Stoffel Vandoorne zaznamenal problémy ke konci úvodního tréninku v Soči. Protože s některými díly je již na limitu 4 kusů na sezónu, tak se zřejmě v neděli nevyhne postihu na startovním roštu.
Belgický jezdec dnes pět minut před koncem prvního tréninku hlásil, že nemá žádný výkon. Zajel pomalu do boxů, kde se mechanici hned chopili práce na jeho voze.
Podle zpráv z týmu tentokrát pravděpodobně neselhal motorgenerátor pro rekuperaci tepelné (MGU-H), ale kinetické (MGU-K) energie. Na jeho voze nyní kvůli nedostatku času probíhá výměna celé pohonné jednotky.
Protože dostane také nové turbo a MGU-H, pak jej v neděli nemine trest v podobě odsunu o 15 míst zpět na startovním roštu. Pohonná jednotka bude obsahovat také nové MGU-H s vylepšenou spolehlivostí, které Honda přivezla po problémech v Bahrajnu.
#F1 #RussianGP Power-unit elements after Friday - @svandoorne gets 15-place penalty for introducing 5th TC & MGU-H: pic.twitter.com/YwTdb1tLQS
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 28, 2017>
Ráno museli své již třetí turbo nasadit také Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen u Ferrari. Protože jsou na sezónu povoleny jen 4 kusy a čeká je ještě 17. závodů. Později v průběhu ročníku se proto dají očekávat penalizace také u italského týmu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.