Na úvod v Bahrajnu nejrychlejší Vettel, za Ferrari končí Red Bull, Hamilton za Alonsem

Sebastian Vettel s Ferrari v Bahrajnu zatím nerjychlejší
Sebastian Vettel s Ferrari v Bahrajnu zatím nerjychlejší, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 14. dubna 2017 15:30
Sdílej:

SÁKHÍR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku předvedl Sebastian Vettel, jeho týmovému kolegovi Kimimu Räikkönen se ale zakouřilo z motoru a musel předčasně skončit, stejně jako Stoffel Vandoorne s McLarenem. Nejblíže Ferrari byl Red Bull se ztrátou 4 desetin sekundy.

V úvodním tréninku v Bahrajnu nedostali šanci žádní rezervní piloti, u Sauberu se za volant konečně vrátil Wehrlein. Ve 13 hod našeho času vyrazili na trať rozžhavenou na 44 °C obě Ferrari, Ericsson, Kvjat, Palmer, Alonso, Verstappen i oba Haasy.

Po 6 min zaznamenal jako první měřený čas Ricciardo - 1:38,985 min na středně-tvrdých pneumatik. Po 15 min byl na čele Hamilton - 1:38,112, jeho týmový kolega zaostával o 0,134 s. V dalším pokuse ho Fin sice překonal, ale Lewis kontroval časem 1:37,355 a 1:36,708 min.

Slušné kolo předvedl Alonso, jenž se dostal na šestou příčku (1:38,001). U Hondy bylo slyšet zvuky podobné střílení z kulometu, když uvolnil plyn, a rachot při řazení nahoru. Fernando se těší na svůj debut v Indy 500, v Monaku ho zastoupí Button. Do té doby se však s letošním McLarenem nesveze, příští týden v testech dostane příležitost Turvey.

V padoku se hodně spekuluje o brzké o výměně dodavatelů motorů: Honda bude podle Sky Sports pohánět Sauber a McLaren má přejít na Mercedesy - a to již od Velké ceny Kanady. Když jsem se na to během tréninku ptal závodního ředitele britské Erica Boulliera, tak sice připustil, že výměna motorů během sezóny je teoreticky možná, ale u McLarenu k tomu nedojde. Od Hondy očekává výrazné zlepšení někdy v polovině sezóny, ale japonská automobilka stále neví přesně kdy.

Po přechodu na měkkou směs v polovině tréninku zůstávaly na čele Mercedesy - Bottas zajel kolo za 1:35,002. Po 35 min se Räikkönenovi zakouřilo z motoru, proto musel své Ferrari odstavit vedle dráhy. Příčinou podle Ferrari bylo přehřátí turba.

Hamilton se sice opět dostal na chvíli do čela (1:34,636 min), na měkkých pneumatikách se ale před něj posouvají oba Williamsy a Pérez (1:34,095 min). Po 55 min se ale rozjel Vettel a překonal jej o 1,4 s - 1:32,697 min. Nejrychlejší čas loni dosáhl Hamilton v kvalifikaci - 1:29,493.

Po hodině se za Vettela na druhou příčku vyhoupnul Ricciardo s Red Bullem (1:33,097), na rovince dosáhl 324 km/h (o 1 km/h méně než Ferrari). Red Bull má vůz očividně nastavený pro nižší přítlak.

Po 70 min zastavuje na trati také Vandoorne, jenž drží 11. příčku (1:34,997 min), vypadá to na další problém s pohonnou jednotkou Honda. "Mám problém. Motor nemá žádný výkon," hlásí belgický jezdec na boxovou zídku McLarenu. Tým dokončil změnu nastavení na druhém voze a Alonso se dostává na 8. místo (1:34,372 min).

Force India má v Bahrajnu nový aerodynamický balíček zaměřený na zlepšení rychlosti v pomalejších zatáčkách. To jí může pomoci v boji ve velmi vyrovnaném ve středu pole.

Nejrychlejší bylo tedy v 1. tréninku Ferrari, ale časy v něm nejsou důležité, týmy se věnují testování nových dílů a svým věcem, navíc podmínky na dráze nejsou reprezentativní -  kvalifikace a závod jedou až večer. Proto nám toho mnohem více napoví až odpolední část, která začíná v 17:00 hod.

#F1 #BahrainGP FP1 Max. speeds: #Stroll over 333kph, #Honda massive 15kph behind #Mercedes but only 5kph off after high-speed Turn 12 pic.twitter.com/vataut0Tpr

— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 14, 2017

Max. rychlosti (v km/h): 1. Stroll 333; 2. Massa 330; 3. Pérez 330; 4. Räikkönen 329.

Stalo se