Pirelli do Ruska přivezlo tři sady pneumatik - ultra-měkkou, super-měkkou a měkkou směs. A dle vedení dodavatele se dá očekávat, že týmy závod odjedou s pouze jednou zastávkou.
Důvodem je samotný autodrom v Soči, který byl otevřen teprve před pár lety a jehož asfalt je k pneumatikám velmi shovívavý. Letos to bude teprve třetí Velká cena Formule 1, která se v hostitelském městě zimní olympiády z roku 2014 pojede.
"Závod se pojede po dvoudenních testech v Bahrajnu, takže bude zajímavé sledovat, jak se nové poznatky promítnou na trati a jak budou týmy v Rusku pracovat s pneumatikami," řekl šéf Pirelli Mario Isola.
"Dá se čekat, že kvůli povrchu na okruhu v Soči a letošním pneumatikám s delší životnosti to bude přímočarý závod s jednou zastávkou. Na druhou stranu je to poprvé, co sem přivezeme ultra-měkkou směs, takže uvidíme, jak to s novými vozy půjde dohromady. Rozdíly ve výkonu jednotlivých směsí jsou relativně malé, takže každá z nich může být potencionální volbou pro závod," dodal Ital.
Rusko navíc bude předposlední Grand Prix, kde budou gumy předepsané přímo od Pirelli. Od Velké ceny Monaka již budou týmy tradičně vybírat svých 10 sad ze 13 dostupných (oznámení přijde 10 dní před závodem). Pro závod v Soči má tak každá stáj k dispozici 7 sad ultra-měkkých sad - ty se zde objeví vůbec poprvé, 4 super-měkké a 2 měkké sady.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.