Ruska přivezl nové přední křídlo s vidinou zlepšení aerodynamiky, která je dle vedení i pilotů stáje v současné době největší slabinou monopostu R.S.17. Palmer sice nezvládl incident s Grosjeanem, ale zkušenější Hülkenberg byl schopen zajet 8. místo, tedy na stejné pozici, ze které startoval.
Co se týče samotných časů, tak Hülkenberg zajel 7. nejrychlejší čas při samotné velké ceně. Rychleji dokázaly jet již pouze Mercedesy, obě Ferrari, Verstappen a Massa. I tak ale růžovky Force India skončily před německým šampiónem 24h Le Mans.
Na otázku, zda se situace ohledně rychlosti během závodu zlepšila, Nico odpověděl: "Ano, určitě. Můžeme to s klidem říci. Není to sice úplně ono a na tom ještě zapracovat. Pořád tam cítím relativně velký rozdíl mezi závodním a kvalifikačním tempem. Ale i tak si myslím, že jsme udělali slušný pokrok během víkendu."
"Tým odvedl dobrou práci. Strategie taky docela vyšla. Ztratili jsme sice nějaké pozice hned v prvním kole, takže tam to byl fakt boj. Nedalo se ale nic dělat, a tým byl nucen změnit strategii. Všichni zajížděli do boxů a vyklízeli mi cestu, já jsem se pořád držel na ultra-měkké směsi. Auto se navíc docela rozjezdilo během prvního stintu a byl jsem schopen zajíždět pořád lepší a lepší časy," dodal Hülkenberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.