Letos se již po čtvrté pojede v Bahrajnu za tmy. Závod začne v 18:00 pod umělým osvětlením a za již “příznivějších” teplot. Jezdcům se ale nelíbí, že první trénink a třetí trénink se jezdí v odpoledních hodinách, kdy je na trati neúnosné horko.
Kvalifikace a závod se jedou ve stejný čas, ale hned dva tréninky se jedou de facto na odpoledním slunci a pro auta je to lidově řečeno pěkný záhul. Navíc data, která na boxové zídce získají nejsou moc vypovídající pro samotný závod, ten se jede v úplně jiných podmínkách.
Jedním z pilotů, který se k této záležitosti vyjádřil, je i Lewis Hamilton. Dle Brita je odpolední trénink ztrátou času. Jen pro připomenutí, nelze opomenout, že právě Mercedesy v prvním tréninku zajížděly velmi pomalé časy. Je tak otázkou, zda se opravdu na horku trápí, nebo se jednalo pouze o klasický sandbagging, kdy naplnili nádrž až po okraj.
“Je to vždycky divné. Nechápu, proč se první trénink trénink jezdí v tento čas. Nejhorší část dne, protože je strašné vedro - 60 stupňů na trati. Je to ztráta času. Není to problém pro jezdce, ale pro auta. Zabrat dostávají hlavně gumy,” okomentoval situaci Hamilton.
“Je to šílené, není to ani zábava. Gumy se doslova vaří a vy jen kloužete, protože nemáte žádný grip. Kdybyste dali na trať tabulku čokolády, tak se do minuty rozteče. Stejné je to s gumami. Nic z toho nemáte, druhý trénink je pak úplně o něčem jiném," dodal Hamilton.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.