Švýcarská stáj Sauber velmi blízko k uzavření smlouvy s japonskou automobilkou Honda ohledně dodávání motorů pro sezónu 2018.
Sauber v současné době jezdí již druhý rok na stejné specifikaci pohonné jednotky Ferrari a nějakou dobu se už poohlíží po novém dodavateli. Proto je už nějaký pátek v kontaktu s japonskou Hondou a během března jejich debaty nabyly konkrétnějších tvarů. Brzy by mohlo dojít k uzavření smlouvy.
Honda v současné době dodává již třetím rokem exkluzivně pro McLaren, který se ale značně trápí. První dva roky by byly ještě pochopitelné, ale třetí rok problémů jak se spolehlivostí, tak výkonem a navíc bez hmatatelnějšího světla na konci tunelu je již bohužel smutnou vizitkou pro Japonce.
Dodávání motorů další stáji by dle Erica Boulliera mohlo být výhodou, jelikož by Honda měla k dispozici více dat, se kterými by mohla nadále pracovat.
"Myslím si, že v tomto případě by to bylo lepší. Větší počet týmů se stejným motorem je lepší, jelikož jich více jezdí. Samozřejmě to má i své nevýhody v podobě nákladů na konstrukci dalších více pohonných jednotek. Ať to dopadne jakkoliv, jsme partneři a stejně dříve či později by tato otázka nastala. Myslím si, že my bychom toto rozhodnutí podpořili, ale chceme mít jasno, že to neohrozí naše partnerství," řekl Boullier.
Týmy musí Mezinárodní automobilové federaci oznámit své dodavatele pro příští rok do 6. května. Do té doby tak bude jasno.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.