Bývalý pilot Formule 1 Robert Kubica se poprvé od své hrozivé havárie v rallye vrátil do monopostu. Přiznává, že to v něm vyvolalo vzpomínky na dávné časy.
Populární Polák s jednosedadlovou formulí GP3 týmu Trident ve středu tento týden zvládl na úzkém a náročném okruhu Franciacorta v Itálii přes 70 kol. "Byl jsem zpět ve vodách, ve kterých jsem mnoho let plaval. A musím říct, že to byl skvělý pocit, fakt báječný," pochvaluje si jezdec.
"Překvapilo mě to, protože po tak dlouhé době se znovu objevil ten cit pro asfalt a emoce, na které si vzpomínám. Samozřejmě by se našla spousta věcí, které bych mohl udělat lépe," pokračuje Kubica, který při nehodě v rallye Ronde di Andora v roce 2011 utrpěl vážné zranění ruky, což mu znemožnilo návrat do F1.
"Pokud jde o fyzičku a přípravu, tak existuje mnoho věcí, v nichž se můžete zlepšit, ale má omezení jsou na dobré úrovni. Test jsem absolvoval za těžkých podmínek - okruh Franciacorta je náročný a formule GP3 nemají posilovač. Ale jsem rád, že se mi dostalo této příležitosti," pokračuje bývalý pilot Renaultu, který s monopostem jezdil naposledy během testů ve Valencii 2011.
Letos měl závodit ve vytrvalostním šampionátu WEC s týmem ByKolles, z toho však nakonec vycouval: "Rozhodl jsem se po prologu přerušit svůj závodní program s týmem ByKolles v LMP1. Proto se nezúčastním nadcházejícího úvodního závodu WEC v Silverstone ani dalších WEC závodů. Šlo o náročné rozhodnutí odstoupit a přijít tak o příležitost se přidat k tak náročnému a soutěživému šampionátu. Věřím ale, že nešlo o definitivní loučení."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.