SOČI - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku předvedl Kimi Räikkönen s Ferrari, Mercedesy však neztrácely moc - druhému Valtterimu Bottasovi na finského jezdce scházelo jen 45 tisícin sekundy. Jak první část v Soči probíhala?
Do prvního tréninku se za bezmračného nebe a teploty vzduchu kolem 22 °C zapojil z nováčků pouze Sergej Sirotkin, jenž u Renaultu vystřídal Nica Hülkenberga. Piloti se v 10:00 vydali na trať, jako první jezdec Pascal Wehrlein následovaný Kimim Räikkönenem.
Jezdci mají na přilbách a týmy na různých částech vozů nápis "BillyWhizz" v odkazu na 17letého Billyho Mongera, který po strašlivé nehodě v britské Formuli 4 přišel o obě nohy.
McLaren do Ruska přivezl několik nový dílů, Honda upravené MGU-H, které čtyřikrát selhalo před 2 týdny v Bahrajnu (Vandoorne se nedostal ani na startovní rošt).
Renault má v Soči nové přední křídlo a celkem významné vylepšení aerodynamiky , které jim má pomoci vylepšit jejich závodní rychlost. V kvalifikacích končí vysoko, během velkých cen se však postupně propadává dozadu. Ve Viry usilovně pracují na vylepšení motoru, s nímž by se chtěli představit v Kanadě.
Po 10 min jsme se dočkali prvních měřených kol: Bottas 1:39,871 min (loni Rosberg v prvním tréninku 1:38,127), Hamilton 1:39,558 a Pérez 1:40,269 min.
Sirotkin zastavil na pravém okraji dráhy na výjezdu ze zatáčky č. 2: "Něco se stalo s motorem." Renault mu dává instrukce, jak pohonnou jednotku restartovat: "OK Nico... ehm, Sergeji... Můžeš sešlápnout brzdu, zatáhnout spojku a zmáčknout tlačítko pro předjíždění, jestli auto nenastartuje?" Ruský pilot zkouší a odpovídá: "Hlásí to chybu. Bliká to a hlásí chybný rychlostní stupeň:" Traťovým komisařům nezbývá, než jej zatlačit do bezpečné zóny.
Po 25 min se začalo měnit pořadí na čele: nejprve se tam objevil Vettel (1:38,709), pak jej postupně vystřídali Bottas na super-měkkých pneumatikách (1:36,998 a 1:36,119) - jeho týmový kolega Hamilton na stejné směsi v prvních pokusech ztrácel 1,5 vteřiny (1:37,607). Ostatní (kromě Sainze) kroužili první půl hodinu na měkké.
Grosjean s Haasem, který přešel v prvním tréninku z brzd Brembo na Carbone Industrie, si opět stěžuje: "Fakt se trápím se zadní částí." americký tým je proto volá do boxů k úpravě brzd. Po 39 min se všichni vrátili do garáží a provoz na 16 min zcela utichl.
Poslední půl hodinu začal nejlépe Räikkönen, jenž po přezutí na super-měkké pneumatiky zvládl kolo za 1:36,074, tedy jen o 45 tisícin rychleji než Bottas. Za duo Mercedesu se posunul Pérez (1:37,457 min), Vettel v tu chvíli ztrácel přes 1,6 sekundy.
RED FLAG?OCO is missing an engine cover ?There it is - track is being cleared#RussianGP ?? #FP1 pic.twitter.com/VKIGrid7hg
— Formula 1 (@F1) April 28, 201724 min před koncem byl trénink přerušen kvůli části karosérie, která zůstala ležet na trati. Růžová barva prozradila majitele - Oconově Force Indii scházel kryt motoru. Všichni proto museli na 5 min zpět do garáží. Mercedes si z ní dělá legraci: "Žraločí ploutve jsou zakázány až od příštího roku, nemusíte to sundávat."
Piloti se v závěru snaží dohnat ztracený čas a zlepšují se, Vettel však dělá chybu v 15. zatáčce a dostává smyk. Své Ferrari nepoškodil, místo útoku na první příčku svého týmového kolegy míří do boxů.
Třetím nejrychlejším týmem je Red Bull, který ale ztrácel už přes 1,1 sekundy. Velmi dobře na tom v 1. tréninku byla Force India - Pérez skončil šestý hned za Ricciardem. V zadní části roštu se zatím McLaren zdá být rychlejší než Sauber, Alonso obsadil 13. příčku, Wehrlein až 18.
Vandoorne však zaznamenal v samotném závěru další problém s motorem Honda: "Žádný výkon, žádný výkon," hlásil. Ke zklamání McLarenu musel pět min před koncem skončit v boxech. Odpolední trénink, v němž se týmy zaměří od 14 hod více na dlouhé jízdy, nám toho o jejich formě napoví více.
Maximální rychlosti: 1. Vettel 323,4; 2. Massa 322,9; 3. Wehrlein 322,4; 4. Bottas 321,6; 5. Hamilton 321,5; 6. Räikkönen 321,2 km/h.
#F1 #RussianGP FP1 Best sectors vs. laptimes set:Bottas ahead of Kimi, Vettel missed his potential by 0.7s, Alonso nailed it pic.twitter.com/SHlUiUiHlP
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 28, 2017Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.