Fernando Alonso si mnohem více cení možnosti si zazávodit v americkém závodě 500 mil Indianapolis než účasti ve Velké ceně Monaka Formule 1. Na vůz Indycar si již zvyká na simulátoru Hondy.
Dvojnásobný mistr světa nám nedávno připravil překvapení, když oznámil, že vynechá závod v Monaku ve prospěch Indy 500, přestože v úzkých ulicích Monte Carla by měl s McLarenem poháněným slabou Hondou nejvyšší šanci na dosažení bodů. To však převážilo lákadlo v podobě slavného amerického podniku.
"Monako je rozhodně závodem, na který jsem se po celou sezónu připravoval, protože náš balík by tam rozhodně měl být konkurence- schopný. Kolize s Indy 500 je špatnou zprávou, celkově toho ale můžu získat mnohem více než ztratit," domnívá se Alonso, který si již zvyká na vůz Indycar na simulátoru Hondy v Americe.
"I když jste v Monaku mezi nejlepší pěticí či trojicí, tak je to OK, příjemný výsledek. Ale možnost vyhrát legendární závod je mnohem lepší než jakákoliv pozice v Monaku. Tou nejdůležitější zprávou není to, že nezávodím v Monaku, nýbrž to, že závodím v Indy 500. A to je něco velmi atraktivního! Pro motorsport půjde o jedinečnou událost, kdy McLaren - Honda bude závodit ve stejný den v Monaku i v Indianapolis" vysvětluje španělský pilot.
McLaren podle něj může v Monte Carlu odjet velmi dobrý závod. V kokpitu jej zastoupí Jenson Button, druhým pilotem je mladý Stoffel Vandoorne, jenž svůj talent již prokázal. "Oba si povedou dobře. S Jensonem si ještě musím promluvit, musí mi odvést nějaká procenta nebo nějaký poplatek z jeho závodu v Monaku!" vtipkuje Alonso.
"Jenson zná tým, zná auto - v Monaku maximálně využije všechno, co má. Možnost zisku bodů tam je velmi reálná, a pokud někdo dokáže odvést tuto práci, pak je to Jenson, takže jsme podle mě spokojeni. Stoffel stejně dostane auto do té nejlepší pozice, snad tým dokáže skórovat. Záleží to na mnoha věcech, protože Monako je jedinečným závodem. Myslím si ale, že to bude OK a to, že ho vynechám, nebude mít na tým moc velký dopad," dodává 35letý Španěl.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.