Renault po loňské sezóně dělá krůčky vpřed. V kvalifikacích patří stáj francouzské automobilky mezi to lepší, co současný střed pole nabízí. Závodní tempo ale pořád není to pravé ořechové. Na druhou stranu, Rusko ukázalo, že Renault jde správným směrem.
Renault do Ruska přivezl nové přední křídlo s vidinou zlepšení aerodynamiky, která je dle vedení i pilotů stáje v současné době největší slabinou monopostu R.S.17. Palmer sice nezvládl incident s Grosjeanem, ale zkušenější Hülkenberg byl schopen zajet 8. místo, tedy na stejné pozici, ze které startoval.
Co se týče samotných časů, tak Hülkenberg zajel 7. nejrychlejší čas při samotné velké ceně. Rychleji dokázaly jet již pouze Mercedesy, obě Ferrari, Verstappen a Massa. I tak ale růžovky Force India skončily před německým šampiónem 24h Le Mans.
Na otázku, zda se situace ohledně rychlosti během závodu zlepšila, Nico odpověděl: "Ano, určitě. Můžeme to s klidem říci. Není to sice úplně ono a na tom ještě zapracovat. Pořád tam cítím relativně velký rozdíl mezi závodním a kvalifikačním tempem. Ale i tak si myslím, že jsme udělali slušný pokrok během víkendu."
"Tým odvedl dobrou práci. Strategie taky docela vyšla. Ztratili jsme sice nějaké pozice hned v prvním kole, takže tam to byl fakt boj. Nedalo se ale nic dělat, a tým byl nucen změnit strategii. Všichni zajížděli do boxů a vyklízeli mi cestu, já jsem se pořád držel na ultra-měkké směsi. Auto se navíc docela rozjezdilo během prvního stintu a byl jsem schopen zajíždět pořád lepší a lepší časy," dodal Hülkenberg.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.