Šéf rakouské stáje se včera obul do rozhodnutí McLarenu ohledně účasti v tradičním závodě Indy 500, který si střihne Fernando Alonso a vynechá tak GP Monaka.
Alonsa v Monaku nahradí mistr světa z roku 2009 Jenson Button, kterého pro letošek v McLarenu vystřídal Belgičan Stoffel Vandoorne. Pro Buttona to bude již 171. Grand Prix v barvách Wokingu.
Během tiskových konferencí byli někteří z šéfů stájí tázáni, zda by své svěřence nechali v Indy jet. Christan Horner z Red Bullu jasně řekl, že ne. Krok McLarenu označil za bláznovství a poukázal, že by stáj pětatřicetiletému Španělovi měla opatřit raději psychiatra.
Stejného názoru byl třeba i Bernie Ecclestone, který by Alonsa v Indy vidět rozhodně nechtěl a dodal, že si jiné série měli jezdit, až jim vyprší v F1 kontrakt.
Samozřejmě se dala očekávat reakce ze strany samotného McLarenu. Zak Brown, výkonný ředitel technologické skupiny McLaren, nakonec situaci řešil skrze sociální síť Twitter, kam umístil několik let starou fotku Christiana Hornera a přidal následující popisek: “Ehm… promiň Christiane, ale kdo z nás potřebuje zajít za psychiatrem?”
Er... sorry Christian, which of us needs to see a psychiatrist?! ? pic.twitter.com/7nkmsUTfen
— Zak Brown (@ZBrownCEO) April 14, 2017
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.