Letos se již po čtvrté pojede v Bahrajnu za tmy. Závod začne v 18:00 pod umělým osvětlením a za již “příznivějších” teplot. Jezdcům se ale nelíbí, že první trénink a třetí trénink se jezdí v odpoledních hodinách, kdy je na trati neúnosné horko.
Kvalifikace a závod se jedou ve stejný čas, ale hned dva tréninky se jedou de facto na odpoledním slunci a pro auta je to lidově řečeno pěkný záhul. Navíc data, která na boxové zídce získají nejsou moc vypovídající pro samotný závod, ten se jede v úplně jiných podmínkách.
Jedním z pilotů, který se k této záležitosti vyjádřil, je i Lewis Hamilton. Dle Brita je odpolední trénink ztrátou času. Jen pro připomenutí, nelze opomenout, že právě Mercedesy v prvním tréninku zajížděly velmi pomalé časy. Je tak otázkou, zda se opravdu na horku trápí, nebo se jednalo pouze o klasický sandbagging, kdy naplnili nádrž až po okraj.
“Je to vždycky divné. Nechápu, proč se první trénink trénink jezdí v tento čas. Nejhorší část dne, protože je strašné vedro - 60 stupňů na trati. Je to ztráta času. Není to problém pro jezdce, ale pro auta. Zabrat dostávají hlavně gumy,” okomentoval situaci Hamilton.
“Je to šílené, není to ani zábava. Gumy se doslova vaří a vy jen kloužete, protože nemáte žádný grip. Kdybyste dali na trať tabulku čokolády, tak se do minuty rozteče. Stejné je to s gumami. Nic z toho nemáte, druhý trénink je pak úplně o něčem jiném," dodal Hamilton.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.