SÁKHÍR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku předvedl Sebastian Vettel, jeho týmovému kolegovi Kimimu Räikkönen se ale zakouřilo z motoru a musel předčasně skončit, stejně jako Stoffel Vandoorne s McLarenem. Nejblíže Ferrari byl Red Bull se ztrátou 4 desetin sekundy.
V úvodním tréninku v Bahrajnu nedostali šanci žádní rezervní piloti, u Sauberu se za volant konečně vrátil Wehrlein. Ve 13 hod našeho času vyrazili na trať rozžhavenou na 44 °C obě Ferrari, Ericsson, Kvjat, Palmer, Alonso, Verstappen i oba Haasy.
Po 6 min zaznamenal jako první měřený čas Ricciardo - 1:38,985 min na středně-tvrdých pneumatik. Po 15 min byl na čele Hamilton - 1:38,112, jeho týmový kolega zaostával o 0,134 s. V dalším pokuse ho Fin sice překonal, ale Lewis kontroval časem 1:37,355 a 1:36,708 min.
Slušné kolo předvedl Alonso, jenž se dostal na šestou příčku (1:38,001). U Hondy bylo slyšet zvuky podobné střílení z kulometu, když uvolnil plyn, a rachot při řazení nahoru. Fernando se těší na svůj debut v Indy 500, v Monaku ho zastoupí Button. Do té doby se však s letošním McLarenem nesveze, příští týden v testech dostane příležitost Turvey.
V padoku se hodně spekuluje o brzké o výměně dodavatelů motorů: Honda bude podle Sky Sports pohánět Sauber a McLaren má přejít na Mercedesy - a to již od Velké ceny Kanady. Když jsem se na to během tréninku ptal závodního ředitele britské Erica Boulliera, tak sice připustil, že výměna motorů během sezóny je teoreticky možná, ale u McLarenu k tomu nedojde. Od Hondy očekává výrazné zlepšení někdy v polovině sezóny, ale japonská automobilka stále neví přesně kdy.
Po přechodu na měkkou směs v polovině tréninku zůstávaly na čele Mercedesy - Bottas zajel kolo za 1:35,002. Po 35 min se Räikkönenovi zakouřilo z motoru, proto musel své Ferrari odstavit vedle dráhy. Příčinou podle Ferrari bylo přehřátí turba.
Hamilton se sice opět dostal na chvíli do čela (1:34,636 min), na měkkých pneumatikách se ale před něj posouvají oba Williamsy a Pérez (1:34,095 min). Po 55 min se ale rozjel Vettel a překonal jej o 1,4 s - 1:32,697 min. Nejrychlejší čas loni dosáhl Hamilton v kvalifikaci - 1:29,493.
Po hodině se za Vettela na druhou příčku vyhoupnul Ricciardo s Red Bullem (1:33,097), na rovince dosáhl 324 km/h (o 1 km/h méně než Ferrari). Red Bull má vůz očividně nastavený pro nižší přítlak.
Po 70 min zastavuje na trati také Vandoorne, jenž drží 11. příčku (1:34,997 min), vypadá to na další problém s pohonnou jednotkou Honda. "Mám problém. Motor nemá žádný výkon," hlásí belgický jezdec na boxovou zídku McLarenu. Tým dokončil změnu nastavení na druhém voze a Alonso se dostává na 8. místo (1:34,372 min).
Force India má v Bahrajnu nový aerodynamický balíček zaměřený na zlepšení rychlosti v pomalejších zatáčkách. To jí může pomoci v boji ve velmi vyrovnaném ve středu pole.
Nejrychlejší bylo tedy v 1. tréninku Ferrari, ale časy v něm nejsou důležité, týmy se věnují testování nových dílů a svým věcem, navíc podmínky na dráze nejsou reprezentativní - kvalifikace a závod jedou až večer. Proto nám toho mnohem více napoví až odpolední část, která začíná v 17:00 hod.
#F1 #BahrainGP FP1 Max. speeds: #Stroll over 333kph, #Honda massive 15kph behind #Mercedes but only 5kph off after high-speed Turn 12 pic.twitter.com/vataut0Tpr
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 14, 2017Max. rychlosti (v km/h): 1. Stroll 333; 2. Massa 330; 3. Pérez 330; 4. Räikkönen 329.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.