Dle mexického pilota Sergia Peréze se Force India nemůže spoléhat na výhodu pohonné jednotky od Mercedesu. Ferrari a Renault jsou prý na stejné úrovni.
Stříbrné šípy jasně dominovaly v prvních tří letech éry hybridních šestiválců. Letos se po masivní vlně technických změn ale situace mění a již není šampionát vozů formule 1 pouhou one man show.
Přes zimu se nejvíce vytáhlo italské Ferrari, které sice není schopné jezdit kvalifikační časy Mercedesu, ale zdá se, že závodní tempo mají Italové v současné době lepší. Růžky pomalu ale jistě vystrkuje i Renault, jenž by měl představit první významnější balíčky s přechodem do Evropy a je tedy možné, že se v druhé polovině šampionátu začne pořadí ještě zamotávat.
Na současnou situaci ale doplácí i týmy, které od Mercedesu pohonné jednotky odebírají. Například Sergio Peréz si myslí, že Mercedes má v současné době markantní výhody pouze nad japonskou Hondou. Ta ale dodává své pohonné jednotky exkluzivně jen McLarenu. Je tak tedy možné, že by z pomyslného bramborového trůnu mohla být sesazena právě Force India či Williams. Zuby si jistě brousí jak ve Faenze, tak v Enstone.
"Myslím si, že Ferrari je na stejné úrovni jako Mercedes. Co se týče Renaultu, tak ten se tomu blíží. Máme tedy výhodu jen nad Hondou. U letošních vozů jsou motory mnohem důležitější než kdy dříve, jelikož dříve jste nejezdili tak často na plný plyn a navíc takovou roli nehráli rekuperační systémy," okomentoval situaci Checo Peréz.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.