Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley chválí Sergia Péreze. Podle něj je ve Formuli 1 zbytečně podceňovaný a v Bahrajnu opět potvrdil své kvality.
Talentu mexického jezdce si kdysi povšiml i bývalý ředitel McLarenu Martin Whitmarsh, který se mu rozhodl dát v roce 2013 příležitost. Na začátku dalšího roku po neshodách s Ronem Dennisem, jenž se do kokpitu snažil prosadit Kevina Magnussena, však musel Woking opustit, a Pérez na poslední chvíli putoval k Force Indii, za níž závodí již 4. rokem.
Loni to s vozem VJM09 dotáhl dvakrát na pódium (v Monaku a v Baku), nasbíral celkem 101 bodů a v šampionátu obsadil mezi jezdci 7. příčku. Letos s méně konkurenceschopným vozem než loni skončil v Austrálii sedmý, v Číně devátý a minulý víkend v Bahrajnu opět sedmý poté, co startoval až z 18. místa na roštu.
"Neustále tvrdíme, že Checo je v očích veřejnosti tak podceňovaný! Je úžasným jezdcem - dejte mu jen trochu přičichnout k předjetí nebo k bodům, a on to pokaždé využije," chválí svého pilota Bob Fernley, jenže na okruzích vede Force Indii, protože majitel Vijay Mallya kvůli svým problémům s indickými soudy nemůže z Velké Británie vycestovat.
Jeho talent při soubojích srovnává s uměním Fernanda Alonsa: "Je úžasně houževnatý, což Fernando také, ale on má tu chladnou hlavu a uhlazenost, která mu umožňuje dosahovat vyčerpávající výsledky a všechno, co potřebujeme. Je výjimečně dobrým jezdcem a my jsme samozřejmě velmi hrdi na to, že je u nás máme," pokračuje Fernley.
Po jeho boku za indickou stáj letos nastupuje Esteban Ocon, jenž je zatím nejkonzistentnějším pilotem - ve všech závodech skončil na 10. místě. Jeho šéf ale věří, že se brzy zlepší: "Vnitřně si věří. Je velmi vyspělým mladíkem, a i když se tu a tam projevuje nezkušenost, tak se s námi stále učí. Bahrajn byl vlastně prvním okruhem, který už znal."
"Než se dostaneme Rakouska, tak podle mě jezdil jen na dvou okruzích - v Barceloně a v Bahrajnu. Všechny ostatní tedy pro něj budou nové. Jakmile jej budeme pozorovat od Rakouska dále, tak si myslím, že uvidíme, jak na to tvrdě tlačí, a my budeme mít dva velmi tvrdě bojující piloty," dodává Fernley.
Ocon debutoval loni v Belgii s Manorem a v šampionátu mu letos se ziskem tří bodů zatím patří 12. pozice. Na svého týmového kolegu v kvalifikacích ztrácí průměrně čtvrt sekundy, minulou sobotu jej ale předčil a do Velké ceny Bahrajnu startoval z 14. místa.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.