Šéf Mercedesu Toto Wolff je spokojen se současnou formou "svých" juniorů - Pascala Wehrleina a Estebana Ocona. Oba jsou prý na správné cestě.
Ocon a Wehrlein jezdili loni za dnes již neexistující Manor. Francouzský pilot se přidal ale až v Belgii, kde nahradil Harjanta, který musel z finančních důvodů kokpit bývalé Marussie opustit.
Ocon si pro letošek našel místo u Force Indie, kde nahradil německého pilota a vítěze 24h Le Mans Nica Hülkenberga. Ten přešel k továrnímu týmu Renault. U Wehrleina to bylo o trochu složitější, jelikož byl spojován se sedačkou po Rosbergovi přímo u Mercedesu.
Byla to určitá zkouška, jelikož Wehrlein (i Ocon) jsou zároveň jezdci v juniorském programu Stříbrných šípů a pro stáj německé automobilky to tak asi nebylo úplně lehké rozhodování, jelikož se začaly objevovat názory, které zpochybňovaly podstatu těchto programů, když pak jezdci stejně svou příležitost vůbec nedostanou.
Velké překvapení se nakonec nekonalo a místo získal služebně starší a vyježděnější Fin Valtteri Bottas z Williamsu. Wehrlein se tak musel spokojit se švýcarským Sauberem, kde nahradil Brazilce Nasra. Toho potkal podobný osud jako Harjanta, jelikož přišel o sponzora Banco do Brasil, a to týmu při své domácí GP vyjel svým 9. místem zhruba 300 miliónů korun na odměnách.
Pro Ocona se zatím letošní sezóna vyvíjí lépe. Ve všech třech závodech dojel na bodech (vždy 10. místa). Pascal má za sebou pouze jednu GP, jelikož před sezónou utrpěl poranění zad během závodu šampiónů ve floridském Miami. V Austrálii a Číně ho tak musel nahradit rezervní pilot italského Ferrari Antonio Giovinazzi. S výkony těchto mladých pušek je spokojený i šéf tovární stáje Mercedesu Toto Wolff. Oba jezdci jsou prý na správné cestě.
"Jsem rád, že se Pascal v Bahrajnu vrátil zpět od sedla. Není to úplně bez bolesti, ale i tak to pro něj byl skvělý víkend. Skvělá kvalifikace a slušný závod. Je jen otázkou času, než Sauberu přiveze nějaké body. Jsem za něj rád. Všem kritikům nakonec ukázal, že se mýlí. Co se týče Estebana, tak je velmi slušným parťákem pro Sergia Péreze, se kterým se teď bude srovnávat. Je na správné cestě," dodal Wolff.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.