Daniel Ricciardo je zmatený zrychlením Red Bullu mezi závody v Číně a v Bahrajnu, podle něj žádné větší novinky na vůz nenasadili. Čím si to tedy vysvětluje?
Zatímco v Austráliii ztrácel rakouský tým na špičku 1,58 %, v Číně 1,34 %, tak v Bahrajnu to už bylo jen 0,91 %. Ricciardo dosáhl 4. nejrychlejšího času a na Ferrari Sebastiana Vettela před sebou mu scházely necelé tři desetiny sekundy.
"Jezdíme s celkem vysokým přítlakem na voze, protože cítíme, že momentálně to je naše slabina. Nevolíme toho tedy na křídlech méně. Snažíme se, aby auto mělo co nejvyšší přilnavost, takže je to těžké," uvádí Ricciardo k tomu, jak Red Bull nastavuje svá auta.
Zlepšení v Bahrajnu si nedokáže moc vysvětlit: "Nechápu to. Inženýři možná ano nebo to pochopí. Je to povzbuzující, že máme rychlost. Kdybychom tomu ale rozuměli, tak bychom toho ale našli ještě více," pokračuje Australan.
"Cítím, že k tomu času z Bahrajnu jsme přišli zdarma, protože jsme z naší strany zatím neudělali nic fundamentálního. Jsme o něco blíže, a když na auto nasadíme nějaké nové díly, tak víme, že na tom budeme určitě lépe a že nás to posune blíže," věří Ricciardo.
Red Bull očekává velké zlepšení v Barceloně, pro kterou připravuje téměř nové auto. A po vylepšení pohonné jednotky Renault v Kanadě věří, že bude moci bojovat s Ferrari i s Mercedesem o vítězství v závodech.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.