Bývalý pilot Formule 1 Robert Kubica se poprvé od své hrozivé havárie v rallye vrátil do monopostu. Přiznává, že to v něm vyvolalo vzpomínky na dávné časy.
Populární Polák s jednosedadlovou formulí GP3 týmu Trident ve středu tento týden zvládl na úzkém a náročném okruhu Franciacorta v Itálii přes 70 kol. "Byl jsem zpět ve vodách, ve kterých jsem mnoho let plaval. A musím říct, že to byl skvělý pocit, fakt báječný," pochvaluje si jezdec.
"Překvapilo mě to, protože po tak dlouhé době se znovu objevil ten cit pro asfalt a emoce, na které si vzpomínám. Samozřejmě by se našla spousta věcí, které bych mohl udělat lépe," pokračuje Kubica, který při nehodě v rallye Ronde di Andora v roce 2011 utrpěl vážné zranění ruky, což mu znemožnilo návrat do F1.
"Pokud jde o fyzičku a přípravu, tak existuje mnoho věcí, v nichž se můžete zlepšit, ale má omezení jsou na dobré úrovni. Test jsem absolvoval za těžkých podmínek - okruh Franciacorta je náročný a formule GP3 nemají posilovač. Ale jsem rád, že se mi dostalo této příležitosti," pokračuje bývalý pilot Renaultu, který s monopostem jezdil naposledy během testů ve Valencii 2011.
Letos měl závodit ve vytrvalostním šampionátu WEC s týmem ByKolles, z toho však nakonec vycouval: "Rozhodl jsem se po prologu přerušit svůj závodní program s týmem ByKolles v LMP1. Proto se nezúčastním nadcházejícího úvodního závodu WEC v Silverstone ani dalších WEC závodů. Šlo o náročné rozhodnutí odstoupit a přijít tak o příležitost se přidat k tak náročnému a soutěživému šampionátu. Věřím ale, že nešlo o definitivní loučení."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.