Podle nevýkonného ředitele Mercedesu Nikiho Laudy není pravděpodobné, že by se příští rok Fernando Alonso z McLarenu objevil v některém ze špičkových týmů bojujících o titul.
Španělský pilot je velmi zklamaný z výkonů Hondy, která pohání McLaren. Nemá dostatečný výkon ani efektivitu a trápí ji bídná spolehlivost, kvůli které v Rusku ani nestartoval. Vysoká je akorát spotřeba. Proto je pochopitelné, že se po třech letech ohlíží po případném místě jinde.
"Nudí se a potřebuje výzvu. Jako jezdec tomu rozumím, ale pro McLaren šlo o těžké rozhodnutí nechat jej odejít během nejdůležitějšího závodu v roce, kdy budou moci dosáhnout svého nejlepšího výsledku. Pro Alonsa jde o dobré rozhodnutí, protože si tam může užít věci, které tady nemůže. A já jsem zvědavý na to, co v Indy dokáže," komentuje Lauda situaci Alonsa, jenž se vzdá květnové Velké ceny Monaka F1 ve prospěch Indy 500.
Pro sezónu 2018 si nechává dveře otevřené. Jeho manažer sice jednal s Renaultem, který se chce od roku 2019 bojovat o titul, v současné době však ty nejlákavější sedačky má Ferrari a Mercedes. Ale tam podle Laudy volno nebude.
"U Ferrari zanechal hodně problémů, když odešel. Nemyslím si, že by ho chtěli znovu. Odešel, i když měl platnou smlouvu. Totéž udělal u nás [u McLarenu - Mercedesu]. My teď máme jezdce, kteří odvádějí svou práci. Pokud tedy vyhrajeme s Hamiltonem a s Bottasem, pak nebudeme potřebovat náhradu," tvrdí Lauda pro španělskou televizi.
O Alonsově talentu však vůbec nepochybuje: "Je rychlý, agresivní - v tomto ohledu je nejlepší. Ale jezdci žel někdy kvůli svým rozhodnutím nemohou prokázat, že jsou nejlepší - a Alonso udělal spoustu chyb. Z Ferrari odešel velmi brzy a rozhodl se jít k McLarenu, ale o problému s vývojem motoru Hondy se už vědělo. Teď je zklamaný, ale přestup k McLarenu bylo jeho rozhodnutím."
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.