Motor nefunguje, McLaren přesto nesmí ve vývoji vozu polevit, vysvětluje šéf Boullier

Stoffel Vandoorne při tréninku v Bahrajnu
Stoffel Vandoorne při tréninku v Bahrajnu, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 27. dubna 2017 6:50
Sdílej:

McLaren si podle svého závodního ředitele nemůže dovolit ve vývoji svého vozu polevit, byť pohonná jednotka dodávaná Hondou stále není konkurenceschopná.

Honda se s výkonem stále trápí, v posledních závodech řešila spíše spolehlivost než ztrátu na své soupeře. Nové díly jsou zatím v nedohlednu, McLaren přesto usilovně pracuje na vývoji svého šasi a pro Velkou cenu Španělska chystá podobně jako Red Bull nový aerodynamický balík. Marnost?

Nikoliv. Podle Boulliera nutné. Proč? "Zaprvé, protože závodění je v naší DNA. A zadruhé, protože kdybychom se vzdali, pak by všechno ostatní zkolabovalo. Nemůžeme zkolabovat. Jsme zodpovědní za výkon šasi, a tak musíme zajistit, že bude dobré a že jej budeme vyvíjet."

"Navíc se musíme připravovat také na další ročníky, protože dva až tři roky budou pravidla stabilní. Celou tuto platformu tedy stavíme pro budoucnost. Jsme profesionálové a závodníci. Nemůžete se závoděním jen tak přestat, protože jeden z vašich dílů nefunguje," odmítá závodní ředitel McLarenu.

Honda v pozadí usilovně pracuje na řešení svých potíží a zvýšení výkonnosti, termín nasazení nové specifikace ale zatím nesdělila. Zatím to vypadá, že k znatelnému zlepšení dojde až po letní přestávce. "Kdyby byli uvolnění, tak by něco bylo špatně. Myslím, že si moc dobře uvědomují, co se děje," uvádí Boullier na adresu jejich motorového partnera.

"Obavy jsou stejné, jako bychom je měli v Evropě, i když se liší kulturou. Myslím, že to je zkrátka o to závodní otázce: 'Jak na to a jak zrychlit?' Zkoušejí mnoho věcí. Pracují velmi tvrdě, musíte však nalézt klíč, jak z toho dostat potenciál. Musí pracovat na dynamometrech, aby prolomili tento nedostatek výkonnosti," dodává Boullier.

Ztráta Hondy v úvodních kvalifikacích na Mercedes, jenž v Q3 dokáže razantně navýšit výkon své pohonné jednotky, přesahovala 140 koní. V závodním režimu je sice o něco nižší, na boj ve středu pole zásluhou vlastní rychlosti však McLaren může stále zapomenout. Inženýři z Wokingu pro F1news.cz potvrdili, že kdyby se japonskému výrobci podařilo stáhnout deficit o polovinu, pak by mohli bojovat dokonce o třetí příčku za Ferrari a Mercedesem s Red Bullem.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.