Bernie Ecclestone, který navštívil Velkou cenu Bahrajnu, promluvil o dvou letošních hlavních kandidátech na titul - o Lewisovi Hamiltonovi z Mercedesu a o Sebastianovi Vettelovi z Ferrari.
"Zavolal mi, abychom si v Bahrajnu zahráli," prozrazuje Ecclestone telefonát Vettela, s nímž v padoku kdysi hrával backgammon. Mladého německého jezdce, jenž letos po třech závodech zatím vede šampionát, za ta léta dobře poznal.
Čím to je, že Sebastian podává letos tak dobré výkony? "Je uvolněnější a ten šok už strávil. Když přišel do Ferrari, tak si myslel, že se ihned stane mistrem světa. Ale to už je minulostí," odpovídá pro Bild am Sonntag Ecclestone, který po převzetí F1 novými majiteli (Liberty Media) dostal status emeritního šéfa, což sám přirovnává k obdržení pistole bez nábojů.
Nemyslí si však, že to Vettel letos dotáhne k pátému titulu: "Šampionem se stane Lewis [Hamilton]. Byl bych rád, kdyby se to povedlo Vettelovi, protože je mým dobrým přítelem. Ale věci se mění."
Poté prozrazuje něco ze zákulisí Mercedesu a jeho loňské prohrané bitvy s Nicem Rosbergem: "Hamilton je extrémně talentovaný! Zdá se, že je letos uvolněnější a že si to více užívá. V minulých letech vždy věřil, že ho tým nepodporuje, protože tím druhým pilotem byl Němec v německém týmu."
A co si o tom myslí Ecclestone? "Samozřejmě, že to je nesmysl. Ale tato myšlenka jej nyní přešla a tlak je nižší." Po jeho boku nyní místo Rosberga, jenž se překvapivě po zisku titulu odebral do důchodu, nastupuje Valtteri Bottas, který přišel z Williamsu.
Je Fin dobrou náhradou za loňského mistra světa? "To nevím. Ale věřím, že tým teď bude více potěšen, pokud se Lewis stane mistrem světa - už jen kvůli tomu, co zažil minulý rok," domnívá se Ecclestone.
V závěru se zmiňuje o Fernandovi Alonsovi z McLarenu. Pokud by Bernie byl ve vedení F1, snažil by se Španělovi účast v Indy 500 rozmluvit. Ale "pilot jako on by nikdy neměl závodit na chvostu roštu," dodává 86letý Brit.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.