Španělský pilot italské stáje Toro Rosso Carlos Sainz se vrátil k incidentu s Lancem Strollem. Rozhodnutím komisařů byl prý překvapen.
V 13. kole VC Bahrajnu došlo k incidentu mezi Williamsem kanadského mladíka Lance Strolla a modrým býkem Carlose Sainze. Pro oba jezdce to byl tak konec bahrajnského dobrodružství.
Po závodě, když komisaři vše prošetřili, byl uznán vinným španělský pilot. Jako trest mu byla udělen posun tří míst na startovním roštu VC Ruska. Toto rozhodnutí spustilo určitou vlnu kontroverze, jelikož celá řada lidí to viděla jako jasný závodní incident.
Stejně to viděl i Carlos Sainz, který byl prý z rozhodnutí stewardů nepříjemně překvapen.
"Byl jsem docela překvapen, když jsem se dozvěděl o tom trestu. Myslel jsem si, že to bude bráno jako závodní incident. Ve Formuli 1 se vždycky hodně bojuje, když jde o pozici a s ní spojené body. Pro mě osobně to byl závodní incident. Lance mě prostě neviděl, možná kdyby byl zkušenější, tak by mi nechal více místa," okomentoval svůj trest španělský pilot.
"Domu jsem tak odjížděl s trestem, nemohu se odvolat. Nic s tím neudělám, prostě to tak je. Oni by stejně názor nezměnili, ani kdybych se odvolal. Nestává se, že stewardi jen tak změnili názor," pokračoval Sainz.
"Oni se rozhodnou a stojí si zatím. Oni jen tak nemohou svá rozhodnutí měnit. Nevypadalo by to dobře. Nikdy by to nezměnili. První incident, bojoval jsem o pozici a jez toho hned první trest," dodal Španěl.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.