Letos se již po čtvrté pojede v Bahrajnu za tmy. Závod začne v 18:00 pod umělým osvětlením a za již “příznivějších” teplot. Jezdcům se ale nelíbí, že první trénink a třetí trénink se jezdí v odpoledních hodinách, kdy je na trati neúnosné horko.
Kvalifikace a závod se jedou ve stejný čas, ale hned dva tréninky se jedou de facto na odpoledním slunci a pro auta je to lidově řečeno pěkný záhul. Navíc data, která na boxové zídce získají nejsou moc vypovídající pro samotný závod, ten se jede v úplně jiných podmínkách.
Jedním z pilotů, který se k této záležitosti vyjádřil, je i Lewis Hamilton. Dle Brita je odpolední trénink ztrátou času. Jen pro připomenutí, nelze opomenout, že právě Mercedesy v prvním tréninku zajížděly velmi pomalé časy. Je tak otázkou, zda se opravdu na horku trápí, nebo se jednalo pouze o klasický sandbagging, kdy naplnili nádrž až po okraj.
“Je to vždycky divné. Nechápu, proč se první trénink trénink jezdí v tento čas. Nejhorší část dne, protože je strašné vedro - 60 stupňů na trati. Je to ztráta času. Není to problém pro jezdce, ale pro auta. Zabrat dostávají hlavně gumy,” okomentoval situaci Hamilton.
“Je to šílené, není to ani zábava. Gumy se doslova vaří a vy jen kloužete, protože nemáte žádný grip. Kdybyste dali na trať tabulku čokolády, tak se do minuty rozteče. Stejné je to s gumami. Nic z toho nemáte, druhý trénink je pak úplně o něčem jiném," dodal Hamilton.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.