Piloti McLarenu Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne dostanou v Soči vylepšený motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), půjde však jen o vylepšení spolehlivosti slabé pohonné jednotky Hondy. K nárůstu výkonu z její strany stále nedojde, tým ale přiveze několik novinek pro své šasi MCL32.
Po opakujících se problémech s MGU-H v Bahrajnu v kvalifikaci, u Vandoornea těsně před závodem a také první den testů, došli inženýři Hondy k závěru, že selhával stále ten stejný díl. Honda se pokusila o dočasné řešení, aby mohla odjet bez problémů alespoň druhý den testů, což se Vandoornemu skutečně povedlo.
Poté v továrně v Sakuře pracovala na řešení a nasazení protiopatření. Oba jezdci proto v Rusku dostanou nové MGU-H, jejichž spolehlivost by měla být na vyšší úrovni, nejde však o zcela novou specifikaci. U Vandoornea to znamená, že použije již čtvrtý díl (Alonso třetí), přitom už za pátý letos hrozí penalizace.
"Po zklamání o víkendu v Bahrajnu jsme tam prožili pár velmi rušných dnů sezónního testování. Tým usilovně pracoval na nasazení určitých protiopatření, které by nám pomohly bojovat s našimi problémy s MGU-H. Druhý den testů jsme směr našeho řešení potvrdili ujetím 81 kol se Stoffelem za volantem," říká sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Hvězda McLarenu, Fernando Alonso k tomu říká: "Sledoval jsem test v Bahrajnu a potěšilo mě, že jsme byli schopni zajistit spoustu cenných dat z vozu i z pohonné jednotky. Vím, že všichni u McLarenu - Hondy tvrdě pracují, aby to dobře využili k našemu co nejrychlejšímu pokroku. Sezóna je dlouhá, ale mezi dvěma závody - obzvlášť těmi vzdálenými - není moc času pro vývoj. Kola, která jsme zvládli poslední den testu, proto pro nás byla velkým pozitivem a snad budou v příštích několika závodech užitečná."
A jeho týmový kolega Vandoorne pokračuje: "Po obtížných pár týdnech byl poslední den testů v Bahrajnu velmi povzbuzující - pro mě i pro celý tým. Šlo o povzbuzení, které jsme potřebovali. Poskytlo nám hodně užitečných dat o směru, kterým se s celým balíkem ubíráme, takže do Soči jedeme s lepším pocitem, než jsme měli v neděli po závodě plném zklamání.
"Jak jsem řekl dříve, na okruzích, jako je tento [v Soči], kde jsou důležité rychlosti na rovinkách, před tímto víkendem víme, že budeme v úzkých. Měli bychom se rozhodně soustředit na to, abychom na dráze strávili co nejvíce času a pracovali na spolehlivosti. Pokud z tohoto pohledu prožijeme čistý víkend a nebudeme mít s vozem potíže, poskytne nám to tu nejlepší příležitost nalézt výkonnost pro závod. A my do něj dáme všechno s balíkem, který máme," dodává belgický pilot.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.