Sergio Pérez včera vzbudil v Soči trochu pozdvižení, když uvedl, že se Renault a Ferrari se svými motory letos dotáhli na Mercedes, který má nyní náskok už jen nad Hondou. Co na to říká Max Verstappen z rakouské stáje, jež často poukazuje na deficit pohonné jednotky z Viry?
"Rozhodně si myslím, že je Ferrari na stejné úrovni jako Mercedes, a Renault je na ní víceméně také. Máme náskok už jen nad Hondou," prohlásil Pérez. "Ferrari a Renault udělali obrovský krok vpřed ve stažení Mercedesu."
U Red Bullu tímto vzbudil široké úsměvy. Verstappen výrok mexického jezdce Force Indie komentoval diplomaticky: "Samozřejmě, že [u Renaultu] pracují opravdu tvrdě. My také pracujeme tvrdě na zlepšení vozu."
"Ale myslím si, že tam je stále docela velký deficit. Musíme tedy pokračovat společně v tvrdé práci, abychom to v nadcházejících závodech zlepšili," pokračuje holandský pilot a poukazuje na jednu z velkých výhod německého týmu.
"Mercedes má mód, při kterém mohou výkon zvýšit. V závodě ho tolik nepoužívají, protože takto nemůžete motor provozovat po celý závod. Proto vypadá v kvalifikaci lépe, ale u nás to je víceméně stejné. Nemáme ten mód pro ohromný výkon [pro kvalifikaci]," vysvětluje Verstappen.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.