Valtteri Bottas se vrací ke svému závodnímu víkendu v Bahrajnu. Sobotní nadšení po vítězné kvalifikaci vystřídalo zklamání z průběhu závodu a ztráty na jeho týmového kolegu Lewise Hamiltona, jenž dojel druhý. Letos podruhé velkou cenu ovládl Sebastian Vettel z Ferrari.
I po nedělním vystřízlivění, kdy se musel podrobit týmové režii, stále věří svým vyhlídkám na boj o titul: "Tento víkend bylo příjemné, že jsem mohl podávat v kvalifikaci o něco lepší výkony. Po Austrálii a Číně jsem tady cítil, že toho z auta dokážu v kvalifikaci dostat více."
"I v prvním závodě v Austrálii, a také v Číně, když auto fungovalo, tak byla závodní rychlost dobrá. Proto vím, že tam ta závodní rychlost je. Tento víkend tomu tak bylo i v kvalifikaci, jen nad závodem visí otazník. Stále jich zbývá 17, a to je hodně. Nepřemýšlím tak daleko dopředu, stále jsme na počátku," popisuje Bottas.
Víkend za úspěšný nepovažuje jenom kvůli tomu, že v kvalifikaci porazil všechny piloty včetně svého týmového kolegy: "Není to úspěch, když po startu ztratíte dva místa. Když jsem se ráno probudil, tak jsem pomýšlel jen na vítězství. Alespoň jako tým jsme měli vyhrát, ale nepovedlo se nám to. Ferrari odvedlo lepší práci."
"Také pro mě je to teď trochu zvláštní pocit. Nevím, proč byla rychlost tak bídná. Vím, že ten rozdíl nepramenil jen čistě z jízdy. Jsem si jistý, že přijdeme na něco, proč jsem se trápil více než Lewis," pokračuje finský pilot Mercedesu.
"V prvním stintu tu výkonnost můžeme vysvětlit tlaky pneumatik, které zkrátka byly příliš vysoké. Chovalo se to jako na žmolcích. V 2. a v 3. stintu není vysvětlení, proč zadní část nefungovala. Pomalé tempo bylo určitě dáno vyvážením a tou zadní částí. Zatím ale nemáme odpovědi na to, čím to bylo způsobeno. Podle mě to nebylo normální," vysvětluje Bottas.
"Došly mi všechny nástroje - diferenciál, vyvážení brzd... snaha vyléčit přetáčivost a zlepšit stabilitu zadní části. Nebyla šance. Když byly pneumatiky nové, tak byly OK, ale když zahřejete povrch, tak to velmi rychle bylo těžší a těžší. Pro mě to byl divný závod vzhledem k tomu, že mi scházelo tolik rychlostí. Nedokážu to tak jednoduše vysvětlit," dodává třetí pilot letošního šampionátu, jenž na Hamiltona na druhé příčce ztrácí po Bahrajnu 23 bodů.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.