Stoffel Vandoorne zaznamenal problémy ke konci úvodního tréninku v Soči. Protože s některými díly je již na limitu 4 kusů na sezónu, tak se zřejmě v neděli nevyhne postihu na startovním roštu.
Belgický jezdec dnes pět minut před koncem prvního tréninku hlásil, že nemá žádný výkon. Zajel pomalu do boxů, kde se mechanici hned chopili práce na jeho voze.
Podle zpráv z týmu tentokrát pravděpodobně neselhal motorgenerátor pro rekuperaci tepelné (MGU-H), ale kinetické (MGU-K) energie. Na jeho voze nyní kvůli nedostatku času probíhá výměna celé pohonné jednotky.
Protože dostane také nové turbo a MGU-H, pak jej v neděli nemine trest v podobě odsunu o 15 míst zpět na startovním roštu. Pohonná jednotka bude obsahovat také nové MGU-H s vylepšenou spolehlivostí, které Honda přivezla po problémech v Bahrajnu.
#F1 #RussianGP Power-unit elements after Friday - @svandoorne gets 15-place penalty for introducing 5th TC & MGU-H: pic.twitter.com/YwTdb1tLQS
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 28, 2017>
Ráno museli své již třetí turbo nasadit také Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen u Ferrari. Protože jsou na sezónu povoleny jen 4 kusy a čeká je ještě 17. závodů. Později v průběhu ročníku se proto dají očekávat penalizace také u italského týmu.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.