Bývalý pilot Formule 1 Robert Kubica se poprvé od své hrozivé havárie v rallye vrátil do monopostu. Přiznává, že to v něm vyvolalo vzpomínky na dávné časy.
Populární Polák s jednosedadlovou formulí GP3 týmu Trident ve středu tento týden zvládl na úzkém a náročném okruhu Franciacorta v Itálii přes 70 kol. "Byl jsem zpět ve vodách, ve kterých jsem mnoho let plaval. A musím říct, že to byl skvělý pocit, fakt báječný," pochvaluje si jezdec.
"Překvapilo mě to, protože po tak dlouhé době se znovu objevil ten cit pro asfalt a emoce, na které si vzpomínám. Samozřejmě by se našla spousta věcí, které bych mohl udělat lépe," pokračuje Kubica, který při nehodě v rallye Ronde di Andora v roce 2011 utrpěl vážné zranění ruky, což mu znemožnilo návrat do F1.
"Pokud jde o fyzičku a přípravu, tak existuje mnoho věcí, v nichž se můžete zlepšit, ale má omezení jsou na dobré úrovni. Test jsem absolvoval za těžkých podmínek - okruh Franciacorta je náročný a formule GP3 nemají posilovač. Ale jsem rád, že se mi dostalo této příležitosti," pokračuje bývalý pilot Renaultu, který s monopostem jezdil naposledy během testů ve Valencii 2011.
Letos měl závodit ve vytrvalostním šampionátu WEC s týmem ByKolles, z toho však nakonec vycouval: "Rozhodl jsem se po prologu přerušit svůj závodní program s týmem ByKolles v LMP1. Proto se nezúčastním nadcházejícího úvodního závodu WEC v Silverstone ani dalších WEC závodů. Šlo o náročné rozhodnutí odstoupit a přijít tak o příležitost se přidat k tak náročnému a soutěživému šampionátu. Věřím ale, že nešlo o definitivní loučení."
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.