SÁKHÍR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku předvedl Sebastian Vettel, jeho týmovému kolegovi Kimimu Räikkönen se ale zakouřilo z motoru a musel předčasně skončit, stejně jako Stoffel Vandoorne s McLarenem. Nejblíže Ferrari byl Red Bull se ztrátou 4 desetin sekundy.
V úvodním tréninku v Bahrajnu nedostali šanci žádní rezervní piloti, u Sauberu se za volant konečně vrátil Wehrlein. Ve 13 hod našeho času vyrazili na trať rozžhavenou na 44 °C obě Ferrari, Ericsson, Kvjat, Palmer, Alonso, Verstappen i oba Haasy.
Po 6 min zaznamenal jako první měřený čas Ricciardo - 1:38,985 min na středně-tvrdých pneumatik. Po 15 min byl na čele Hamilton - 1:38,112, jeho týmový kolega zaostával o 0,134 s. V dalším pokuse ho Fin sice překonal, ale Lewis kontroval časem 1:37,355 a 1:36,708 min.
Slušné kolo předvedl Alonso, jenž se dostal na šestou příčku (1:38,001). U Hondy bylo slyšet zvuky podobné střílení z kulometu, když uvolnil plyn, a rachot při řazení nahoru. Fernando se těší na svůj debut v Indy 500, v Monaku ho zastoupí Button. Do té doby se však s letošním McLarenem nesveze, příští týden v testech dostane příležitost Turvey.
V padoku se hodně spekuluje o brzké o výměně dodavatelů motorů: Honda bude podle Sky Sports pohánět Sauber a McLaren má přejít na Mercedesy - a to již od Velké ceny Kanady. Když jsem se na to během tréninku ptal závodního ředitele britské Erica Boulliera, tak sice připustil, že výměna motorů během sezóny je teoreticky možná, ale u McLarenu k tomu nedojde. Od Hondy očekává výrazné zlepšení někdy v polovině sezóny, ale japonská automobilka stále neví přesně kdy.
Po přechodu na měkkou směs v polovině tréninku zůstávaly na čele Mercedesy - Bottas zajel kolo za 1:35,002. Po 35 min se Räikkönenovi zakouřilo z motoru, proto musel své Ferrari odstavit vedle dráhy. Příčinou podle Ferrari bylo přehřátí turba.
Hamilton se sice opět dostal na chvíli do čela (1:34,636 min), na měkkých pneumatikách se ale před něj posouvají oba Williamsy a Pérez (1:34,095 min). Po 55 min se ale rozjel Vettel a překonal jej o 1,4 s - 1:32,697 min. Nejrychlejší čas loni dosáhl Hamilton v kvalifikaci - 1:29,493.
Po hodině se za Vettela na druhou příčku vyhoupnul Ricciardo s Red Bullem (1:33,097), na rovince dosáhl 324 km/h (o 1 km/h méně než Ferrari). Red Bull má vůz očividně nastavený pro nižší přítlak.
Po 70 min zastavuje na trati také Vandoorne, jenž drží 11. příčku (1:34,997 min), vypadá to na další problém s pohonnou jednotkou Honda. "Mám problém. Motor nemá žádný výkon," hlásí belgický jezdec na boxovou zídku McLarenu. Tým dokončil změnu nastavení na druhém voze a Alonso se dostává na 8. místo (1:34,372 min).
Force India má v Bahrajnu nový aerodynamický balíček zaměřený na zlepšení rychlosti v pomalejších zatáčkách. To jí může pomoci v boji ve velmi vyrovnaném ve středu pole.
Nejrychlejší bylo tedy v 1. tréninku Ferrari, ale časy v něm nejsou důležité, týmy se věnují testování nových dílů a svým věcem, navíc podmínky na dráze nejsou reprezentativní - kvalifikace a závod jedou až večer. Proto nám toho mnohem více napoví až odpolední část, která začíná v 17:00 hod.
#F1 #BahrainGP FP1 Max. speeds: #Stroll over 333kph, #Honda massive 15kph behind #Mercedes but only 5kph off after high-speed Turn 12 pic.twitter.com/vataut0Tpr
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 14, 2017Max. rychlosti (v km/h): 1. Stroll 333; 2. Massa 330; 3. Pérez 330; 4. Räikkönen 329.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.