Piloti McLarenu Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne dostanou v Soči vylepšený motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), půjde však jen o vylepšení spolehlivosti slabé pohonné jednotky Hondy. K nárůstu výkonu z její strany stále nedojde, tým ale přiveze několik novinek pro své šasi MCL32.
Po opakujících se problémech s MGU-H v Bahrajnu v kvalifikaci, u Vandoornea těsně před závodem a také první den testů, došli inženýři Hondy k závěru, že selhával stále ten stejný díl. Honda se pokusila o dočasné řešení, aby mohla odjet bez problémů alespoň druhý den testů, což se Vandoornemu skutečně povedlo.
Poté v továrně v Sakuře pracovala na řešení a nasazení protiopatření. Oba jezdci proto v Rusku dostanou nové MGU-H, jejichž spolehlivost by měla být na vyšší úrovni, nejde však o zcela novou specifikaci. U Vandoornea to znamená, že použije již čtvrtý díl (Alonso třetí), přitom už za pátý letos hrozí penalizace.
"Po zklamání o víkendu v Bahrajnu jsme tam prožili pár velmi rušných dnů sezónního testování. Tým usilovně pracoval na nasazení určitých protiopatření, které by nám pomohly bojovat s našimi problémy s MGU-H. Druhý den testů jsme směr našeho řešení potvrdili ujetím 81 kol se Stoffelem za volantem," říká sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Hvězda McLarenu, Fernando Alonso k tomu říká: "Sledoval jsem test v Bahrajnu a potěšilo mě, že jsme byli schopni zajistit spoustu cenných dat z vozu i z pohonné jednotky. Vím, že všichni u McLarenu - Hondy tvrdě pracují, aby to dobře využili k našemu co nejrychlejšímu pokroku. Sezóna je dlouhá, ale mezi dvěma závody - obzvlášť těmi vzdálenými - není moc času pro vývoj. Kola, která jsme zvládli poslední den testu, proto pro nás byla velkým pozitivem a snad budou v příštích několika závodech užitečná."
A jeho týmový kolega Vandoorne pokračuje: "Po obtížných pár týdnech byl poslední den testů v Bahrajnu velmi povzbuzující - pro mě i pro celý tým. Šlo o povzbuzení, které jsme potřebovali. Poskytlo nám hodně užitečných dat o směru, kterým se s celým balíkem ubíráme, takže do Soči jedeme s lepším pocitem, než jsme měli v neděli po závodě plném zklamání.
"Jak jsem řekl dříve, na okruzích, jako je tento [v Soči], kde jsou důležité rychlosti na rovinkách, před tímto víkendem víme, že budeme v úzkých. Měli bychom se rozhodně soustředit na to, abychom na dráze strávili co nejvíce času a pracovali na spolehlivosti. Pokud z tohoto pohledu prožijeme čistý víkend a nebudeme mít s vozem potíže, poskytne nám to tu nejlepší příležitost nalézt výkonnost pro závod. A my do něj dáme všechno s balíkem, který máme," dodává belgický pilot.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.