Švýcarská stáj Sauber velmi blízko k uzavření smlouvy s japonskou automobilkou Honda ohledně dodávání motorů pro sezónu 2018.
Sauber v současné době jezdí již druhý rok na stejné specifikaci pohonné jednotky Ferrari a nějakou dobu se už poohlíží po novém dodavateli. Proto je už nějaký pátek v kontaktu s japonskou Hondou a během března jejich debaty nabyly konkrétnějších tvarů. Brzy by mohlo dojít k uzavření smlouvy.
Honda v současné době dodává již třetím rokem exkluzivně pro McLaren, který se ale značně trápí. První dva roky by byly ještě pochopitelné, ale třetí rok problémů jak se spolehlivostí, tak výkonem a navíc bez hmatatelnějšího světla na konci tunelu je již bohužel smutnou vizitkou pro Japonce.
Dodávání motorů další stáji by dle Erica Boulliera mohlo být výhodou, jelikož by Honda měla k dispozici více dat, se kterými by mohla nadále pracovat.
"Myslím si, že v tomto případě by to bylo lepší. Větší počet týmů se stejným motorem je lepší, jelikož jich více jezdí. Samozřejmě to má i své nevýhody v podobě nákladů na konstrukci dalších více pohonných jednotek. Ať to dopadne jakkoliv, jsme partneři a stejně dříve či později by tato otázka nastala. Myslím si, že my bychom toto rozhodnutí podpořili, ale chceme mít jasno, že to neohrozí naše partnerství," řekl Boullier.
Týmy musí Mezinárodní automobilové federaci oznámit své dodavatele pro příští rok do 6. května. Do té doby tak bude jasno.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.