Šéf rakouské stáje se včera obul do rozhodnutí McLarenu ohledně účasti v tradičním závodě Indy 500, který si střihne Fernando Alonso a vynechá tak GP Monaka.
Alonsa v Monaku nahradí mistr světa z roku 2009 Jenson Button, kterého pro letošek v McLarenu vystřídal Belgičan Stoffel Vandoorne. Pro Buttona to bude již 171. Grand Prix v barvách Wokingu.
Během tiskových konferencí byli někteří z šéfů stájí tázáni, zda by své svěřence nechali v Indy jet. Christan Horner z Red Bullu jasně řekl, že ne. Krok McLarenu označil za bláznovství a poukázal, že by stáj pětatřicetiletému Španělovi měla opatřit raději psychiatra.
Stejného názoru byl třeba i Bernie Ecclestone, který by Alonsa v Indy vidět rozhodně nechtěl a dodal, že si jiné série měli jezdit, až jim vyprší v F1 kontrakt.
Samozřejmě se dala očekávat reakce ze strany samotného McLarenu. Zak Brown, výkonný ředitel technologické skupiny McLaren, nakonec situaci řešil skrze sociální síť Twitter, kam umístil několik let starou fotku Christiana Hornera a přidal následující popisek: “Ehm… promiň Christiane, ale kdo z nás potřebuje zajít za psychiatrem?”
Er... sorry Christian, which of us needs to see a psychiatrist?! ? pic.twitter.com/7nkmsUTfen
— Zak Brown (@ZBrownCEO) April 14, 2017
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.