Podle nevýkonného ředitele Mercedesu Nikiho Laudy není pravděpodobné, že by se příští rok Fernando Alonso z McLarenu objevil v některém ze špičkových týmů bojujících o titul.
Španělský pilot je velmi zklamaný z výkonů Hondy, která pohání McLaren. Nemá dostatečný výkon ani efektivitu a trápí ji bídná spolehlivost, kvůli které v Rusku ani nestartoval. Vysoká je akorát spotřeba. Proto je pochopitelné, že se po třech letech ohlíží po případném místě jinde.
"Nudí se a potřebuje výzvu. Jako jezdec tomu rozumím, ale pro McLaren šlo o těžké rozhodnutí nechat jej odejít během nejdůležitějšího závodu v roce, kdy budou moci dosáhnout svého nejlepšího výsledku. Pro Alonsa jde o dobré rozhodnutí, protože si tam může užít věci, které tady nemůže. A já jsem zvědavý na to, co v Indy dokáže," komentuje Lauda situaci Alonsa, jenž se vzdá květnové Velké ceny Monaka F1 ve prospěch Indy 500.
Pro sezónu 2018 si nechává dveře otevřené. Jeho manažer sice jednal s Renaultem, který se chce od roku 2019 bojovat o titul, v současné době však ty nejlákavější sedačky má Ferrari a Mercedes. Ale tam podle Laudy volno nebude.
"U Ferrari zanechal hodně problémů, když odešel. Nemyslím si, že by ho chtěli znovu. Odešel, i když měl platnou smlouvu. Totéž udělal u nás [u McLarenu - Mercedesu]. My teď máme jezdce, kteří odvádějí svou práci. Pokud tedy vyhrajeme s Hamiltonem a s Bottasem, pak nebudeme potřebovat náhradu," tvrdí Lauda pro španělskou televizi.
O Alonsově talentu však vůbec nepochybuje: "Je rychlý, agresivní - v tomto ohledu je nejlepší. Ale jezdci žel někdy kvůli svým rozhodnutím nemohou prokázat, že jsou nejlepší - a Alonso udělal spoustu chyb. Z Ferrari odešel velmi brzy a rozhodl se jít k McLarenu, ale o problému s vývojem motoru Hondy se už vědělo. Teď je zklamaný, ale přestup k McLarenu bylo jeho rozhodnutím."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.