Fernando Alonso si mnohem více cení možnosti si zazávodit v americkém závodě 500 mil Indianapolis než účasti ve Velké ceně Monaka Formule 1. Na vůz Indycar si již zvyká na simulátoru Hondy.
Dvojnásobný mistr světa nám nedávno připravil překvapení, když oznámil, že vynechá závod v Monaku ve prospěch Indy 500, přestože v úzkých ulicích Monte Carla by měl s McLarenem poháněným slabou Hondou nejvyšší šanci na dosažení bodů. To však převážilo lákadlo v podobě slavného amerického podniku.
"Monako je rozhodně závodem, na který jsem se po celou sezónu připravoval, protože náš balík by tam rozhodně měl být konkurence- schopný. Kolize s Indy 500 je špatnou zprávou, celkově toho ale můžu získat mnohem více než ztratit," domnívá se Alonso, který si již zvyká na vůz Indycar na simulátoru Hondy v Americe.
"I když jste v Monaku mezi nejlepší pěticí či trojicí, tak je to OK, příjemný výsledek. Ale možnost vyhrát legendární závod je mnohem lepší než jakákoliv pozice v Monaku. Tou nejdůležitější zprávou není to, že nezávodím v Monaku, nýbrž to, že závodím v Indy 500. A to je něco velmi atraktivního! Pro motorsport půjde o jedinečnou událost, kdy McLaren - Honda bude závodit ve stejný den v Monaku i v Indianapolis" vysvětluje španělský pilot.
McLaren podle něj může v Monte Carlu odjet velmi dobrý závod. V kokpitu jej zastoupí Jenson Button, druhým pilotem je mladý Stoffel Vandoorne, jenž svůj talent již prokázal. "Oba si povedou dobře. S Jensonem si ještě musím promluvit, musí mi odvést nějaká procenta nebo nějaký poplatek z jeho závodu v Monaku!" vtipkuje Alonso.
"Jenson zná tým, zná auto - v Monaku maximálně využije všechno, co má. Možnost zisku bodů tam je velmi reálná, a pokud někdo dokáže odvést tuto práci, pak je to Jenson, takže jsme podle mě spokojeni. Stoffel stejně dostane auto do té nejlepší pozice, snad tým dokáže skórovat. Záleží to na mnoha věcech, protože Monako je jedinečným závodem. Myslím si ale, že to bude OK a to, že ho vynechám, nebude mít na tým moc velký dopad," dodává 35letý Španěl.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.