Velká cena Bahrjanu byla pro McLaren jednou velkou tragédií. Mladík Vandoorne vůbec neodstartoval a trápící se Alonso musel svůj MCL32 odstavit dvě kola před koncem závodu.
Kvůli špatné formě si Alonso vyzkouší závody Indy 500 v americkém Indianapolis. Názory na toto rozhodnutí jsou napříč paddockem dosti rozporuplné, ale Fernandův krajan a bývalý pilot F1 Pedro de la Rosa to vidí jasně.
“Z pozice pilota se to jeví jako správné rozhodnutí. Dostane se mu pocitu, že je znovu konkurenceschopný a bude se moci cítit jako vítěz. Jedná se o legendární trať a jestli ho baví jezdit na oválů, tak proč ne. Mě to nikdy nebavilo. Navíc je to pro něj skvělá příležitost, když to srovnáme s jeho situací tady v F1. Pokud vyhraje, tak to bude fantastické, když ne, tak se nic neděje. Je to velká výzva,” okomentoval situaci šestačtyřicetiletý rodák z Barcelony.
"Nejet v Monaku je samozřejmě hendikep, jelikož se jedná o nejdůležitější zastávku roku. Těžko by tam ale zajel slušný výsledek. Je to již třetí rok pro Hondu a jsou na tom hůře než v premiérové sezóně. Jsou pomalí a navíc nespolehliví. Když vidím, jak Fernando bojuje mezi posledními, tak mě to samozřejmě zraňuje. Je to škoda, že jezdec jeho kvalit je v takovéto situaci,” dodal expilot.
Nakonec se Pedro de la Rosa vrátil i ke včerejšímu incidentu mezi Carlosem Sainzem a Lancem Strollem, ze kterého nakonec vyšel s penalizací 3 míst na startu příští GP hůře španělský pilot.
“Vždycky je vina na obou stranách, v tomto konkrétním případě to bylo tak ze 60 % chyba Strolla a ze 40 % chyba Sainze. Je to těsné, ale vinu by měl nést Stroll, proto mě překvapuje rozhodnutí FIA. Navíc, ani jeden z nich nedojel, takže to byl dle mého dostatečný trest,” hájil svého krajana Pedro de la Rosa.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.