Fernando Alonso si mnohem více cení možnosti si zazávodit v americkém závodě 500 mil Indianapolis než účasti ve Velké ceně Monaka Formule 1. Na vůz Indycar si již zvyká na simulátoru Hondy.
Dvojnásobný mistr světa nám nedávno připravil překvapení, když oznámil, že vynechá závod v Monaku ve prospěch Indy 500, přestože v úzkých ulicích Monte Carla by měl s McLarenem poháněným slabou Hondou nejvyšší šanci na dosažení bodů. To však převážilo lákadlo v podobě slavného amerického podniku.
"Monako je rozhodně závodem, na který jsem se po celou sezónu připravoval, protože náš balík by tam rozhodně měl být konkurence- schopný. Kolize s Indy 500 je špatnou zprávou, celkově toho ale můžu získat mnohem více než ztratit," domnívá se Alonso, který si již zvyká na vůz Indycar na simulátoru Hondy v Americe.
"I když jste v Monaku mezi nejlepší pěticí či trojicí, tak je to OK, příjemný výsledek. Ale možnost vyhrát legendární závod je mnohem lepší než jakákoliv pozice v Monaku. Tou nejdůležitější zprávou není to, že nezávodím v Monaku, nýbrž to, že závodím v Indy 500. A to je něco velmi atraktivního! Pro motorsport půjde o jedinečnou událost, kdy McLaren - Honda bude závodit ve stejný den v Monaku i v Indianapolis" vysvětluje španělský pilot.
McLaren podle něj může v Monte Carlu odjet velmi dobrý závod. V kokpitu jej zastoupí Jenson Button, druhým pilotem je mladý Stoffel Vandoorne, jenž svůj talent již prokázal. "Oba si povedou dobře. S Jensonem si ještě musím promluvit, musí mi odvést nějaká procenta nebo nějaký poplatek z jeho závodu v Monaku!" vtipkuje Alonso.
"Jenson zná tým, zná auto - v Monaku maximálně využije všechno, co má. Možnost zisku bodů tam je velmi reálná, a pokud někdo dokáže odvést tuto práci, pak je to Jenson, takže jsme podle mě spokojeni. Stoffel stejně dostane auto do té nejlepší pozice, snad tým dokáže skórovat. Záleží to na mnoha věcech, protože Monako je jedinečným závodem. Myslím si ale, že to bude OK a to, že ho vynechám, nebude mít na tým moc velký dopad," dodává 35letý Španěl.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.