Bývalý pilot Formule 1 Robert Kubica se poprvé od své hrozivé havárie v rallye vrátil do monopostu. Přiznává, že to v něm vyvolalo vzpomínky na dávné časy.
Populární Polák s jednosedadlovou formulí GP3 týmu Trident ve středu tento týden zvládl na úzkém a náročném okruhu Franciacorta v Itálii přes 70 kol. "Byl jsem zpět ve vodách, ve kterých jsem mnoho let plaval. A musím říct, že to byl skvělý pocit, fakt báječný," pochvaluje si jezdec.
"Překvapilo mě to, protože po tak dlouhé době se znovu objevil ten cit pro asfalt a emoce, na které si vzpomínám. Samozřejmě by se našla spousta věcí, které bych mohl udělat lépe," pokračuje Kubica, který při nehodě v rallye Ronde di Andora v roce 2011 utrpěl vážné zranění ruky, což mu znemožnilo návrat do F1.
"Pokud jde o fyzičku a přípravu, tak existuje mnoho věcí, v nichž se můžete zlepšit, ale má omezení jsou na dobré úrovni. Test jsem absolvoval za těžkých podmínek - okruh Franciacorta je náročný a formule GP3 nemají posilovač. Ale jsem rád, že se mi dostalo této příležitosti," pokračuje bývalý pilot Renaultu, který s monopostem jezdil naposledy během testů ve Valencii 2011.
Letos měl závodit ve vytrvalostním šampionátu WEC s týmem ByKolles, z toho však nakonec vycouval: "Rozhodl jsem se po prologu přerušit svůj závodní program s týmem ByKolles v LMP1. Proto se nezúčastním nadcházejícího úvodního závodu WEC v Silverstone ani dalších WEC závodů. Šlo o náročné rozhodnutí odstoupit a přijít tak o příležitost se přidat k tak náročnému a soutěživému šampionátu. Věřím ale, že nešlo o definitivní loučení."
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.