Sergio Pérez včera vzbudil v Soči trochu pozdvižení, když uvedl, že se Renault a Ferrari se svými motory letos dotáhli na Mercedes, který má nyní náskok už jen nad Hondou. Co na to říká Max Verstappen z rakouské stáje, jež často poukazuje na deficit pohonné jednotky z Viry?
"Rozhodně si myslím, že je Ferrari na stejné úrovni jako Mercedes, a Renault je na ní víceméně také. Máme náskok už jen nad Hondou," prohlásil Pérez. "Ferrari a Renault udělali obrovský krok vpřed ve stažení Mercedesu."
U Red Bullu tímto vzbudil široké úsměvy. Verstappen výrok mexického jezdce Force Indie komentoval diplomaticky: "Samozřejmě, že [u Renaultu] pracují opravdu tvrdě. My také pracujeme tvrdě na zlepšení vozu."
"Ale myslím si, že tam je stále docela velký deficit. Musíme tedy pokračovat společně v tvrdé práci, abychom to v nadcházejících závodech zlepšili," pokračuje holandský pilot a poukazuje na jednu z velkých výhod německého týmu.
"Mercedes má mód, při kterém mohou výkon zvýšit. V závodě ho tolik nepoužívají, protože takto nemůžete motor provozovat po celý závod. Proto vypadá v kvalifikaci lépe, ale u nás to je víceméně stejné. Nemáme ten mód pro ohromný výkon [pro kvalifikaci]," vysvětluje Verstappen.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.