Motor nefunguje, McLaren přesto nesmí ve vývoji vozu polevit, vysvětluje šéf Boullier

Stoffel Vandoorne při tréninku v Bahrajnu
Stoffel Vandoorne při tréninku v Bahrajnu, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 27. dubna 2017 06:50
Sdílej:

McLaren si podle svého závodního ředitele nemůže dovolit ve vývoji svého vozu polevit, byť pohonná jednotka dodávaná Hondou stále není konkurenceschopná.

Honda se s výkonem stále trápí, v posledních závodech řešila spíše spolehlivost než ztrátu na své soupeře. Nové díly jsou zatím v nedohlednu, McLaren přesto usilovně pracuje na vývoji svého šasi a pro Velkou cenu Španělska chystá podobně jako Red Bull nový aerodynamický balík. Marnost?

Nikoliv. Podle Boulliera nutné. Proč? "Zaprvé, protože závodění je v naší DNA. A zadruhé, protože kdybychom se vzdali, pak by všechno ostatní zkolabovalo. Nemůžeme zkolabovat. Jsme zodpovědní za výkon šasi, a tak musíme zajistit, že bude dobré a že jej budeme vyvíjet."

"Navíc se musíme připravovat také na další ročníky, protože dva až tři roky budou pravidla stabilní. Celou tuto platformu tedy stavíme pro budoucnost. Jsme profesionálové a závodníci. Nemůžete se závoděním jen tak přestat, protože jeden z vašich dílů nefunguje," odmítá závodní ředitel McLarenu.

Honda v pozadí usilovně pracuje na řešení svých potíží a zvýšení výkonnosti, termín nasazení nové specifikace ale zatím nesdělila. Zatím to vypadá, že k znatelnému zlepšení dojde až po letní přestávce. "Kdyby byli uvolnění, tak by něco bylo špatně. Myslím, že si moc dobře uvědomují, co se děje," uvádí Boullier na adresu jejich motorového partnera.

"Obavy jsou stejné, jako bychom je měli v Evropě, i když se liší kulturou. Myslím, že to je zkrátka o to závodní otázce: 'Jak na to a jak zrychlit?' Zkoušejí mnoho věcí. Pracují velmi tvrdě, musíte však nalézt klíč, jak z toho dostat potenciál. Musí pracovat na dynamometrech, aby prolomili tento nedostatek výkonnosti," dodává Boullier.

Ztráta Hondy v úvodních kvalifikacích na Mercedes, jenž v Q3 dokáže razantně navýšit výkon své pohonné jednotky, přesahovala 140 koní. V závodním režimu je sice o něco nižší, na boj ve středu pole zásluhou vlastní rychlosti však McLaren může stále zapomenout. Inženýři z Wokingu pro F1news.cz potvrdili, že kdyby se japonskému výrobci podařilo stáhnout deficit o polovinu, pak by mohli bojovat dokonce o třetí příčku za Ferrari a Mercedesem s Red Bullem.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.