Šéf Mercedesu Toto Wolff je spokojen se současnou formou "svých" juniorů - Pascala Wehrleina a Estebana Ocona. Oba jsou prý na správné cestě.
Ocon a Wehrlein jezdili loni za dnes již neexistující Manor. Francouzský pilot se přidal ale až v Belgii, kde nahradil Harjanta, který musel z finančních důvodů kokpit bývalé Marussie opustit.
Ocon si pro letošek našel místo u Force Indie, kde nahradil německého pilota a vítěze 24h Le Mans Nica Hülkenberga. Ten přešel k továrnímu týmu Renault. U Wehrleina to bylo o trochu složitější, jelikož byl spojován se sedačkou po Rosbergovi přímo u Mercedesu.
Byla to určitá zkouška, jelikož Wehrlein (i Ocon) jsou zároveň jezdci v juniorském programu Stříbrných šípů a pro stáj německé automobilky to tak asi nebylo úplně lehké rozhodování, jelikož se začaly objevovat názory, které zpochybňovaly podstatu těchto programů, když pak jezdci stejně svou příležitost vůbec nedostanou.
Velké překvapení se nakonec nekonalo a místo získal služebně starší a vyježděnější Fin Valtteri Bottas z Williamsu. Wehrlein se tak musel spokojit se švýcarským Sauberem, kde nahradil Brazilce Nasra. Toho potkal podobný osud jako Harjanta, jelikož přišel o sponzora Banco do Brasil, a to týmu při své domácí GP vyjel svým 9. místem zhruba 300 miliónů korun na odměnách.
Pro Ocona se zatím letošní sezóna vyvíjí lépe. Ve všech třech závodech dojel na bodech (vždy 10. místa). Pascal má za sebou pouze jednu GP, jelikož před sezónou utrpěl poranění zad během závodu šampiónů ve floridském Miami. V Austrálii a Číně ho tak musel nahradit rezervní pilot italského Ferrari Antonio Giovinazzi. S výkony těchto mladých pušek je spokojený i šéf tovární stáje Mercedesu Toto Wolff. Oba jezdci jsou prý na správné cestě.
"Jsem rád, že se Pascal v Bahrajnu vrátil zpět od sedla. Není to úplně bez bolesti, ale i tak to pro něj byl skvělý víkend. Skvělá kvalifikace a slušný závod. Je jen otázkou času, než Sauberu přiveze nějaké body. Jsem za něj rád. Všem kritikům nakonec ukázal, že se mýlí. Co se týče Estebana, tak je velmi slušným parťákem pro Sergia Péreze, se kterým se teď bude srovnávat. Je na správné cestě," dodal Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.