McLaren si podle svého závodního ředitele nemůže dovolit ve vývoji svého vozu polevit, byť pohonná jednotka dodávaná Hondou stále není konkurenceschopná.
Honda se s výkonem stále trápí, v posledních závodech řešila spíše spolehlivost než ztrátu na své soupeře. Nové díly jsou zatím v nedohlednu, McLaren přesto usilovně pracuje na vývoji svého šasi a pro Velkou cenu Španělska chystá podobně jako Red Bull nový aerodynamický balík. Marnost?
Nikoliv. Podle Boulliera nutné. Proč? "Zaprvé, protože závodění je v naší DNA. A zadruhé, protože kdybychom se vzdali, pak by všechno ostatní zkolabovalo. Nemůžeme zkolabovat. Jsme zodpovědní za výkon šasi, a tak musíme zajistit, že bude dobré a že jej budeme vyvíjet."
"Navíc se musíme připravovat také na další ročníky, protože dva až tři roky budou pravidla stabilní. Celou tuto platformu tedy stavíme pro budoucnost. Jsme profesionálové a závodníci. Nemůžete se závoděním jen tak přestat, protože jeden z vašich dílů nefunguje," odmítá závodní ředitel McLarenu.
Honda v pozadí usilovně pracuje na řešení svých potíží a zvýšení výkonnosti, termín nasazení nové specifikace ale zatím nesdělila. Zatím to vypadá, že k znatelnému zlepšení dojde až po letní přestávce. "Kdyby byli uvolnění, tak by něco bylo špatně. Myslím, že si moc dobře uvědomují, co se děje," uvádí Boullier na adresu jejich motorového partnera.
"Obavy jsou stejné, jako bychom je měli v Evropě, i když se liší kulturou. Myslím, že to je zkrátka o to závodní otázce: 'Jak na to a jak zrychlit?' Zkoušejí mnoho věcí. Pracují velmi tvrdě, musíte však nalézt klíč, jak z toho dostat potenciál. Musí pracovat na dynamometrech, aby prolomili tento nedostatek výkonnosti," dodává Boullier.
Ztráta Hondy v úvodních kvalifikacích na Mercedes, jenž v Q3 dokáže razantně navýšit výkon své pohonné jednotky, přesahovala 140 koní. V závodním režimu je sice o něco nižší, na boj ve středu pole zásluhou vlastní rychlosti však McLaren může stále zapomenout. Inženýři z Wokingu pro F1news.cz potvrdili, že kdyby se japonskému výrobci podařilo stáhnout deficit o polovinu, pak by mohli bojovat dokonce o třetí příčku za Ferrari a Mercedesem s Red Bullem.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.