Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley chválí Sergia Péreze. Podle něj je ve Formuli 1 zbytečně podceňovaný a v Bahrajnu opět potvrdil své kvality.
Talentu mexického jezdce si kdysi povšiml i bývalý ředitel McLarenu Martin Whitmarsh, který se mu rozhodl dát v roce 2013 příležitost. Na začátku dalšího roku po neshodách s Ronem Dennisem, jenž se do kokpitu snažil prosadit Kevina Magnussena, však musel Woking opustit, a Pérez na poslední chvíli putoval k Force Indii, za níž závodí již 4. rokem.
Loni to s vozem VJM09 dotáhl dvakrát na pódium (v Monaku a v Baku), nasbíral celkem 101 bodů a v šampionátu obsadil mezi jezdci 7. příčku. Letos s méně konkurenceschopným vozem než loni skončil v Austrálii sedmý, v Číně devátý a minulý víkend v Bahrajnu opět sedmý poté, co startoval až z 18. místa na roštu.
"Neustále tvrdíme, že Checo je v očích veřejnosti tak podceňovaný! Je úžasným jezdcem - dejte mu jen trochu přičichnout k předjetí nebo k bodům, a on to pokaždé využije," chválí svého pilota Bob Fernley, jenže na okruzích vede Force Indii, protože majitel Vijay Mallya kvůli svým problémům s indickými soudy nemůže z Velké Británie vycestovat.
Jeho talent při soubojích srovnává s uměním Fernanda Alonsa: "Je úžasně houževnatý, což Fernando také, ale on má tu chladnou hlavu a uhlazenost, která mu umožňuje dosahovat vyčerpávající výsledky a všechno, co potřebujeme. Je výjimečně dobrým jezdcem a my jsme samozřejmě velmi hrdi na to, že je u nás máme," pokračuje Fernley.
Po jeho boku za indickou stáj letos nastupuje Esteban Ocon, jenž je zatím nejkonzistentnějším pilotem - ve všech závodech skončil na 10. místě. Jeho šéf ale věří, že se brzy zlepší: "Vnitřně si věří. Je velmi vyspělým mladíkem, a i když se tu a tam projevuje nezkušenost, tak se s námi stále učí. Bahrajn byl vlastně prvním okruhem, který už znal."
"Než se dostaneme Rakouska, tak podle mě jezdil jen na dvou okruzích - v Barceloně a v Bahrajnu. Všechny ostatní tedy pro něj budou nové. Jakmile jej budeme pozorovat od Rakouska dále, tak si myslím, že uvidíme, jak na to tvrdě tlačí, a my budeme mít dva velmi tvrdě bojující piloty," dodává Fernley.
Ocon debutoval loni v Belgii s Manorem a v šampionátu mu letos se ziskem tří bodů zatím patří 12. pozice. Na svého týmového kolegu v kvalifikacích ztrácí průměrně čtvrt sekundy, minulou sobotu jej ale předčil a do Velké ceny Bahrajnu startoval z 14. místa.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.