Velká cena Bahrjanu byla pro McLaren jednou velkou tragédií. Mladík Vandoorne vůbec neodstartoval a trápící se Alonso musel svůj MCL32 odstavit dvě kola před koncem závodu.
Kvůli špatné formě si Alonso vyzkouší závody Indy 500 v americkém Indianapolis. Názory na toto rozhodnutí jsou napříč paddockem dosti rozporuplné, ale Fernandův krajan a bývalý pilot F1 Pedro de la Rosa to vidí jasně.
“Z pozice pilota se to jeví jako správné rozhodnutí. Dostane se mu pocitu, že je znovu konkurenceschopný a bude se moci cítit jako vítěz. Jedná se o legendární trať a jestli ho baví jezdit na oválů, tak proč ne. Mě to nikdy nebavilo. Navíc je to pro něj skvělá příležitost, když to srovnáme s jeho situací tady v F1. Pokud vyhraje, tak to bude fantastické, když ne, tak se nic neděje. Je to velká výzva,” okomentoval situaci šestačtyřicetiletý rodák z Barcelony.
"Nejet v Monaku je samozřejmě hendikep, jelikož se jedná o nejdůležitější zastávku roku. Těžko by tam ale zajel slušný výsledek. Je to již třetí rok pro Hondu a jsou na tom hůře než v premiérové sezóně. Jsou pomalí a navíc nespolehliví. Když vidím, jak Fernando bojuje mezi posledními, tak mě to samozřejmě zraňuje. Je to škoda, že jezdec jeho kvalit je v takovéto situaci,” dodal expilot.
Nakonec se Pedro de la Rosa vrátil i ke včerejšímu incidentu mezi Carlosem Sainzem a Lancem Strollem, ze kterého nakonec vyšel s penalizací 3 míst na startu příští GP hůře španělský pilot.
“Vždycky je vina na obou stranách, v tomto konkrétním případě to bylo tak ze 60 % chyba Strolla a ze 40 % chyba Sainze. Je to těsné, ale vinu by měl nést Stroll, proto mě překvapuje rozhodnutí FIA. Navíc, ani jeden z nich nedojel, takže to byl dle mého dostatečný trest,” hájil svého krajana Pedro de la Rosa.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.