Dle mexického pilota Sergia Peréze se Force India nemůže spoléhat na výhodu pohonné jednotky od Mercedesu. Ferrari a Renault jsou prý na stejné úrovni.
Stříbrné šípy jasně dominovaly v prvních tří letech éry hybridních šestiválců. Letos se po masivní vlně technických změn ale situace mění a již není šampionát vozů formule 1 pouhou one man show.
Přes zimu se nejvíce vytáhlo italské Ferrari, které sice není schopné jezdit kvalifikační časy Mercedesu, ale zdá se, že závodní tempo mají Italové v současné době lepší. Růžky pomalu ale jistě vystrkuje i Renault, jenž by měl představit první významnější balíčky s přechodem do Evropy a je tedy možné, že se v druhé polovině šampionátu začne pořadí ještě zamotávat.
Na současnou situaci ale doplácí i týmy, které od Mercedesu pohonné jednotky odebírají. Například Sergio Peréz si myslí, že Mercedes má v současné době markantní výhody pouze nad japonskou Hondou. Ta ale dodává své pohonné jednotky exkluzivně jen McLarenu. Je tak tedy možné, že by z pomyslného bramborového trůnu mohla být sesazena právě Force India či Williams. Zuby si jistě brousí jak ve Faenze, tak v Enstone.
"Myslím si, že Ferrari je na stejné úrovni jako Mercedes. Co se týče Renaultu, tak ten se tomu blíží. Máme tedy výhodu jen nad Hondou. U letošních vozů jsou motory mnohem důležitější než kdy dříve, jelikož dříve jste nejezdili tak často na plný plyn a navíc takovou roli nehráli rekuperační systémy," okomentoval situaci Checo Peréz.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.