Bernie Ecclestone při příležitosti 75. narozenin Franka Williamse zavzpomínal na společné začátky a dodal: "Frank nikdy neporušil svoje slovo".
Dnes slaví narozeniny jedna z největších osobností paddocku Formule 1 - Frank Williams má 75 let a jedním z prominentních gratulantů je Bernie Ecclestone, někdejší dlouholetý boss Formule 1, který od této sezony kolotoč už oficiálně neřídí. "Happy Birthday, Frank!" vzkázal Bernie Ecclestone přes sociální media Franku Williamsovi.
"Bylo by pěkné, kdybychom spolu mohli strávit pár měsíců, ve vší tichosti. Abychom mohli popřemýšlet o všem, co jsme udělali od doby, co se známe," říká Bernie Ecclestone. Jen dodejme, že tito dva pánové se znají už 50 let! "Frank a já se známe už věčnost. Navzájem jsme si propůjčovali motory a převodovky, prostě co bylo vždycky zrovna třeba. A ani jednou se nestalo, že by nedodržel svoje slovo. Když řekne, že někde bude v 15:00 hodin, tak tam je."
Bernie Ecclestone, kterému je nyní už 86 let, dlouhá léta působili ve stejné roli, tedy v roli šéfa týmu Formule 1. Zatímco Williams této roli zůstal věrný, tak Ecclestone se od 70. let staral o marketing a zpeněžení celého produktu Formule 1. Oba dva motorsport dost obohatil, ale Ecclestonea o hodně více. "Často jsem Frankovi pomáhal. Ale on mi [pomáhal] pravděpodobně více," pokračuje Bernie. "Když začínal, tak se mohlo stát, že ke mě přišel a zeptal se mě: 'Bernie, můžeš mi trochu pomoci?' Já jsem na to řekl: 'Určitě, co potřebuješ?' 'Mohl by jsi mi půjčit nějaké peníze na motory?' 'Co to znamená nějaké peníze, Franku, kolik?' '4000, 5000 liber?' 'Určitě, Franku'," vzpomíná na krušné začátky Ecclestone.
"A řekl: 'Bernie, splatím ti to 100% během deseti dnů. Možná během sedmi.' O deset dní Frank přišel s šekem a řekl: 'Děkuji mnohokrát, Bernie, ale mohl by jsi mi udělat ještě laskavost?' 'Určitě Franku, co pro tebe mohu udělat?' 'Můžeš mi půjčit 8000 liber?' 'Určitě, Franku.' 'Budeš je mít do deseti dnů zpět.' 'Určitě,' řekl jsem. A po deseti dnech Frank znovu přišel." A tak to šlo prý dále a z šeků, které byly na začátku v řádech jednotek tisíc se staly šeky s milionovými obnosy. To bylo v době, když Williams v těžkých letech požadoval od FOM zálohu z peněz určených za umístění svého týmu, aby svůj tým mohl udržet při životě. Kamarádství mezi těmito dvěma muži tím ale neutrpělo.
Jen připomeňme, že Frank Williams se narodil jako syn důstojníka Royal Air Force v Anglii a už ve svých mladistvých letech byl fascinován motorsportem. V 60. letech minulého století se potuloval světem s Jonathanem Williamsem, pro kterého pracoval jako mechanik. V roce 1966 založil svůj vlastní závodní tým, se kterým v roce 1969 vstoupil do F1. Tento tým pak prodal Walteru Wolfovi a v roce 1977 začal Williams se svým druhým projektem. Tentokrát se stal jeho partnerem Patrick Head.
V roce 1980 vyhrál Alan Jones první světový titul. Osm konstruktérských a šest jezdeckých mělo následovat. Doposud poslední vítězství slavil v 90. letech minulého století dominantní tým zatím na VC Barcelony 2012 zásluhou Pastora Maldonada. Head se už dávno stáhl z operativní stránky byznysu a také Williamse, kterého jeho zdraví stále více sužuje, na závodních tratích vídáme stále méně často. Od jeho automobilové nehody v Le Castellet 1986, při které byl na sedadle spolujezdce Peter Windsor, je Frank Williams ochrnutý.
I redakce F1NEWS.cz se připojuje a přeje Franku Williamsovi vše nejlepší a hodně zdraví.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.