Podle nevýkonného ředitele Mercedesu Nikiho Laudy není pravděpodobné, že by se příští rok Fernando Alonso z McLarenu objevil v některém ze špičkových týmů bojujících o titul.
Španělský pilot je velmi zklamaný z výkonů Hondy, která pohání McLaren. Nemá dostatečný výkon ani efektivitu a trápí ji bídná spolehlivost, kvůli které v Rusku ani nestartoval. Vysoká je akorát spotřeba. Proto je pochopitelné, že se po třech letech ohlíží po případném místě jinde.
"Nudí se a potřebuje výzvu. Jako jezdec tomu rozumím, ale pro McLaren šlo o těžké rozhodnutí nechat jej odejít během nejdůležitějšího závodu v roce, kdy budou moci dosáhnout svého nejlepšího výsledku. Pro Alonsa jde o dobré rozhodnutí, protože si tam může užít věci, které tady nemůže. A já jsem zvědavý na to, co v Indy dokáže," komentuje Lauda situaci Alonsa, jenž se vzdá květnové Velké ceny Monaka F1 ve prospěch Indy 500.
Pro sezónu 2018 si nechává dveře otevřené. Jeho manažer sice jednal s Renaultem, který se chce od roku 2019 bojovat o titul, v současné době však ty nejlákavější sedačky má Ferrari a Mercedes. Ale tam podle Laudy volno nebude.
"U Ferrari zanechal hodně problémů, když odešel. Nemyslím si, že by ho chtěli znovu. Odešel, i když měl platnou smlouvu. Totéž udělal u nás [u McLarenu - Mercedesu]. My teď máme jezdce, kteří odvádějí svou práci. Pokud tedy vyhrajeme s Hamiltonem a s Bottasem, pak nebudeme potřebovat náhradu," tvrdí Lauda pro španělskou televizi.
O Alonsově talentu však vůbec nepochybuje: "Je rychlý, agresivní - v tomto ohledu je nejlepší. Ale jezdci žel někdy kvůli svým rozhodnutím nemohou prokázat, že jsou nejlepší - a Alonso udělal spoustu chyb. Z Ferrari odešel velmi brzy a rozhodl se jít k McLarenu, ale o problému s vývojem motoru Hondy se už vědělo. Teď je zklamaný, ale přestup k McLarenu bylo jeho rozhodnutím."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.