Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley chválí Sergia Péreze. Podle něj je ve Formuli 1 zbytečně podceňovaný a v Bahrajnu opět potvrdil své kvality.
Talentu mexického jezdce si kdysi povšiml i bývalý ředitel McLarenu Martin Whitmarsh, který se mu rozhodl dát v roce 2013 příležitost. Na začátku dalšího roku po neshodách s Ronem Dennisem, jenž se do kokpitu snažil prosadit Kevina Magnussena, však musel Woking opustit, a Pérez na poslední chvíli putoval k Force Indii, za níž závodí již 4. rokem.
Loni to s vozem VJM09 dotáhl dvakrát na pódium (v Monaku a v Baku), nasbíral celkem 101 bodů a v šampionátu obsadil mezi jezdci 7. příčku. Letos s méně konkurenceschopným vozem než loni skončil v Austrálii sedmý, v Číně devátý a minulý víkend v Bahrajnu opět sedmý poté, co startoval až z 18. místa na roštu.
"Neustále tvrdíme, že Checo je v očích veřejnosti tak podceňovaný! Je úžasným jezdcem - dejte mu jen trochu přičichnout k předjetí nebo k bodům, a on to pokaždé využije," chválí svého pilota Bob Fernley, jenže na okruzích vede Force Indii, protože majitel Vijay Mallya kvůli svým problémům s indickými soudy nemůže z Velké Británie vycestovat.
Jeho talent při soubojích srovnává s uměním Fernanda Alonsa: "Je úžasně houževnatý, což Fernando také, ale on má tu chladnou hlavu a uhlazenost, která mu umožňuje dosahovat vyčerpávající výsledky a všechno, co potřebujeme. Je výjimečně dobrým jezdcem a my jsme samozřejmě velmi hrdi na to, že je u nás máme," pokračuje Fernley.
Po jeho boku za indickou stáj letos nastupuje Esteban Ocon, jenž je zatím nejkonzistentnějším pilotem - ve všech závodech skončil na 10. místě. Jeho šéf ale věří, že se brzy zlepší: "Vnitřně si věří. Je velmi vyspělým mladíkem, a i když se tu a tam projevuje nezkušenost, tak se s námi stále učí. Bahrajn byl vlastně prvním okruhem, který už znal."
"Než se dostaneme Rakouska, tak podle mě jezdil jen na dvou okruzích - v Barceloně a v Bahrajnu. Všechny ostatní tedy pro něj budou nové. Jakmile jej budeme pozorovat od Rakouska dále, tak si myslím, že uvidíme, jak na to tvrdě tlačí, a my budeme mít dva velmi tvrdě bojující piloty," dodává Fernley.
Ocon debutoval loni v Belgii s Manorem a v šampionátu mu letos se ziskem tří bodů zatím patří 12. pozice. Na svého týmového kolegu v kvalifikacích ztrácí průměrně čtvrt sekundy, minulou sobotu jej ale předčil a do Velké ceny Bahrajnu startoval z 14. místa.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.