McLaren si podle svého závodního ředitele nemůže dovolit ve vývoji svého vozu polevit, byť pohonná jednotka dodávaná Hondou stále není konkurenceschopná.
Honda se s výkonem stále trápí, v posledních závodech řešila spíše spolehlivost než ztrátu na své soupeře. Nové díly jsou zatím v nedohlednu, McLaren přesto usilovně pracuje na vývoji svého šasi a pro Velkou cenu Španělska chystá podobně jako Red Bull nový aerodynamický balík. Marnost?
Nikoliv. Podle Boulliera nutné. Proč? "Zaprvé, protože závodění je v naší DNA. A zadruhé, protože kdybychom se vzdali, pak by všechno ostatní zkolabovalo. Nemůžeme zkolabovat. Jsme zodpovědní za výkon šasi, a tak musíme zajistit, že bude dobré a že jej budeme vyvíjet."
"Navíc se musíme připravovat také na další ročníky, protože dva až tři roky budou pravidla stabilní. Celou tuto platformu tedy stavíme pro budoucnost. Jsme profesionálové a závodníci. Nemůžete se závoděním jen tak přestat, protože jeden z vašich dílů nefunguje," odmítá závodní ředitel McLarenu.
Honda v pozadí usilovně pracuje na řešení svých potíží a zvýšení výkonnosti, termín nasazení nové specifikace ale zatím nesdělila. Zatím to vypadá, že k znatelnému zlepšení dojde až po letní přestávce. "Kdyby byli uvolnění, tak by něco bylo špatně. Myslím, že si moc dobře uvědomují, co se děje," uvádí Boullier na adresu jejich motorového partnera.
"Obavy jsou stejné, jako bychom je měli v Evropě, i když se liší kulturou. Myslím, že to je zkrátka o to závodní otázce: 'Jak na to a jak zrychlit?' Zkoušejí mnoho věcí. Pracují velmi tvrdě, musíte však nalézt klíč, jak z toho dostat potenciál. Musí pracovat na dynamometrech, aby prolomili tento nedostatek výkonnosti," dodává Boullier.
Ztráta Hondy v úvodních kvalifikacích na Mercedes, jenž v Q3 dokáže razantně navýšit výkon své pohonné jednotky, přesahovala 140 koní. V závodním režimu je sice o něco nižší, na boj ve středu pole zásluhou vlastní rychlosti však McLaren může stále zapomenout. Inženýři z Wokingu pro F1news.cz potvrdili, že kdyby se japonskému výrobci podařilo stáhnout deficit o polovinu, pak by mohli bojovat dokonce o třetí příčku za Ferrari a Mercedesem s Red Bullem.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.