McLaren ve středu poprvé zvládl celý testovací den, aniž by narazil na nějaké problémy. Po katastrofě o víkendu v Bahrajnu a úterý, kdy stál v garáži, si tak přeci jen odváží cenná data.
Stoffel Vandoorne se v neděli kvůli úniku chladicí kapaliny nepostavil ani na startovní rošt, v úterý Oliver Turvey po dvou ranních instalačních kolech stál celý den v garáži, protože se objevil stejný problém - na dráhu se dostal až během posledních 30 min.
Ve středu však přišel obrat a konečně úleva. Vandoorne zvládl během produktivního dopoledne 56 kol. Potom se McLaren dal plánovaných delších změn v nastavení vozu, takže se na trať vrátil až v 16 hod. I pak bez problémů během následujících 2 hodin urazil dalších 25 kol.
Tým se během produktivního dne zaměřoval na různé konfigurace nastavení a ovladatelnosti svého šasi, na korelaci aerodynamický dat, ovladatelnost pohonné jednotky a na práci na spolehlivosti.
Vandoorne: Nejlepší den v letošním roce"Dnešek byl naším zatím nejlepším dnem této sezóny. Poprvé jsme neměli žádné větší problémy a mohli jsme se věnovat našemu programu. Myslím, že jsme dokončili vše, co jsme dnes chtěli. Prošli jsme spoustu věcí v nastavení, což se nám nepodařilo v Barceloně," říká Vandoorne. Ano, takto měl McLaren začít v únoru, nikoliv v dubnu po třech závodech.
"Bylo to opravdu dobré, ale potřebujeme, aby byl takový každý den. Jenže není zaručeno, že tomu tak bude příště," upozorňuje Belgičan. "Musíme se pečlivě poučit z toho, co jsme dnes zvládli, a snad si to přeneseme do dalšího podniku a dočkáme se zlepšení.
Pro mě a pro tým to bylo velmi dobré, že jsme si mohli vyzkoušet celou řadu různých směrů v nastavení. Na voze bylo pár nových dílů, šlo o celkem zásadní věci, které jsme chtěli vyzkoušet a poznat, proto to bylo opravdu užitečné, že jsme zjistili, na čem je založena výkonnost. Velmi produktivní," pochvaluje si Vandoorne.
Balík McLarenu není kvůli pohonné jednotky Hondy ztrácející kolem 145 koní konkurenceschopné, šasi je ale velmi dobré a piloti s ním rádi jezdí: "Dnes i po celý víkend jsem se ve voze vlastně cítil velmi dobře. Šasi se chová dobře. Na auto nasadíme v příštích závodech nějaké nové věci. Klíčem ale je mít víkendy, kde bude všechno probíhat hladce, což se nám zatím nedaří. Pokud tomu tak bude, můžeme dokázat, že děláme pokrok," slibuje Vandoorne.
Boullier: Mohli jsme jezdit s agresivnějším nastavenímÚlevu po delší době zažil také závodní ředitel Eric Boullier: "Všechno dnes fungovalo perfektně, pokud jde o spolehlivost, a my jsme na to mohli v oblasti nastavení přitlačit. Prožili jsme 'řádný' testovací den a opravdu jsme maximálně využili každou možnost, kterou jsme na dráze měli. Vše, co jsme plánovali, to jsme otestovali. Provedli jsme zpětné srovnávací jízdy, takže jsem opravdu spokojený s prací, kterou jsme dnes dokončili."
"Problémy, které jsme v posledních několika dnech zažívali, se těžko chápou, protože dnes jsme jezdili bez jakýchkoliv potíží. Honda však tvrdě pracuje na tom, aby porozuměla tomu, v čem spočívají slabiny. Mohli jsme dnes jezdit s agresivnějším nastavením, nasbírali jsme hodně informací a vyzkoušeli si spousty řešení. Pokud jde tedy o data a výsledky, tak to byl velmi pozitivní testovací den," hodnotí závodní ředitel McLarenu.
"Přišlo to v ten správný čas. Nyní zamíříme do továrny s ještě větší motivací posunout se dopředu. Brzy se otočíme zpět po zkoumání čísel a budeme se připravovat na Soči, kde nás určitě čeká další těžký víkend. Ale jako vždy jsme na výzvu připraveni," pokračuje Boullier. Honda totiž pro Rusko žádná výkonnostní vylepšení nechystá, proto se budou opět trápit v zadní polovině startovního roštu.
Honda: Naše pohonná jednotka má potenciálPár slov nám věnoval i hlavní inženýr Hondy Satoši Nakamura, jelikož sportovní ředitel Jusuke Hasegawa odletěl hned po potupném závodu zpět do Japonska.
"Po problémech s MGU-H během Velké ceny Bahrajnu jsme společně úsilí věnovali analýze problému během krátké doby před tímto testem. Na základě této analýzy jsme realizovali provizorní opatření proti tomu problému na naší pohonné jednotce a myslím, že jsme dnešní jízdou dokázali potvrdit směr našeho řešení," tvrdí Nakamura.
"Také jsme dosáhli pokroku s nastavením naší pohonné jednotky, abychom dosáhli lepší ovladatelnosti a snížili vibrace. Uvědomujeme si, že ve výkonu za soupeři stále zaostáváme, věříme však, že se ubíráme správným směrem. Věříme, že naše pohonná jednotka má stále potenciál a budeme pokračovat v našem vývoji s využitím všech informací, které jsme v tomto testu získali, abychom co nejdříve stáhli náskok našich soupeřů," pokračuje zástupce Hondy.
#F1 #BahrainTest Both days cumulative: #Mercedes obviously fastest, #Vettel & #Ferrari with most laps: pic.twitter.com/QLFScHqbGG
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 19, 2017Ani on nečeká příští týden v Soči nic jednoduchého ani žádný velký pokrok: "Do Velké ceny Ruska nám zbývá méně než 10 dní a my tam očekáváme další náročný víkend. S McLarenem ale budeme tvrdě bojovat, abychom se posunuli dopředu."
Honda usilovně pracuje na nové verzi pohonné jednotky, stále však není schopna říct, kdy ji bude mít hotovou.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.