Loni Kimi jezdil na velmi podobné úrovni jako jeho stájový kolega Vettel. V letošní sezóně se zatím ale nemůže chytit, přestože má papírově velmi silné auto, které již dokázalo zvítězit ve dvou GP.
Máme za sebou první tři závody a ve všech zatím čtyřnásobný mistr světa a současný lídr šampionátu Vettel Icemana porazil - a to jak v kvalifikaci, tak v samotném nedělním závodě.
Dle Räikkönena je to již jen o detailech, které se jim ale zatím nedařilo doladit. Navíc málo odjetých kilometrů v Číně situaci moc nepomohlo. První dva tréninky v Šanghaji de facto nikdo nejezdil, jelikož nebyla zajištěna doprava do nemocnice. Vrtulník by totiž kvůli smogu nemohl přistát.
"Abych byl upřímný, už to trvá moc dlouho. Víte, mělo by to klapat hned od začátku, ale očividně se nám to nepodaří. Je tu spousta důvodů, třeba to, že se v Číně nejezdilo během prvního dne, je jeden z nich. Když řešíte problémy, tak chcete na trati strávit co možná nejvíce času," okomentoval situaci mistr světa z roku 2007.
I tak je ale Kimi s vývojem zatím spokojen. V porovnání s loňskem to musí pro Ferrari být pohádka. "S autem jsem teď docela spokojený. Cítím, že děláme ty absolutně správné věci. V neděli jsem cítil, že je velmi dobré, ale podělal jsem první kolo, čímž jsem nás dostal do obtížné pozice."
"Už jsou to jen detaily. Když se na to podíváme z širší perspektivy, tak jsme tam, kde chceme být. Teď už jen jemně doladit několik věcí. Nemyslím si, že jde o velké věci, ale rozhodně nás stály dost. Trvá to příliš dlouho, ale nemám si na koho stěžovat, je to má práce," pokračoval Fin.
"Celkově jsme s věcmi podstatně spokojenější, jen já nemůžu být moc spokojený s výsledky ani tento víkend. Je to součást širší perspektivy - když se na ní podíváte, tak je zklamáním," zakončil finský pilot.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.