Pirelli do Ruska přivezlo tři sady pneumatik - ultra-měkkou, super-měkkou a měkkou směs. A dle vedení dodavatele se dá očekávat, že týmy závod odjedou s pouze jednou zastávkou.
Důvodem je samotný autodrom v Soči, který byl otevřen teprve před pár lety a jehož asfalt je k pneumatikám velmi shovívavý. Letos to bude teprve třetí Velká cena Formule 1, která se v hostitelském městě zimní olympiády z roku 2014 pojede.
"Závod se pojede po dvoudenních testech v Bahrajnu, takže bude zajímavé sledovat, jak se nové poznatky promítnou na trati a jak budou týmy v Rusku pracovat s pneumatikami," řekl šéf Pirelli Mario Isola.
"Dá se čekat, že kvůli povrchu na okruhu v Soči a letošním pneumatikám s delší životnosti to bude přímočarý závod s jednou zastávkou. Na druhou stranu je to poprvé, co sem přivezeme ultra-měkkou směs, takže uvidíme, jak to s novými vozy půjde dohromady. Rozdíly ve výkonu jednotlivých směsí jsou relativně malé, takže každá z nich může být potencionální volbou pro závod," dodal Ital.
Rusko navíc bude předposlední Grand Prix, kde budou gumy předepsané přímo od Pirelli. Od Velké ceny Monaka již budou týmy tradičně vybírat svých 10 sad ze 13 dostupných (oznámení přijde 10 dní před závodem). Pro závod v Soči má tak každá stáj k dispozici 7 sad ultra-měkkých sad - ty se zde objeví vůbec poprvé, 4 super-měkké a 2 měkké sady.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.